کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور مسوولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد:

جشن تکلیف 1100 دختر گچسارانی برگزار شد (+ تصاویر )

9 اسفند 1397 ساعت 11:31

آیین جشن تکلیف 1100 دختر سوم ابتدایی شهرستان گچساران با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل آموزش و پرورش استان و نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجتمع فرهنگی و ورزشی آموزش و پرورش گچساران برگزار شد.


صبح روز (پنجشنبه 9 اسفندماه 97) آیین جشن تکلیف دختران پایه سوم ابتدایی شهرستان گچساران با حضور نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار گچساران، هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش استان و دیگر مسوولان در مجتمع فرهنگی و ورزشی آموزش و پرورش گچساران برگزار شد.
محمد شهبازی سرپرست آموزش و پرورش گچساران بیان داشت: هدف از برگزاری جشن تکلیف، ترویج فرهنگ دینی و آشنایی دانش آموزان به امور دینی و تکالیف، توسعه عفاف و حجاب در مدارس است.
محمدشهبازی سرپرست گفت: این آیین برای 83 مدرسه شهری و روستایی و بیش از 1100 دانش آموز دختر برگزار می‌شود.
وی در انتها بیان داشت: امروز به‌صورت نمادین برای 700 نفر از دختران برنامه برگزار می‌شود و در کارگاه آموزشی نماز آموزش‌های لازم به دانش آموزان داده می‌شود و در هفته آینده نماز جماعت را در مصلی شهرستان برگزار می‌کنیم.
شهبازی ادامه داد: جشن تکلیف یکی از رویدادهای مهم تربیتی در آموزش و پرورش است.
وی ادامه داد: زمانی که پسران و دختران به یک سن معینی می‌رسند یعنی دختران در سن ۹ سالگی و پسران در سن ۱۵ سالگی به آنها مکلف گفته می‌شود و بایستی به دستورات دینی عمل کنند.
سرپرست آموزش و پرورش گچساران افزود: هدف از برگزاری جشن تکلیف،ترویج فرهنگ دینی و آشنایی دانش آموزان به امور دینی و تکالیف، توسعه عفاف و حجاب در مدارس و همچنین باقی ماندن خاطره‌ای خوب در ذهن دانش آموزان است.
 این مسوول با بیان اینکه جشن عبادت اعلام ورود دانش آموزان به حلقه مستحکم مومنان الهی است، ادامه داد: هر فردی که مکلف می‌شود باید آگاهی‌هایی از احکام دینی خود داشته باشد که توجه به نماز و روزه و رعایت حجاب از جمله این احکام است.
سرپرست آموزش و پرورش گچساران با بیان اینکه امروز به صورت کارگاه آموزشی نماز آموزش‌های لازم در این  زمینه برگزار می شود، خاطرنشان کرد: برای دانش آموزان پایه سوم ابتدایی در هفته آینده نماز جماعت در مصلی برگزار خواهد شد.
پس از سخنرانی سرپرست آموزش و پرورش، نماینده شهرستان گفت‌وگویی از پشت تریبون با دانش آموزان صورت داد، همچنین عمو دانا در این مراسم جشن برای دانش آموزان برنامه اجرا کرد..
 


کد مطلب: 407560

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/407560/2/جشن-تکلیف-1100-دختر-گچسارانی-برگزار-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1