کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مسوولان استان:

هیجدهمین نمایشگاه کتاب افتتاح شد / احمدی: کهگیلویه و بویراحمد در حوزه کتاب و رسانه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد(+ تصاویر)

3 بهمن 1397 ساعت 11:10

هیجدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان کهگیلویه و بویراحمد، اولین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها و دومین نماشگاه رسانه‌های دیجیتال با حضور علی محمد احمدی استاندار و مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.


هیجدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان کهگیلویه و بویراحمد، اولین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها و دومین نماشگاه رسانه‌های دیجیتال با حضور قادر آشنا رئیس موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، علی محمد احمدی استاندار و مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.
برگزاری ۲۱ نمایشگاه کتاب در سراسر استان‌های کشور
رئیس موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران گفت: ۲۱ نمایشگاه کتاب در سراسر استان‌های کشور برگزاریم کردیم و در ایام پایانی سال ۷ نمایشگاه دیگر برگزار می‌شود.
قادر آشنا در آیین افتتاح نمایشگاه بزرگ کتاب  و نمایشگاه‌های رسانه دیجیتال و خبرگزاری‌ها و مطبوعات با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد پیشتاز در برگزاری نمایشگاه کتاب در سراسر ایران است، گفت: در حال حاضر استان‌های بوشهر، قزوین و سیستان و بلوچستان در تدارک برگزاری نمایشگاه کتاب هستند.
رئیس موسسه نمایشگاه‌های ایران بیان کرد: ناشرین برجسته کشوری سه برابر ظرفیت برای شرکت در نمایشگاه کتاب استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت‌نام کردند اما به دلیل محدودیت‌ها ناچار به گزینش ناشرین بودیم‌.
وی تصریح کرد: ۲۱ نمایشگاه کتاب در سراسر استان‌های کشور برگزاریم کردیم و در ایام پایانی سال ۷ نمایشگاه دیگر برگزار می‌شود.
این مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به کتاب دغدغه‌ها و نگرانی‌های حضرت امام اشاره کرد و گفت: در این کتاب که توسط موسسه حفظ و نشر آثار حضرت امام(ره) چاپ شده اسلام، حفظ نظام جمهوری اسلامی و مردم سه دغدغه حضرت امام است که در ابن کتاب آمده است.
این مسؤول بیان کرد: امام در این کتاب نگرانی خود را از اینکه اسلام توسط علما، فضلا، مدیران، اندیشمندان، نخبگان سیاسی و .....به خطر بیفتد را بیان کردند، ایشان حتی نگران تشریفاتی شدن حوزه علمیه بودند و بسیاری دیگر از نگرانی‌های امام در این کتاب است که امروزه همه این نگرانی‌های حضرت امام در زندگی ما قابل مشاهده است.
آشنا عنوان کرد: برای عبور از این وضعیت کنونی باید فرمایشات امام خمینی(ره) و رهبری را سرلوحه قرار دهیم.
کهگیلویه و بویراحمد در حوزه کتاب و رسانه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر چه کهگیلویه و بویراحمد استانی کوچک است اما هم در حوزه کتاب و هم رسانه‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
 علی‌محمد احمدی صبح امروز در آیین افتتاح نمایشگاه کتاب در یاسوج اظهار کرد: بدون تحول فرهنگی نمی‌توان در سایر حوزه‌ها تحول ایجاد کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که هیچ رسانه‌ای مانند کتاب نیست اظهار کرد: امروز خرسندیم که آغازین روزهای فجر انقلاب با رخداد نمایشگاه کتاب در استان ما آغاز شده است.
این مسوول با قدردانی از وزارت ارشاد و ناشرین تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در کنار کتاب از ایده‌های نویسندگان بزرگ استفاده کنیم.
وی به نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌ها هم اشاره کرد و گفت: امروز موج اطلاعات قابل مقایسه با هیچ موج دیگری نیست و دسترسی مردم با رسانه‌ها به اطلاعات ارتقا یافته است‌.
این مسؤول با بیان این که رسانه‌ها بستر مهم برای دریافت اطلاعات هستند، خاطرنشان کرد: باید از محتواهای سازنده رسانه‌ها برای تصمیم سازی استفاده کرد‌.
احمدی افزود: اگر چه استان کوچکی هستیم اما هم در حوزه کتاب و هم رسانه‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و بستر مناسبی برای تحول ایجاد می‌کنند.
وی گفت: رسانه‌ها و مطبوعات ما رسالت دارند از رنج بزرگی که مردم ایران برای استقلال کشیده‌اند دفاع کرده و در سطح استان برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.
احمدی افزود: رسانه‌های ما باید شجاعت داشته باشند وای از روزی که قلم خود را بفروشیم و به خاطر مطامع خود جلوی رشد و توسعه را بگیریم.
این مسوول گفت: رسانه‌ای که از تمدن و خواسته مردم خود خبری نداشته باشد رسانه نیست و امروز به برکت نظام فضا در دسترس رسانه‌ها قرار گرفته است.


کد مطلب: 406649

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/406649/2/هیجدهمین-نمایشگاه-کتاب-افتتاح-احمدی-کهگیلویه-بویراحمد-حوزه-رسانه-حرف-های-زیادی-گفتن-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1