تاریخ انتشار
شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۶
کد مطلب : ۴۰۵۶۴۷
به کوشش نهضت سبز زاگرس:

پنجمین جنگلانه در شهر یاسوج برگزار شد (+تصاویر)

۰
کبنا ؛ به کوشش نهضت سبز زاگرس پنجمین جنگلانه کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد
به گزارش کبنا، این طرح با حضور دوستداران طبیعت و با محوریت نهضت سبز زاگرس در جنگل‌های شهر یاسوج اجرایی شد.
دبیر اجرایی نهضت سبز زاگرس در گفت وگو باخبرنگاران افزود: در قالب این طرح بیش از ۱۰۰۰ بذر در کوه‌های جاده قدیم یاسوج به شیراز کاشته شد.
امید سجادیان افزود: بذر گونه‌های بلوط، ارژن و بادام در قالب طرح جنگلانه امسال کاشته شد و استقبال مناسب از این برنامه را شاهد بودیم.
سجادیان با بیان اینکه ۸۰ نفر از علاقمندان به طبیعت در این طرح شرکت کردند، اظهار کرد: این برنامه با همکاری منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره کل حفاظت محیط زیست استان، شهرداری یاسوج، کانون محیط زیست دانشگاه یاسوج، انجمن علمی جنگلکاری دانشگاه یاسوج و خانه مشارکت در سلامت شهرستان بویراحمد عملیاتی شد.
سجادیان تصریح کرد: دبیرخانه استانی جنگلانه نهضت سبز زاگرس برای چهارمین سال متوالی این برنامه را اجرایی کرد
محسن جعفری نژاد بسطامی مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در حاشیه این طرح افزود: تلاش ما بر این است که با مشارکت تمامی تشکل ها و تدوین برنامه های خروجی محور و هدفمند، بهبود نقش سازمان های مردم نهاد در حفظ محیط زیست و تحقق هدفگذاری ها را داشته باشیم.
جعفری نژاد بسطامی با اشاره به اجرای پنجمین جنگلانه استان، تصریح کرد: اجرای این برنامه ها می تواند نقش بسزایی در بهبود فعالیت های زیست محیطی و فرهنگ سازی داشته باشد.
جعفری نژاد بسطامی با بیان اینکه خلا عمده اینچنین فعالیت ها که با محوریت حوزه محیط زیست و منابع طبیعی برگزار می شود، عدم حمایت لازم سایر حوزه ها است، ابراز داشت: متاسفانه چنین اقداماتی توسط سایر نهادهای اجرایی و حتی عموم مردم که می توانند نقش پررنگ تری در توسعه اهداف داشته باشند، به شکل مناسبی حمایت نمی شوند.

مدیرکل محیط زیست استان با تاکید بر تعریف برنامه ها بر مبنای ارزش واقعی منابع ملی(آب، جنگل، مرتع، خاک و ...)، گفت: تدوین برنامه های هدفمند، حفاظتی و خروجی محور مستلزم توجه به ارزش واقعی منابع ملی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1