کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

میدان‌داری بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد در خدمت‌رسانی به محرومین (+ تصاویر)

6 آذر 1397 ساعت 1:20

شهرام مهدوی مطلق در حاشیه افتتاح این منزل مسکونی در جمع خبرنگاران افزود: این خانواده که از مشکلات و دغدغه‌های زیادی رنج می‌برند اما ساخت سرپناه یکی از مهمترین نیازهای ضروری آنان بود که به همت خیرین و حرکت جهادی دانشجویان این امر محقق شد.


اعزام گروه‌های جهادی و دانشجویی به مناطق محروم و حضور و فعالیت آنان در عرصه‌های مختلف سنت حسنه‌ای است که از آن به عنوان راهبردی مناسب برای تحقق عدالت اجتماعی در شرایط کنونی و مرهمی بر زخم‌های کهنه محرومیت‌ها در این مناطق یاد می‌کنند.
اعزام این گروه‌ها به دورترین و محروم‌ترین مناطق روستایی و عشایری و آمیخته شدن با زندگی و سختی روزگار مردمان این مناطق از زیباترین جلوه‌های این اقدام خیرخواهانه است.
گروه‌های جهادی علاوه بر مشارکت در امر فعالیت‌های عمرانی و خدماتی از ساخت مدرسه، مسکن، خانه عالم و سایر امورات خیرخواهانه در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز حضور فعال و هدفمند در سطح روستاها و مناطق حاشیه‌ای و فقیر نشین دارند.
استان کهگیلویه وبویراحمد را شاید بهترین مصداق عملی برای توسعه فعالیت‌های گروه‌های جهادی به سبب عمق محرومیت‌ها، پراکندگی و فقر حاکم بر روستاهای آن دانست.
وجود بیش از 2 هزار و 700 روستا با حدود 44 درصد از جمعیت 723 هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد در کنار پراکندگی و فقر تاریخی و عمیق حاکم بر این روستاها حضور و فعالیت گسترده گروه‌های جهادی در این استان را بیش از پیش ضروری کرده است.
هجوم بی رویه مهاجرت بسیاری از ساکنان این روستاها به حاشیه شهرها به دلیل نداشتن امکانات و توسعه نامتوازن و بروز مسائل و مشکلات متعدد اجتماعی ناشی از آن همچنین بر ضرورت مشارکت پذیری گروه‌های جهادی و دانشجویی در این مناطق افزوده است.
خانواده‌هایی که سالها طعم تلخ فقر و نداری و بی خانمانی و بی سرپرستی را چشیده‌اند اکنون در سایه فعالیت‌ها و حضور دانشجویان جهادی به زندگی و آینده امیدوار شده‌اند.
خانواده 6 نفره و بی سرپرست اهل روستای گنجگون شهرستان بویراحمد نمونه بارزی از فعالیت‌های خیرخواهانه و اقدام جهادی گروه اعزامی دانشجویی است که با توجه به اظهارات این خانواده شرایط زندگیشان به طور قابل محسوسی تغییر کرده است.
گروه جهادی دانشجویی دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد با کمک خیرین و برخی نهادهای فرهنگی اقدام به ساخت منزل مسکونی برای این خانواده کردند.
مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این خانواده بی سرپرست زیر پوشش نهادهای حمایتی نیست و هیچ گونه منبع درآمدی هم ندارند.
شهرام مهدوی مطلق در حاشیه افتتاح این منزل مسکونی در جمع خبرنگاران افزود: این خانواده که از مشکلات و دغدغه‌های زیادی رنج می‌برند اما ساخت سرپناه یکی از مهمترین نیازهای ضروری آنان بود که به همت خیرین و حرکت جهادی دانشجویان این امر محقق شد.
وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون 60 گروه جهادی دانشجویی در قالب حدود یک هزار دانشجو برای فعالیت در عرصه‌های مختلف به روستاها و مناطق محروم استان اعزام شده‌اند.
مهدوی مطلق گفت که یکی از رویکردهای اساسی در اردوهای جهادی مسائل اقتصادی، اشتغال و محرومیت زدایی است.
وی اظهار داشت: شرکت کنندگان در این اردوها به فعالیت‌های عمرانی، بهداشت و درمان، آموزش و سایر خدمات فرهنگی و اجتماعی در سطح روستاها و مناطق محروم می‌پردازند.
وی بیان کرد: هم اینک نیز بیش از 30 منزل مسکونی و 30 مسجد در سطح مناطق محروم و روستاها و مناطق حاشیه‌ای توسط گروه‌های جهادی در دست ساخت است.
مهدوی مطلق یادآور شد: در هفته بسیج امسال نیز 12 مسجد و منزل مسکونی که با مشارکت و همت گروه‌های جهادی و دانشجویی در سطح روستاها و مناطق محروم ساخته شده بودند، به بهره برداری رسید.
وی همچنین با اشاره به سالروز فرمان امام (ره) مبنی بر تشکیل بسیج دانشجویی نیز گفت: بسیج دانشجویی در 30 سال گذشته برای پیش برندگی حرکت تمدن‌ساز اسلام و انقلاب اسلامی همواره پرچم‌داری و میدان‌داری کرده است.
مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تربیت نیروهای تراز انقلاب اسلامی از دیگر الزامات بسیج دانشجویی برای دفاع از انقلاب و اسلام در عرصه دانشگاهی است.
وی گفت: علاوه بر زیباسازی و مرمت مساجد و ساخت مسکن، خدمت‌رسانی در حوزه‌های بهداشتی و درمانی آموزش و کارآموزی متناسب با اقتصاد روستاها در حوزه‌های مختلف به ویژه دامداری و کشاورزی درطول سال از اهداف مهم اعزام گروه‌های جهادی است.
مهدوی مطلق تاکید کرد که ارائه عملکرد و کارنامه انقلاب اسلامی در آستانه چهل سالگی با برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌ها و خدمات‌رسانی به مردم در عرصه‌های مختلف بخش دیگری از ماموریت های بسیج دانشجویی است.
وی گفت: برای کمک رسانی به مردم مناطق محروم منتظر هیچ مسوولی نمی‌مانیم، هر چند دست همه مدیران که برای خدمت رسانی به مردم تلاش می‌کنند، را به گرمی می‌فشاریم.


کد مطلب: 404873

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/404873/2/میدان-داری-بسیج-دانشجویی-کهگیلویه-بویراحمد-خدمت-رسانی-محرومین-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1