تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۴۱۱۲۸۵
کبنا گزارش می‌دهد

اعتراض اهالی منطقه «مزدک» به قطع مکرر آب / شائبه‌های سیاسی در خدمات دهی به مردم/ تجمع اعتراضی در فرمانداری بویراحمد/ باغ‌هایی که با آب شرب آبیاری می‌شوند

۰
کبنا ؛قطع مکرر آب در روستاهای مزدک بویراحمد اهالی این روستا را کلافه کرده است.
به گزارش کبنا، اهالی روستاهای مزدک در 7 کیلومتری یاسوج مرکز استان، روزانه شاهد قط مکرر آب هستند و برخی روزها نیز باید ساعتهای متوالی بی آبی را در این گرمای عجیب و کم سابقه تحمل کنند.
این مشکلات که به گفته اهالی بارها به اداره آب و فاضلاب شهرستان و استان و همچنین فرمانداری منعکس شده بود تا کنون حل نشده و آنها مجبور به اعتراض و تجمع در فرمانداری بویراحمد شدند تا بلکه فرجی شود.
این تجمع باعث شد چند نفر به نمایندگی از اهالی روستاهای مزدک به دیدار معاون فرماندار بویراحمد رفته و این معضل را فریاد بزنند.
مراد آقاپور از اهالی این روستاها می‌گوید: روستاهای مزدک شامل هفت پاره ده هستند که شش حلقه چاه در زمینهای کشاورزی که به صورت مجانی در اختیار آب و فاضلاب قرار گرفته احداث شده ضمن آنکه یک لوله از آب کوه دنا که از روستای گنجه‌ای می‌گذرد برای مصرف آب شرب روستا وجود دارد.
وی ادامه می‌دهد: از چهار سال پیش مشکلات کم آبی و قطع مکرر آب برای روستاهای مزدک به وجود آمده و در جلسه‌ای که در مسجد روستا با حضور مسدولان شهرستانی و استانی برگزار شد قول مساعد برای حل این مشکل داده شد.
آقاپور اظهار داشت: علیرغم بارندگی‌های مطلوب در سال گذشته ولی مشکلات آب شرب روستا حل نشده و مردم از حل مشکل توسط مسئولان آب و فاضلاب ناامید شدند.
وی به جمعیت این روستاها اشاره کرد و گفت: بیش از 6 هزار نفر در این روستاها زندگی می‌کنند و روزانه شاهد افزایش جمعیت مهاجر در این روستاها هستیم.
امتیازهای کنتور آب و فاضلاب خریداری شده اما مسئولان مربوطه نسبت به حل مشکل مردم اهتمام جدی ندارند و حتی به دنبال پرونده سازی و پاپوش درست کردن برای مردم هستند، به نحوی که هر شورا یا دهیاری اعتراضی به وضعیت آب شرب دارد سریعاً پاپوش درست کرده و پرونده‌ای در دادگاه برایش درست می‌کنند.
آقاپور می‌گوید: مسئولان آب و فاضلاب ابتدا نبود تجهیزات آبرسانی از چاههای آب را بهانه می‌کردند ولی برای این موضوع هم تأمین اعتبار صورت گرفت و تجهیزاتی از جمله پمپ آب برای یکی از ۵ چاه موجود خریداری شد اما مشخص نیست در کجا مورد استفاده قرار گرفته است.
وی ادامه می‌دهد: در بالادست از لوله آب شرب این روستا که از کوه دنا می‌آید، در روستای گنجه‌ای انشعاب‌های غیرمجازی گرفته شده و با آن باغ و زمین کشاورزی برخی از کسانی که رانت و یا نفوذی یا از برخی نهادهای خاص هستند آبیاری می‌شود و علیرغم گزارش این موضوع، هیچ کار موثری برای برخورد با خاطیان انجام نشده و فقط انشعابی برای سرپوش گذاشتن به این کار غیرقانونی، خریداری شده است.
آقاپور از جلسه نمایندگان روستا با معاون فرماندار و اتمام حجت با آنها گفت و ادامه داد: همه حرفهایی که لازم بود به معاون فرماندار بویراحمد انتقال داده شد و عنوان شد که تبعات هر گونه ناهنجاری در این خصوص به عهده مسئولان آب و فاضلاب است.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص شائبه‌های سیاسی در عدم ارائه خدمات مطلوب به مردم این روستا گفت: بیش از 90 درصد مردم روستای مزدک به نماینده کنونی بویراحمد و دنا در مجلس رأی ندادند و ممکن است مسائل سیاسی هم در این موضوع دخیل باشد.
آقاپور در پایان گفت: مشکل اصلی این روستا قطعی مکرر آب است و خواسته ما حل این مشکل است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

