کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

اعتراض اهالی منطقه «مزدک» به قطع مکرر آب / شائبه‌های سیاسی در خدمات دهی به مردم/ تجمع اعتراضی در فرمانداری بویراحمد/ باغ‌هایی که با آب شرب آبیاری می‌شوند

1 مرداد 1398 ساعت 10:31

آقاپور از جلسه نمایندگان روستا با معاون فرماندار و اتمام حجت با آنها گفت و ادامه داد: همه حرفهایی که لازم بود به معاون فرماندار بویراحمد انتقال داده شد و عنوان شد که تبعات هر گونه ناهنجاری در این خصوص به عهده مسئولان آب و فاضلاب است.


قطع مکرر آب در روستاهای مزدک بویراحمد اهالی این روستا را کلافه کرده است.
به گزارش کبنا، اهالی روستاهای مزدک در 7 کیلومتری یاسوج مرکز استان، روزانه شاهد قط مکرر آب هستند و برخی روزها نیز باید ساعتهای متوالی بی آبی را در این گرمای عجیب و کم سابقه تحمل کنند.
این مشکلات که به گفته اهالی بارها به اداره آب و فاضلاب شهرستان و استان و همچنین فرمانداری منعکس شده بود تا کنون حل نشده و آنها مجبور به اعتراض و تجمع در فرمانداری بویراحمد شدند تا بلکه فرجی شود.
این تجمع باعث شد چند نفر به نمایندگی از اهالی روستاهای مزدک به دیدار معاون فرماندار بویراحمد رفته و این معضل را فریاد بزنند.
مراد آقاپور از اهالی این روستاها می‌گوید: روستاهای مزدک شامل هفت پاره ده هستند که شش حلقه چاه در زمینهای کشاورزی که به صورت مجانی در اختیار آب و فاضلاب قرار گرفته احداث شده ضمن آنکه یک لوله از آب کوه دنا که از روستای گنجه‌ای می‌گذرد برای مصرف آب شرب روستا وجود دارد.
وی ادامه می‌دهد: از چهار سال پیش مشکلات کم آبی و قطع مکرر آب برای روستاهای مزدک به وجود آمده و در جلسه‌ای که در مسجد روستا با حضور مسدولان شهرستانی و استانی برگزار شد قول مساعد برای حل این مشکل داده شد.
آقاپور اظهار داشت: علیرغم بارندگی‌های مطلوب در سال گذشته ولی مشکلات آب شرب روستا حل نشده و مردم از حل مشکل توسط مسئولان آب و فاضلاب ناامید شدند.
وی به جمعیت این روستاها اشاره کرد و گفت: بیش از 6 هزار نفر در این روستاها زندگی می‌کنند و روزانه شاهد افزایش جمعیت مهاجر در این روستاها هستیم.
امتیازهای کنتور آب و فاضلاب خریداری شده اما مسئولان مربوطه نسبت به حل مشکل مردم اهتمام جدی ندارند و حتی به دنبال پرونده سازی و پاپوش درست کردن برای مردم هستند، به نحوی که هر شورا یا دهیاری اعتراضی به وضعیت آب شرب دارد سریعاً پاپوش درست کرده و پرونده‌ای در دادگاه برایش درست می‌کنند.
آقاپور می‌گوید: مسئولان آب و فاضلاب ابتدا نبود تجهیزات آبرسانی از چاههای آب را بهانه می‌کردند ولی برای این موضوع هم تأمین اعتبار صورت گرفت و تجهیزاتی از جمله پمپ آب برای یکی از ۵ چاه موجود خریداری شد اما مشخص نیست در کجا مورد استفاده قرار گرفته است.
وی ادامه می‌دهد: در بالادست از لوله آب شرب این روستا که از کوه دنا می‌آید، در روستای گنجه‌ای انشعاب‌های غیرمجازی گرفته شده و با آن باغ و زمین کشاورزی برخی از کسانی که رانت و یا نفوذی یا از برخی نهادهای خاص هستند آبیاری می‌شود و علیرغم گزارش این موضوع، هیچ کار موثری برای برخورد با خاطیان انجام نشده و فقط انشعابی برای سرپوش گذاشتن به این کار غیرقانونی، خریداری شده است.
آقاپور از جلسه نمایندگان روستا با معاون فرماندار و اتمام حجت با آنها گفت و ادامه داد: همه حرفهایی که لازم بود به معاون فرماندار بویراحمد انتقال داده شد و عنوان شد که تبعات هر گونه ناهنجاری در این خصوص به عهده مسئولان آب و فاضلاب است.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص شائبه‌های سیاسی در عدم ارائه خدمات مطلوب به مردم این روستا گفت: بیش از 90 درصد مردم روستای مزدک به نماینده کنونی بویراحمد و دنا در مجلس رأی ندادند و ممکن است مسائل سیاسی هم در این موضوع دخیل باشد.
آقاپور در پایان گفت: مشکل اصلی این روستا قطعی مکرر آب است و خواسته ما حل این مشکل است.
 


کد مطلب: 411285

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/411285/2/اعتراض-اهالی-منطقه-مزدک-قطع-مکرر-آب-شائبه-های-سیاسی-خدمات-دهی-مردم-تجمع-اعتراضی-فرمانداری-بویراحمد-باغ-هایی-شرب-آبیاری-می-شوند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1