کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت و گو با کبنا مطرح شد

کشف 2 تن چوب و زغال قاچاق در کهگیلویه/تصاویر

11 مهر 1398 ساعت 14:51

رئیس اداره منابع طبیعی کهگیلویه از توقیف 3 دستگاه خودرو نیسان سایپا حامل 2 تن چوب جنگلی و غیر مجاز در شهرستان خبر داد.


رئیس اداره منابع طبیعی کهگیلویه از توقیف 3 دستگاه خودرو نیسان سایپا حامل 2 تن چوب جنگلی غیر مجاز در شهرستان خبر داد.
هدایت الله آویزش عنوان کرد:ماموران یگان حفاظت این اداره در اجرای گشت و کنترل جاده مواصلاتی دیشموک به دهدشت 3 دستگاه خودرو نیسان سایپا را توقیف کردند.
آویزش ادامه داد:افراد متخلف با جاسازی چوب و هیزم جنگلی زیر کاه قصد خروج این محموله به خارج از شهرستان را داشتند که با تلاش و هوشیاری نیروهای منابع طبیعی در ساعت 2 بامداد پنج شنبه 11مهر ماه دستگیر،خودروها به پارکینگ انتقال داده شده و متهمان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده اند.
وی با اشاره به ماده 48 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها،حمل چوب و هیزم و زغال حاصله از درختان جنگلی بدون دریافت مجوز از سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری کشور را ممنوع و ان را تخلف دانست.
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ مورد کالای قاچاق در شهرستان کشف شد ادامه داد: طی این مدت بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم چوب و زغال کشف و ضبط شد که برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی ارجاع شد.
آویزش بیان کرد: افرادی که به صورت غیر مجاز چوب و زغال حمل کنند به حبس، توقیف خودرو و جزای نقدی محکوم می‌شوند.
رئیس اداره منایع طبیعی و آبخیز داری شهرستان کهگیلویه ادامه داد: این اقدام موجب نابودی جنگل‌های بلوط زگراس به ویژه در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌شود و مسئولان استان برای جلوگیری از این مشکل باید چاره‌ای بیندیشند.
  وی در پایان گفت:شهروندان هرگونه تخلف در عرصه های جنگلی-مرتعی و تخریب در منابع ملی را از طریق تماس تلفنی رایگان 1504 اعلام کنند.


کد مطلب: 413434

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/413434/2/کشف-2-تن-چوب-زغال-قاچاق-کهگیلویه-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1