تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۹
کد مطلب : ۴۰۶۴۹۲
در نشست شورای اداری دیشموک مطرح شد

درمانگاه شبانه‌روزی دیشموک پزشک متخصص ندارد /کمبود نیرو و وسیله‌نقلیه در ادارات

۱
کبنا ؛نشست شورای اداری بخش دیشموک امروز ( چهارشنبه 26 دی‌ماه 97) پیرامون مشکلات بخش به ویژه راه با حضور نماینده کهگیلویه بزرگ، فرماندار کهگیلویه، بخشدار دیشموک و مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، امام جمعه و دیگر مسوولان برگزار شد.
فرماندار کهگیلویه در این نشست وضعیت جاده تنگ چویل را از اساسی‌ترین معضلات بخش در حوزه راه دانست و اظهار کرد: تحقیقات و کارشناسی‌های لازم  در این خصوص باید صورت گیرد.
جعفر نیکبخت عنوان کرد: آسفالت راه‌های ارتباطی قلعه رئیسی-درغک، قلعه رئیسی-دیشموک فرسوده است و جهت رفاه شهروندان ضروری است روکش شود، جاده سرتنگ لیراب و مورخانی نیز وضعیت مناسبی ندارد.
نیکبخت با اشاره به پل دم رود ایک که حدود 4 سال است نیمه کاره رها شده بیان کرد: روستاهای زیادی از جمله سردو، دهنو، شهولی، تنگ تی، لیراب، رود سمه، پای پر، وحدت آباد و انجیره با وجود فاصله یک کیلومتری از جاده اصلی ولی متاسفانه از آسفالت محروم هستند و باید در دستور کارقرار گیرد.
وی به مشکلات آب آشامیدنی بخش که از مهمترین مطالبات مردمی است نیز اشاره کرد و گفت: تحقیقات جهت تامین آب شرب سالم از رودخانه گندمکار در دست اجراست و چاه «فارتق» نیز در حال حفاری است.
مقام عالی دولت در کهگیلویه مشکلات بخش دیشموک در حوزه بهداشت را یادآوری و بیان کرد: درمانگاه شبانه روزی بخش باید تجهیز گردد چرا که پزشک متخصص و دندانپزشک در دیشموک وجود ندارد، همچنین به دلیل کوهستانی بودن بخش و شرایط نامناسب راه‌های ارتباطی به ویژه در فصل بارندگی ضرورت احداث اورژانس بین جاده‌ای دیده می‌شود که تمام این مشکلات باید در دستور کار قرار گیرد.
 نیکبخت کمبود نیرو و نبود وسیله نقلیه را از جمله مشکلات ادارات بخش دانست و گفت: اداره ثبت احوال، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آبفای روستایی، محیط زیست در دیشموک وجود ندارد و تمهیدات لازم اندیشه می‌شود.
وی در پایان برخی پروژه‌های بخش دیشموک از جمله نیترات لیراب سد بالیاب، پمپاژ رود سمه، نیروگاه برق ده رستم درغک را یادآور شد و گفت: کار تحقیقاتی پروژه‌ها در حال انجام است.
هاشمی پور نماینده شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در این نشست شورای اداری گفت: با مکاتبات با وزیر نفت کشور، شش میلیارد تومان به محور ارتباطی خوزستان – کهگیلویه (دیشموک – صیدون) برای احداث پل تنگ چویل و پل سرهنگ اختصاص داده شد.
وی در این خصوص افزود: پل نیمه کاره رها شده سرهنگ از هفته‌های آینده شروع و تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
این نماینده مجلس در مورد پل تنگ چویل عنوان کرد: مطالعات فاز اول و دوم پل تنگ چویل آغاز و از ابتدای سال ۱۳۹۸ عملیات اجرایی و احداث و ساخت این جاده خواهد شد.
وی در مورد جاده‌های روستایی بخش دیشموک گفت: مجوز زیرسازی و آسفالت ۱۰ روستای بخش دیشموک را از وزارت راه و شهرسازی گرفتیم و قرار شد مناقصاتش برگزار شود که مناقصه جاده برخی از روستاها انجام و برخی دیگر در حال انجام است.
هاشمی پور افزود: در خصوص کیفیت آسفالت جاده‌ها مقرر شد که با پیمانکاران متخلف برخورد و از پیمانکاران بومی منطقه برای احداث جاده‌های روستایی استفاده گردد.
نماینده شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه طی مکاتبات با وزیر نفت،6 میلیارد تومان به محور دیشموک-باغملک و احداث پل تنگ چویل و پل سرهنگ اختصاص داده شد اظهار کرد: پل سرهنگ از هفته‌های آینده شروع و تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.
عدل هاشمی‌پور در خصوص پل تنگ چویل عنوان کرد: همزمان با پل سرهنگ مطالعات فاز اول و دوم پل تنگ چویل آغاز و از ابتدای سال 1398 عملیات اجرایی و ساخت پل تنگ چویل آغاز می‌شود.
هاشمی پور در خصوص جاده‌های روستایی بخش دیشموک گفت: مجوز زیرسازی و آسفالت 10 روستای بخش دیشموک را از وزارت راه و شهرسازی گرفتیم و قرار شد مناقصات برگزار شود که مناقصه جاده برخی از روستاها انجام و برخی دیگر در حال انجام است.
وی افزود: در خصوص کیفیت آسفالت جاده‌ها مقرر شد که با پیمانکاران متخلف برخورد و از پیمانکاران بومی منطقه برای احداث جاده‌های روستایی استفاده گردد.
همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متعهد شد که جاده ده احمد و روستاهای مجاور را تکمیل و به اتمام برساند.
نژادصفوی مدیرکل راه و شهر سازی استان نیزگفت: مراحل بازدید از پل و محورهای مواصلاتی بخش دیشموک توسط کارشناسان انجام گردیده که برآیند آن مطالعات دقیق و فنی محور دیشموک-باغملک و در دستور کار قرار دادن بیش از 40 کیلومتر از جاده روستایی در بخش دیشموک می‌باشد.
وی افزود: هفته آینده به همراه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای با وزیر راه و شهرسازی خواهیم داشت و از مشاور و متخصصان ساخت پل‌های خاص از تهران دعوت کردیم و ریز به ریز منطقه را بازدید کردیم و مشخص گردید که محور فعلی به علت شیب زیاد و پیچ‌های فراوان مشخصات هندسی مطلوبی ندارد و با ساختن دهانه پل دره‌ای جدید شرایط مطلوبی برای محور انجام گیرد.
وی عنوان کرد: از هفته آینده مطالعات فاز اول پل تنگ چویل را آغاز خواهیم کرد و در آینده با بهره برداری از این پل کمک زیادی از قبیل نزدیک شدن محور، کاهش تصادفات و خطرات جاده‌ای را شاهد خواهیم بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

بهمیی
Iran, Islamic Republic of
فرماندار پروازی و نماینده باسواد همه چی رو حل خواهند کرد
احمد
Iran, Islamic Republic of
يكي نيست به ذلفقاري بگه حوزه كاري شما چرام است يا ديشموك
خخخخ
Iran, Islamic Republic of
فرماندار پروازی به دیشموک پرواز کرد و قراره پزشک پروازی بفرسته دیشموک تا پرولز کنه و بیناران را پرواز بده
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
1