کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جشنواره ملی هویت کودکان ایران اسلامی تاکید شد:

اهمیت نهادینه کردن هویت ایرانی، اسلامی و بومی محلی در نوآموزان

16 بهمن 1397 ساعت 13:41

زارع پور در جشنواره ملی هویت کودکان ایران اسلامی بیان داشت: باید به شکل متوازن بر هویت ایرانی، هویت اسلامی، هویت منطقه ای و بومی محلی تاکید شود و این هویت ها را به نوآموزان بشناسانیم تا به هویت خود افتخار کنند و باید نسلی را تربیت کنیم که آداب و رسوم و هویت استانی و منطقه ای مان را زنده نگه دارند.


روز سه شنبه با حضور مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان، سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان گچساران و برخی مسئولان شهرستانی جشنواره ملی هویت کودکان ایران اسلامی برگزار شد.
هادی زارع پور مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان در این جشنواره اولیا و مربیان را مخاطب خود قرار داد و بیان داشت: یکی از موضوعاتی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر ان تاکید شده است بحث هویت دانش آموزان است که باید در رابطه با این هدف برنامه ها و فعالیت هایی را در آموزش و پرورش اجرا کنیم.
زارع پور در ادامه گفت: باید به شکل متوازن بر هویت ایرانی، هویت اسلامی، هویت منطقه ای و بومی محلی تاکید شود و این هویت ها را به نوآموزان بشناسانیم تا به هویت خود افتخار کنند و باید نسلی را تربیت کنیم که آداب و رسوم و هویت استانی و منطقه ای مان را زنده نگه دارند. 
محمد شهبازی سرپرست آموزش و پرورش شهرستان گچساران بیان داشت: این جشنواره با مشارکت بیش از دوهزار و 500 نوآموز پیش دبستانی وابسته به اداره آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی برگزار می شود و امروز این برنامه به صورت نمادین توسط مدرسه سما، علوی و صنعت نفت با حضور 600 نوآموز برگزار می شود.
شهبازی هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی نواموزان با آداب و رسوم محلی و ملی، فرهنگ دینی، هویت منطقه ای، پرچم و سرود ملی، فرهنگ بومی و غذاهای محلی عنوان کرد.
در این جشنواره برخی نوآموزان با لباس های محلی استان و چادر برنامه اجرا کردند، همچنین برای آشنایی و معرفی بیشتر رسوم محلی، غذاهای محلی جهت معرفی تهیه و به نمایش گذاشته شد.


کد مطلب: 406979

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/406979/2/اهمیت-نهادینه-کردن-هویت-ایرانی-اسلامی-بومی-محلی-نوآموزان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1