کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست شورای اداری دیشموک مطرح شد

درمانگاه شبانه‌روزی دیشموک پزشک متخصص ندارد /کمبود نیرو و وسیله‌نقلیه در ادارات

26 دی 1397 ساعت 22:19

نیکبخت کمبود نیرو و نبود وسیله نقلیه را از جمله مشکلات ادارات بخش دانست و گفت: اداره ثبت احوال، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آبفای روستایی، محیط زیست در دیشموک وجود ندارد و تمهیدات لازم اندیشه می‌شود.


نشست شورای اداری بخش دیشموک امروز ( چهارشنبه 26 دی‌ماه 97) پیرامون مشکلات بخش به ویژه راه با حضور نماینده کهگیلویه بزرگ، فرماندار کهگیلویه، بخشدار دیشموک و مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، امام جمعه و دیگر مسوولان برگزار شد.
فرماندار کهگیلویه در این نشست وضعیت جاده تنگ چویل را از اساسی‌ترین معضلات بخش در حوزه راه دانست و اظهار کرد: تحقیقات و کارشناسی‌های لازم  در این خصوص باید صورت گیرد.
جعفر نیکبخت عنوان کرد: آسفالت راه‌های ارتباطی قلعه رئیسی-درغک، قلعه رئیسی-دیشموک فرسوده است و جهت رفاه شهروندان ضروری است روکش شود، جاده سرتنگ لیراب و مورخانی نیز وضعیت مناسبی ندارد.
نیکبخت با اشاره به پل دم رود ایک که حدود 4 سال است نیمه کاره رها شده بیان کرد: روستاهای زیادی از جمله سردو، دهنو، شهولی، تنگ تی، لیراب، رود سمه، پای پر، وحدت آباد و انجیره با وجود فاصله یک کیلومتری از جاده اصلی ولی متاسفانه از آسفالت محروم هستند و باید در دستور کارقرار گیرد.
وی به مشکلات آب آشامیدنی بخش که از مهمترین مطالبات مردمی است نیز اشاره کرد و گفت: تحقیقات جهت تامین آب شرب سالم از رودخانه گندمکار در دست اجراست و چاه «فارتق» نیز در حال حفاری است.
مقام عالی دولت در کهگیلویه مشکلات بخش دیشموک در حوزه بهداشت را یادآوری و بیان کرد: درمانگاه شبانه روزی بخش باید تجهیز گردد چرا که پزشک متخصص و دندانپزشک در دیشموک وجود ندارد، همچنین به دلیل کوهستانی بودن بخش و شرایط نامناسب راه‌های ارتباطی به ویژه در فصل بارندگی ضرورت احداث اورژانس بین جاده‌ای دیده می‌شود که تمام این مشکلات باید در دستور کار قرار گیرد.
 نیکبخت کمبود نیرو و نبود وسیله نقلیه را از جمله مشکلات ادارات بخش دانست و گفت: اداره ثبت احوال، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آبفای روستایی، محیط زیست در دیشموک وجود ندارد و تمهیدات لازم اندیشه می‌شود.
وی در پایان برخی پروژه‌های بخش دیشموک از جمله نیترات لیراب سد بالیاب، پمپاژ رود سمه، نیروگاه برق ده رستم درغک را یادآور شد و گفت: کار تحقیقاتی پروژه‌ها در حال انجام است.
هاشمی پور نماینده شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در این نشست شورای اداری گفت: با مکاتبات با وزیر نفت کشور، شش میلیارد تومان به محور ارتباطی خوزستان – کهگیلویه (دیشموک – صیدون) برای احداث پل تنگ چویل و پل سرهنگ اختصاص داده شد.
وی در این خصوص افزود: پل نیمه کاره رها شده سرهنگ از هفته‌های آینده شروع و تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
این نماینده مجلس در مورد پل تنگ چویل عنوان کرد: مطالعات فاز اول و دوم پل تنگ چویل آغاز و از ابتدای سال ۱۳۹۸ عملیات اجرایی و احداث و ساخت این جاده خواهد شد.
وی در مورد جاده‌های روستایی بخش دیشموک گفت: مجوز زیرسازی و آسفالت ۱۰ روستای بخش دیشموک را از وزارت راه و شهرسازی گرفتیم و قرار شد مناقصاتش برگزار شود که مناقصه جاده برخی از روستاها انجام و برخی دیگر در حال انجام است.
هاشمی پور افزود: در خصوص کیفیت آسفالت جاده‌ها مقرر شد که با پیمانکاران متخلف برخورد و از پیمانکاران بومی منطقه برای احداث جاده‌های روستایی استفاده گردد.
نماینده شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه طی مکاتبات با وزیر نفت،6 میلیارد تومان به محور دیشموک-باغملک و احداث پل تنگ چویل و پل سرهنگ اختصاص داده شد اظهار کرد: پل سرهنگ از هفته‌های آینده شروع و تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.
عدل هاشمی‌پور در خصوص پل تنگ چویل عنوان کرد: همزمان با پل سرهنگ مطالعات فاز اول و دوم پل تنگ چویل آغاز و از ابتدای سال 1398 عملیات اجرایی و ساخت پل تنگ چویل آغاز می‌شود.
هاشمی پور در خصوص جاده‌های روستایی بخش دیشموک گفت: مجوز زیرسازی و آسفالت 10 روستای بخش دیشموک را از وزارت راه و شهرسازی گرفتیم و قرار شد مناقصات برگزار شود که مناقصه جاده برخی از روستاها انجام و برخی دیگر در حال انجام است.
وی افزود: در خصوص کیفیت آسفالت جاده‌ها مقرر شد که با پیمانکاران متخلف برخورد و از پیمانکاران بومی منطقه برای احداث جاده‌های روستایی استفاده گردد.
همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متعهد شد که جاده ده احمد و روستاهای مجاور را تکمیل و به اتمام برساند.
نژادصفوی مدیرکل راه و شهر سازی استان نیزگفت: مراحل بازدید از پل و محورهای مواصلاتی بخش دیشموک توسط کارشناسان انجام گردیده که برآیند آن مطالعات دقیق و فنی محور دیشموک-باغملک و در دستور کار قرار دادن بیش از 40 کیلومتر از جاده روستایی در بخش دیشموک می‌باشد.
وی افزود: هفته آینده به همراه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای با وزیر راه و شهرسازی خواهیم داشت و از مشاور و متخصصان ساخت پل‌های خاص از تهران دعوت کردیم و ریز به ریز منطقه را بازدید کردیم و مشخص گردید که محور فعلی به علت شیب زیاد و پیچ‌های فراوان مشخصات هندسی مطلوبی ندارد و با ساختن دهانه پل دره‌ای جدید شرایط مطلوبی برای محور انجام گیرد.
وی عنوان کرد: از هفته آینده مطالعات فاز اول پل تنگ چویل را آغاز خواهیم کرد و در آینده با بهره برداری از این پل کمک زیادی از قبیل نزدیک شدن محور، کاهش تصادفات و خطرات جاده‌ای را شاهد خواهیم بود.


کد مطلب: 406492

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/406492/2/درمانگاه-شبانه-روزی-دیشموک-پزشک-متخصص-ندارد-کمبود-نیرو-وسیله-نقلیه-ادارات

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1