تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۳
کد مطلب : ۴۱۲۶۸۹
افتخاری دیگر برای کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد؛

دانشگاه یاسوج دومین دانشگاه برتر کشور شد

۰
کبنا ؛رئیس دانشگاه یاسوج از کسب عنوان دومین دانشگاه برتر کشور توسط این دانشگاه خبر داد.
به گزارش کبنا، احمد عریان گفت: بر اساس نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های معتبر دنیا در سال ۲۰۲۰ که توسط موسسه تایمز منتشر شده، دانشگاه یاسوج جز ۵۰۰ دانشگاه معتبر دنیا و رتبه دوم دانشگاههای کشور را کسب کرد.
وی ادامه داد: بر اساس این رتبه‌بندی، دانشگاه یاسوج پس از دانشگاه صنعتی نوشیروانی در رده دوم دانشگاه‌های کشور و بالاتر از بقیه دانشگاه‌ها قرار گرفت.
رئیس دانشگاه یاسوج در توضیح این عنوان مهم بیان داشت: رتبه بندی تایمز (timeshighereducation) یک نظام رتبه بندی بین المللی است که به رتبه بندی دانشگاه‌های دنیا می‌پردازد. این نظام رتبه بندی حدود یک هزار و ۴۰۰ موسسه آموزش عالی در سراسر دنیا را بررسی و ارزیابی کرده است.
دکتر عریان افزود: رتبه بندی جهانی «آموزش عالی تایمز» یک جدول عملکرد جهانی است که دانشگاه‌ها را در تمام مأموریت‌های اصلی خود شامل «آموزش»، «تحقیق»، «انتقال دانش» و «چشم انداز بین المللی» داوری می‌کند.
وی گفت: همچنین در این نظام رتبه بندی ۱۳ شاخص عملکردی برای ارائه جامع‌ترین و متعادل‌ترین مقایسه‌ها، مورد اعتماد دانشجویان، دانشگاهیان، مدیران دانشگاه‌ها، صنعت و دولت‌ها استفاده شده است.
رئیس دانشگاه یاسوج تصریح کرد: شاخص‌های عملکردی در پنج حوزه آموزش (محیط یادگیری)؛ تحقیق (حجم، درآمد و شهرت)؛ استنادها (تأثیر تحقیق)؛ چشم انداز بین المللی (کارکنان، دانشجویان و تحقیقات) و درآمد صنعت (انتقال دانش) تقسیم شده‌اند.
دکتر عریان سیستم علم‌سنجی تایمز را یکی از معتبرترین مؤسسات علم سنجی در بین شش موسسه عنوان کرد و گفت: 40 دانشگاه از ایران در بین 1400 دانشگاه جهان حائز مقام شدند که حدود 13 درصد از دانشگاههای کشور را شامل می‌شود.
 وی ادامه داد: 24 دانشگاه ایران جز 1000 دانشگاه برتر و دو دانشگاه نوشیروانی بابل و دانشگاه یاسوج جز 500 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفتند.
این افتخار برای اولین بار نصیب دانشگاه یاسوج و استان شده است و مربوط به امروز و دیروز نیست و محصول زحمت همه افراد از گذشته تا کنون است.
رئیس دانشگاه یاسوج در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این دانشگاه دارای رشته‌های جامع در همه زمینه‌هاست و توانایی حل مشکلات استان و دیگر استانهای همجوار را دارد.
دکتر عریان افزود: ما در بین شاخصهای 13 گانه که مورد ارزیابی قرار گرفته به صورت متوازن عمل کرده‌ایم که این نشان دهنده توانایی دانشگاه در همه رشته‌های تحصیلی است.
وی در پایان گفت: کسب این افتخار و دست آورد مهم و ارزشمند را به همه مجموعه دانشگاه یاسوج، دانشگاهیان و همه مردم استان تبریک می گویم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

گچی
Iran, Islamic Republic of
سر کاریه چه اختراعی داشته دانشگاه یاسوج چند مقاله بین المللی تاثیر گذار داشته
گچی1
Iran, Islamic Republic of
انگار باورش مهلی سیت سخته
Iran, Islamic Republic of
😂😂😂
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
به همه این امارها باید شک کرد اخه یاسوج چ دم دستگاه ی داره از اخر اول شه خیلی خوبه
محمد
Iran, Islamic Republic of
همین که دو دانشگاه بی نام و نشان اول و دوم ایران شده اند نشان از ارزیابی نامناسب موسسه تایمز دارد. خوب حالا :
1-آقای عریان بیاید گزارش دهد که این دانشگاه چه افتخاری عملی آفرید و چه مشکلی از مملکت حل کرده و چه اختراعی و چه اکتشافی برای صنعت مملکت ارائه نموده است؟
2- یکی از شاخص ها میزان مقالات اعضاء هیات علمی دانشگاه هستند اقای عریان ده عنوان از این مقاله را که به مشکلات موجود جامعه اعم از فرهنگی، اقتصادی و .... هستند و نقش انها را بیان نماید؟
3-آقای عریان نقش دانشگاته یاسوج و دانشگاه دوم کشور!!1 را در حل اشتغال جوانان استان و فارغ التحصیلانش بیان نماید؟
4-آقای عریان یک گروه آمارگیر تشکیل دهد و ظرف ده روز فقط از رانندگان مسافرکش مسیرهای یاسوج چه درون شهری و چه برون شهری آمارگیری نماید تا ببیند فارغ التحصیلانش رتبه چندم شغل مسافرکشی را حائز می گردند؟
5-آقای عریان فهرست قبولی فارغ التصیلان دانشگاه یاسوج را در مقاطع ارشد و دکتری و رتبه آنها را ارائه نماید و رتبه دانشگاه را در بین دانشگاههای استان در قبولی فارغ التصیلانش اعلام نماید؟
5- و این نمونه اندکی از سئوالاتی است که در ذهن مردم است و بالاخره همین آقای عریانفهرست استخدام های فله ای و فامیلی دانشگاه یاسوج و نحوه بکارگیری آنها و مدارک تحصیلی انها و معدل آنها و دانشگاه محل تحصیل آنهارو به افکار عمومی ارائه نماید؟
هیات علمی
Iran, Islamic Republic of
بابا صدتا موسسه تو دنیا رتبه بندی میکنه اینم یکیش
چه ذوق الکی
رتبه بندی های الکی توسط نهادهای خصوصی خارجی
ياسوج
يك سري به سايت تايمز بزنيد همچين خبر كذبي را بر اساس كدام مدرك چاپ كرده ايد؟بر اساس يك فايل ورد با زبان فارسي كه در دانشگاه ياسوج تنظيم شده است؟دانشگاه بابل نوشيرواني رتبه ٤٣ آسيا و اول ايران و دانشگاه امير كبير با رتبه =٨٠ آسيا رتبه دوم كشوري را كسب نموده اند.مابين اين دو دانشگاه دانشگاه ياسوج در رتبه ١٠ كشوري هم قرار نگرفته است.
https://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings/2019/regional-ranking !/page/0/length/25/locations/IR/sort_by/rank/sort_order/asc/cols/stats
ياسوج
تصحيح ميكنم آمار مربوط به سال ٢٠٢٠ صحيح ميباشد.
V.v
Iran, Islamic Republic of
سال ۲۰۲۰ که هنوز نیومده🤣🤔
مهریان
Russian Federation
آقای عریان مشغول مقاله بازی است. سرویس دهی به دانشجویان ضعیف است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
تبریک و خسته نباشید میگیم آقای دکتر عریان ،به امید موفقیت های بیشتر
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1