تاریخ انتشار
جمعه ۱۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۰
کد مطلب : ۴۱۰۸۱۱
استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

تجمیع اندیشه‌ها و عزم‌ها برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر ضرورت شناسایی ومعرفی نیروهای نخبه، صاحب منصب و با نفوذ این استان در ارکان مختلف دولت و بخش‌های گوناگون اجرایی و دانشگاهی کشور و برگزاری همایش ملی با این عنوان در راستای توسعه همه جانبه استان تاکید کرد.
 حسین کلانتری در دیدار امروز جمعه با عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواستار عملیاتی کردن این مهم و تشکیل دبیرخانه آن از سوی دانشگاه یاسوج شد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: حتی کارگروه‌های ویژه‌ای در قالب این همایش و در بخش‌های مختلف علمی و دانشگاهی، کشاورزی، صنعت، آموزش عالی، آب، گردشگری و نفت و گاز نیز تشکیل شود تا به صورت تخصصی و کاربردی‌تر از راهکارها، تجربیات و ظرفیت‌های این افراد در جهت رونق وتوسعه این استان بهره برد.
کلانتری استان کهگیلویه وبویراحمد را سرشار از نیروهای ارزشمند، پرنفوذ، نخبه و صاحب منصب در حوزه‌های گوناگون  و یکی از مناطق پیشرو در زمینه شاخص منابع انسانی دانست و تصریح کرد: استفاده بهینه و تلاش و همت مضاعف مردم و دولتمردان برای رسیدن به شرایط مطلوب یکی از مؤثرترین راهکارهای مهم توسعه هست.
ارائه این راهکار توسعه‌ای و پیشنهاد راهبردی حسین کلانتری که می‌تواند از جنبه‌های مختلف حائز اهمیت باشد مورد تاکید و استقبال قائم مقام وزیر علوم و همچنین رئیس دانشگاه یاسوج قرار گرفت و قرار است به زودی این مهم عملیاتی شود.
کلانتری همچنین در این دیدار برهماهنگی بیشتر و تقویت ارتباطات و مناسبات علمی و تحقیقاتی دانشگاهیان با لایه‌ها و سطوح مختلف جامعه به ویژه در حوزه صنعت و اقتصاد تاکید کرد و گفت: این مهم تاکنون در عرصه عمل به خوبی اتفاق نیفتاده که باید با یک آسیب شنسی جدی این فاصله‌ها را کاهش داد.
وی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف اجرایی استان برای انجام هرگونه قرارداد تحقیقاتی و پژوهشی باید از ظرفیت مجموعه مؤسسات علمی و دانشگاهی در استان استفاده کنند، گفت: هیچ دستگاهی حق ندارد بدون هماهنگی اقدام به انعقاد قرارداد کارهای تحقیقاتی و پژوهشی خود با مجموعه مؤسسات علمی و یا دانشگاهی خارج از استان کنند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد بخش گردشگری را با وجود مناظر بکر و طبیعی و خدادادی، آثار تاریخی و ظرفیت‌های فرهنگی و سنتی یکی از شاخص‌های توسعه‌ای این منطقه دانست و گفت: در عین حال این صنعت هنوز و آنگونه که شایسته است چندان نقشی در توسعه و رفع چالش‌ها و محرومیت‌های تاریخی این استان نداشته است.
وی پیشهاد داد که دانشگاه یاسوج نیز با ارائه راهکارها و مشاوره‌های علمی و برگزاری کارگا های آموزشی در زمینه هتل داری و صنعت گردشگری زمینه جذب گردشگر و پیوند آن با اقتصاد مردم و توسعه این استان را فراهم کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
بازهم وعده هاشروع شد
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1