تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۰
کد مطلب : ۴۰۷۶۸۲
به همت سمن یاران مانا و امور عشایر کهگیلویه برگزار شد

«بویگ بهار» در روستای «چیر» کهگیلویه (+ تصاویر)

۳
کبنا ؛اولین روز از ویژه برنامه «بویگ بهار» با هدف نشاط آفرینی اجتماعی و شادمانه‌های نوروزی به همت سازمان مردم نهاد یاران مانا و همکاری اداره امور عشایر کهگیلویه در روستای چیر برگزار شد.
این ویژه برنامه با اجرای برنامه‌های متنوع و شادی ازجمله آواز خوانی خوانندگان معروف محلی، آواز خوانی چند تن از جوانان روستا، رقص محلی چوب بازی، سوارکاری، پخت نان محلی و...همراه بود و مورد استقبال اهالی خون گرم روستای چیر از کودک تا سالمند قرار گرفت.
از ابتدای ویژه برنامه تا پایان آن نیز ساز و نقاره محلی نواخته می‌شد، هوا دل انگیز بود و کودکان با لباس‌های رنگی، لبخند به لب، چشمانی که از شادی برق می‌زد مشغول بازی بودند، گاه پای ساز و نقاره می‌نشستند یا به دنبال اسب می‌دویدند.
مردان، زنان و بزرگان روستا لبخند به لب، گرم شنیدن آوازهای محلی و شاهنامه خوانی بودند و جوانان روستا را که مشغول رقص محلی چوب بازی بودند با تشویق همراهی می‌کردند.
در پایان نیز همه اهالی روستا گرد هم جمع آمدند تا با گرفتن عکسی یادگاری، شادی فراموش نشدنی امروز خود را ثبت کنند و با لبخند به استقبال بهار بروند.
سید کمال الدین دولتخواه مسئول سمن یاران مانا نیز در این ویژه برنامه اظهار کرد: فردا سه شنبه 14 اسفندماه ساعت 14 نیز این ویژه برنامه در روستای چهارمه و چهارشنبه 15 اسفندماه ساعت 10 صبح در پارک شهید دستغیب دهدشت نیز برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بنگ بهار یا بویگ بهار؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1