کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وحید محمدی‌تبار مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد؛

زلزله شب گذشته هیچ خسارت جانی نداشت / 5 نفر سطحی مصدوم و سرپایی درمان شدند

14 مرداد 1398 ساعت 9:15

محمدی تبار مدیرکل بحران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خوشبختانه هیچ گونه خسارات جانی نبوده و در حد ترک خوردگی دیوار ساختمان‌ها گزارش شده که ان شاء الله آن هم برآورد خسارت می‌شود و به اطلاع مردم فهیم استان می‌رسد و به جد هم پیگیر جبران خسارات هستیم.


زمین لرزه‌ای به قدرت 5 و 2 دهم در مقیاس ریشتر ساعت بیست و یک دقیقه بامداد چرام را لرزاند. به گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین لرزه در عمق 10 کیلومتری زمین کهگیلویه و بویراحمد رخ داد. بعد از این زلزله متأسفانه بازار شایعه در حال داغ شدن بود که با حضور به موقع رسانه‌ها و پاسخگویی سر وقت مدیرکل بحران استان کهگیلویه و بویراحمد بساط شایعات جمع شد.
وحید محمدی تبار مدیرکل بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگوی اختصاصی با کبنا به تشریح زلزله 2 / 5 ریشتری به مرکزیت شهرستان‌های چرام و گچساران پرداخت و گفت: شب گذشته ساعت 21 دقیقه بامداد زلزله‌ای به بزرگی 2 / 5 ریشتر در عمق 10 کیلومتری در فاصله 18 کیلومتری شهرستان چرام و 26 کیلومتری شهرستان گچساران و 31 کیلومتری کهگیلویه گزارش شد که 5 دقیقه بعد با دستور حسین کلانتری استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد دستوری مبنی بر بررسی کامل وضعیت شهرستان‌های کانون زلزله به این شهرستان‌های سفر کردم. که بلافاصله به سمت شهرستان گچساران رفتم و حدود ساعت 2 و نیم شب به شهرستان گچساران –بیمارستان شهید بهشتی – رسیدم.
محمدی تبار افزود: همچنین با دستور استاندار برای هر شهرستان زلزله زده فرمانداری‌های معین تعیین شد و دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران و شهرستان‌های زلزله زده در حالت آماده باش کامل در آمدند.
وی با بیان اینکه بنده در مرخصی استعلاجی به سر می‌بردم، افزود: البته باید این را بگویم که از لحظه اول با فرمانداران چرام ‌- گچساران- کهگیلویه، مدیر بنیاد مسکن و هلال احمر ریز مسایل را چک و رصد می‌کردیم و خوشبختانه هیچ گونه خسارات جانی گزارش نشده بود و به جزء در شهرستان گچساران 5 نفر به صورت سطحی مصدوم شدند که آنها به دلیل ترس در حین فرار به درب و دیوار برخورد کردند، که به صورت سرپایی درمان شدند. و شخصاً به بیمارستان رفتم و چک کردم.
 محمدی تبار تصریح کرد: با هماهنگی که با سه فرماندار شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و گچساران داشتیم، تصمیم گرفته شد که مدیریت بحران هر شهرستان کل خسارت‌ها را برآورد کنند.
مدیرکل بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان با بیان اینکه اکنون در شهر چرام هستم، گفت: خوشبختانه هیچ گونه خسارات جانی نبوده و در حد ترک خوردگی دیوار ساختمان‌ها گزارش شده که ان شاء الله آن هم برآورد خسارت می‌شود و به اطلاع مردم فهیم استان می‌رسد و  به جد هم پیگیر جبران خسارات هستیم. بنده وظیفه دارم به دلیل پیگیری‌های مستمر استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل صدا و سیما و معاون محترم عمرانی استاندار از آنها تشکر کنم.


کد مطلب: 411660

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/411660/2/زلزله-شب-گذشته-هیچ-خسارت-جانی-نداشت-5-نفر-سطحی-مصدوم-سرپایی-درمان-شدند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1