کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا از سفر وزیر راه به کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد

تصاویر اختصاصی کبنا از سفر وزیر راه به کهگیلویه و بویراحمد / فیلی: 1342 میلیارد به استان خسارت وارد شد / به 155 پل آسیب رسید و 30 پل کاملاً تخریب شد

19 فروردين 1398 ساعت 16:13

وزیر راه صبح امروز (19 فروردین ماه 98) به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر و بعد از استقبال مسوولان از مناطق سیل زده (منطقه تنگ سرخ، مله شوره، جاده شیراز یاسوج، پل مختار، پل سوم بشار و جاده پاتاوه-دهدشت) بازدید کرد.


محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به نمایندگی از دولت از به استان کهگیلویه و بویراحمد با هدف بررسی و بازدید از مناطق سیل زده و خسارت‌های که سیل به تأسیسات، راه‌ها و زیرساخت‌های این استان زده، سفر کرد.
وزیر راه صبح امروز (19 فروردین ماه 98) به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر و بعد از استقبال مسوولان از مناطق سیل زده (منطقه تنگ سرخ، مله شوره، جاده شیراز یاسوج، پل مختار، پل سوم بشار و جاده پاتاوه-دهدشت) بازدید کرد.
او همچنین در جلسه ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد حضور پیدا کرد. و قرار است از گلزار شهدای روستای دارشاهی بویراحمد و جاده پاتاوه-دهدشت نیز بازدید کند.
عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه به میزان خسارت‌های که سیل به استان کهگیلویه و بویراحمد زد، اشاره کرد و گفت: سیل خسارت ۱۳۴۲ میلیارد تومان به استان کهگیلویه و بویراحمد وارد کرد.
فیلی در خصوص خسارات وارده ناشی از دو بارش سنگین اخیر در استان اظهار کرد: بارش متوسط استان در این دو بارندگی ۲۰۰ میلی‌متر بوده که در مجموع این دو بارندگی ۳.۵ میلیارد متر مکعب روان آب تشکیل شده است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: به حداقل امکانات کارهای خوبی انجام شد و همه دستگاه‌ها پای کار بود که در مجموع خسارت وارد شده در بارش اول استان ۱۰۸۰ میلیارد تومان بود و در مرحله دوم نیز ۲۸۰ میلیارد تومان خسارت‌های وارده بود.
فیلی مجموع خسارت‌های برآورد شده را ۱۳۴۲ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در بخش کشاورزی استان خسارت وارده ۵۰۱ میلیارد تومان بود و خسارت به منازل مسکونی ما ۷۶ میلیارد تومان بود و به راه‌های استان به طول ۱۴۱۶ کیلومتر خسارتی معادل با ۳۲۰ میلیارد تومان وارد شد و در فصل سدها و سیل بندها  در ۸۰ مورد به میزان ۱۸۵ میلیارد تومان خسارت وارد شد.
وی از کشته شدن ۳ نفر در بارندگی‌های اخیر خبر داد و گفت: یک نفر از آن‌ها به دلیل رعد و برق و دو نفر دیر هم به صورت غیر مستقیم جان خود را از دست دادند یعنی برای تماشای سیل حضور پیدا کرده بودند و همچنین ۲۴ مجروح ناشی از سیل داشتیم.
این مسؤول همچنین از آسیب رسیدن به تعداد ۱۵۵ پل خبر داد و گفت: از این مجموع تعداد ۳۰ عدد از پل‌ها کاملا تخریب شدند.


 


کد مطلب: 408488

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/408488/2/تصاویر-اختصاصی-کبنا-سفر-وزیر-راه-کهگیلویه-بویراحمد-فیلی-1342-میلیارد-استان-خسارت-وارد-155-پل-آسیب-رسید-30-کاملا-تخریب

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1