اقا علیرضایی
Iran, Islamic Republic of
اهالی مزدک به روشنفکر رای بدید تا نتیجه خدمات را ببینید
علی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه سیاسی بازی نماینده و بی تدبیری مسئولین آب و فاضلاب علی الخصوص آقای آروین و پاسره باعث شده روستایی که آب شرب قسمتهایی از مادوان و بلهزار و گوشه شاهزاده قاسم را تامین می‌کند خود در بی آبی و کم آبی بسر برده و هر روز شاهد مشکلات بیشتر برای این مردم باشیم
بویر
Iran, Islamic Republic of
جناب کمائی سلام
من از دوستان شما هستم ودرخصوص این گزارش منتشره از طریق کبنا بسیار گله مندم که چرا تا ای اندازه ابهام دارد.
اولا کدام معاون فرماندار.
دوما مگر معاون فرماندار نام ندارند
سوما احساس میشود که شما عمدا اسمی ویا نام و نشانی از ایشان نبردید
ودر نهایت عرض کنم که شما از یک فرد غیر رسمی اسم می برید ولی حاضر نشدین مسئول ذیصلاح را معرفی کنید
باید بدانید که داین کار کاملا غیر اخلاقی است.
بویر
Iran, Islamic Republic of
در ضمن بعدا خودمو معرفی میکنم
انتظار ندارم این گله مندی را منتشر کنی ولی نتظار میرود مطلبت را اصلاح کنی
انشااله
اصلاحات
United Arab Emirates
چه ربطی به نماینده داره. جدا دشمنی هم دشمنی های قدیم. جالب بود
Iran, Islamic Republic of
وبه اصلاحاتیها گرایش دارند ودر کار هم هستند
مشترک
Iran, Islamic Republic of
درختان و صیفی جات خود را با آب شرب آبیاری نکنید تا با مشکل کم ابی مواجه نشید
انشعابات غیرمجاز و پشت کنتوری را جمع اوری کنید تا آبتون قطع نشه
روستایی
Iran, Islamic Republic of
درود بر پاسره و آرمین
اتفاقا این دو از نیروهای پرتلاش و با تدبیرن اهالی روستا اقدام به نصب انشعاب غیر مجاز کردن و ز طریق مراجع قضایی دارن باشون برخورد میشه به خاطر این ناراحتن
جواب علی
Iran, Islamic Republic of
مثل اینکه در باغ نیستی اقای پاسره از مدیران توانمند استان هستن و چند روز پیش هم حکم ایشون برا آبفای شهری صادر گردیده ، مثل اینکه در ایتان نیستی و از ایتان عزیزمان خبردار نیستی
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
با توجه بررسی بعمل امده خود اهالی بانی این مشکل هستن ، در روستای مزدک هیچگونه آب کشاورزی وجود ندارد ولی بیشترین باغ و صیفی جات را دارن بهتره با شرکت آب وفاضلاب روستایی همکاری کنن تا با افرداد خاطی برخورد گردد
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر دکتر پاسره و مهندس آرمین زحمتکش
این دو از نیروهای توانمند شرکت هستن و انشالله این مسکل را هم برطرف خواهند نمود و به جد با انشعابات غیرمجاز برخورد خواهند کرد
ساسان
Iran, Islamic Republic of
خدایی غرض ورزی در این خبر بیداد میکند ومعلومه با معاون فرماندار میانه خوبی نداری حتی عکسشو هم نزدی که بدونیم کیه و خیلی حرفای دیگه که فقط برای رسانه متاسفم که رسالت خودش را فراموش کرده...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1