تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۳
کد مطلب : ۴۰۵۹۹۰
کبنا گزارش می‌دهد

4 تن گوشت قرمز در یاسوج توزیع شد / گوهرگانی: آبروی‌مان را گذاشتیم / اگر قصابی تخلفی برای همیشه پلمب می‌شود (+تصاویر)

۰
کبنا ؛با حضور معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد 4 تن گوشت گوسفندی گرم خارجی با قیمت 37 هزار و 500 تومان در بازار یاسوچ توزیع شد.
به گزارش کبنا، ظهر امروز(سه شنبه 11 دی ماه 97) و با حضور جعفر گوهرگانی معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد 4 تن گوشت گوسفندی گرم خارجی در بازار یاسوج توزیع شد.
با محوریت معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و در یک اقدام جهادی بعد از آنکه قصابان عوامل گوشت قرمز حاضر به رعایت قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار (54 هزار تومان) نشدند، اولین محموله وارداتی گوشت قرمز گرم به میزان چهار تن وارد یاسوج شد.
جعفر گوهرگانی در این‌باره گفت: گوشت قرمز در این استان نارضایتی‌های زیادی به وجود آورده و ما برای تعدیل بازار اقدام به واردات گوشت قرمز گرم کردیم که این روند ادامه خواهد داشت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: آنچه مهم است این بوده که این گوشت به دست مردم و مصرف‌کنندگان واقعی برسد که در این خصوص نظارت صنعت، معدن و تجارت حرف اول را می‌زند و اگر در توزیع این محموله بتوانیم خوب عمل کنیم، هر هفته این گوشت با کیفیت و با قیمت مناسب بین مردم توزیع می‌شود.
وی ادامه داد: ما قیمت بالای 54 هزار تومان را حباب کاذب می‌دانیم، و امروز هم ثابت شده که گوشت قرمز گرم با کیفیت بره از هزاران کیلومتر آن طرف‌تر با قیمت 37 هزار و 500 تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد اما عوامل دست‌اندرکار گوشت در این استان تولیدکننده دام حاضر نیستند آن را به قیمت هر کیلوگرم 54 هزار تومان به فروش برسانند.
گوهرگانی تصریح کرد: ما آبرو گذاشتیم و مجوز این محموله را گرفتیم نباید کسانی برای سودجویی این فرصت را از مردم بگیرند.
وی با بیان اینکه طرف حساب ما صنعت، معدن و تجارت و صنف قصابان است، ابراز کرد: اگر تخلفی باشد فقط جریمه مالی نیست بلکه پلمب می‌شوند و برای همیشه تعطیل خواهند شد.
گوهرگانی گفت: قصابانی که از سوی سازمان صمت معرفی شدند باید نهایت تلاش را کنند که این گوشت را فقط به مردم بدهند نه اینکه به دیگر قصابان و رستوران‌ها و عواملی که موجب انحراف توزیع می‌شوند، تحویل دهند.
جعفر  گوهرگانی با بیان اینکه این اولین قدم برای اجرای چنین کاری در راستای تعادل در بازار است افزود: در صورتی که بازرسان و ناظران ما موفق به توزیع درست این گوشت در بازار شوند در روزهای آینده از این دست محموله‌ها نه تنها در یاسوج بلکه در سایر شهرهای استان نیز توزیع خواهد شد.
وی تاکید کرد: به قصابانی که سهمیه گوشت 37 هزار و 500 تومانی بین آن‌ها تقسیم می‌شود هشدار می‌دهیم در صورت تنها یک تخلف مغازه قصابی آن‌ها برای همیشه پلمپ خواهد شد.
به گزارش کبنا، در آیین توزیع این محموله وارداتی، مدیرکل دامپزشکی، مدیر شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی، معاون بازرسی صنعت و معدن، مدیرکل اقتصادی استانداری و قصابان معرفی شده از سوی اداره‌کل صمت حضور داشتند.
در استان کهگیلویه و بویراحمد و به بهانه افزایش قیمت دام زنده، صنف قصابان دست از کار کشیدند و در ماه اخیر هیچ سفارش کشتاری را به تنها کشتارگاه صنعتی یاسوج ندادند تا جایی که کشتارگاه نیز در آستانه تعطیلی کامل قرار گرفت.
قصابان با این فشارها و در سایه عدم اقتدار اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت، سعی داشتند تا حتی قیمت گوشت قرمز را از هر کیلوگرم 54 هزار تومان نیز بالاتر ببرند و به قیمت دلخواه 60 تا 65 هزار تومان به فروش برسانند که این اقدام زیاده‌خواهانه با مقاومت برخی مسئولان از جمله جعفر گوهرگانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد مواجه شد؛ مقاومتی که امروز با ورود اولین محموله گوشت گرم گوسفندی نتیجه داد و قیمت هر کیلوگرم گوشت بره و گوسفند را به 37 هزار و 500 تومان رساند.
 بنا بر این گزارش،این تعداد 200 لاشه گوسفند شامل بره و بزغاله به میزان 4 تن میان 16 قصاب در حالی توزیع شد که ساعت توزیع گوشت از 16 تا 18 امروز و فردا نیز از ساعت 10 تا 12 ظهر خواهد بود.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
بقیه مردم استان تشریف ببرن با قیمت 70 هزار تومن گوشت بگبرن
حالا بقیه مردم استان اگر گوشت نخورن مهم نیست مهم اینکه مرکز استانی ها نوش جان بفرمایند
. بر این مدیریت.
کیهان نامجو
Iran, Islamic Republic of
سلام،چه کسانی توانستند گوشت بخرند؟بایدبیشترگوشت واردبشه تا همه بتوانند بخرند،به کدام گناه به این مردم باید ظلم بشه،نظارت دراستان نیست.
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1