کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در همایش شوراهای آموزش و پرورش مطرح شد

«نیکبخت»: آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند این بار سنگین را به دوش بکشد (+تصاویر)

1 بهمن 1397 ساعت 2:29

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه عقب ماندگی کشورهای جهان سوم ریشه در بی توجهی به زیر بناهای فرهنگی و آموزشی دارد،تصریح کرد:برای داشتن یک جامعه توسعه یافته نیازمند آموزش و پرورش مجرب هستیم ،و باید گفت آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند بار سنگین و مشکلات تعلیم و تربیت را به دوش بکشد و نیازمند تعامل و همکاری همه دستگاه ها دارد.


 قبل از ظهر روز (یکشنبه 30 دی‌ماه 97) همایش شوراهای آموزش و پرورش با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداران، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمع زیادی از مسوولان در سالن کنعانی یاسوج برگزار شد که از فرماندار کهگیلویه و شورای آموزش و پرورش کهگیلویه به عنوان شورای برتر استان تجلیل شد.
فرماندار کهگیلویه در این همایش آموزش وپرورش را یکی از مهمترین نهادهای تربیتی کشور دانست و اظهار کرد: رسالت خطیر تربیت نسل آینده بر عهده این نهاد است که در آموزه های دینی، ارتقای فرهنگی، تعالی جامعه نقش و جایگاه این نهاد حائز اهمیت است.
جعفر نیکبخت با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت محور و ابزار توسعه در تمامی ابعاد (اقتصادی، فرهنگی و سیاسی) جامعه است، بیان کرد: داشتن یک جامعه توسعه یافته، مستلزم داشتن انسان هایی توانمند است که چرخ های اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی یک کشور را می چرخاند و بدون شک تنها آموزش و پرورش تربیت کننده چنین افراد توانمندی است.
نیکبخت با بیان اینکه عقب ماندگی کشورهای جهان سوم ریشه در بی توجهی به زیر بناهای فرهنگی و آموزشی دارد،تصریح کرد:برای داشتن یک جامعه توسعه یافته نیازمند آموزش و پرورش مجرب هستیم ،و باید گفت آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند بار سنگین و مشکلات تعلیم و تربیت را به دوش بکشد و نیازمند تعامل و همکاری همه دستگاه ها دارد.
وی افزود:استاندار توجه ویژه ای به پژوهش محوری،نوسازی ،تاسیس و تجهیز مدارس و استفاده از تکنولوژی روز دنیا دارد که باید گفت نگاه وی به حوزه تعلیم و تربیت مثبت است.
نیکبخت هدف از تشکیل شوراهای آموزش و پرورش را ارتقای کمی و کیفی،زدودن تنگناهای در مسیر تعلیم و تربیت دانست و گفت:استفاده بهینه از تمامی امکانات و منابع در جهت تاسیس،توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی،همچنین تسهیل فعالیت های اجرایی،جلب مشارکت مردم و مسولان و همچنین استفاده از پتانسیل های فکری و معنوی منطقه از جمله وظایف و اهداف این شورا است که می طلبد همه دستگاه ها در این امر بزرگ سهیم باشند.
وی در پایان انتخاب شورای آموزش و پرورش کهگیلویه به عنوان شورای برتر استان را به همه فرهنگیان،استاندار،مدیر کل آموزش و پرورش استان،مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه،اعضای شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و امام جمعه تبریک گفت.
به گزارش کبنا،در این همایش از اعضای شورای آموزش و پرورش کهگیلویه،بویراحمد و گچساران به عنوان رتبه های اول تا سوم شوراها تقدیر شد.
هر ساله از  24 تا 30 دی ماه به عنوان هفته شوراهای آموزش و پرورش یاد می شود.
 


کد مطلب: 406610

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/406610/2/نیکبخت-آموزش-پرورش-تنهایی-نمی-تواند-این-بار-سنگین-دوش-بکشد-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1