تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۲۰
کد مطلب : ۴۰۴۸۷۳
کبنا گزارش می‌دهد

میدان‌داری بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد در خدمت‌رسانی به محرومین (+ تصاویر)

۰
کبنا ؛اعزام گروه‌های جهادی و دانشجویی به مناطق محروم و حضور و فعالیت آنان در عرصه‌های مختلف سنت حسنه‌ای است که از آن به عنوان راهبردی مناسب برای تحقق عدالت اجتماعی در شرایط کنونی و مرهمی بر زخم‌های کهنه محرومیت‌ها در این مناطق یاد می‌کنند.
اعزام این گروه‌ها به دورترین و محروم‌ترین مناطق روستایی و عشایری و آمیخته شدن با زندگی و سختی روزگار مردمان این مناطق از زیباترین جلوه‌های این اقدام خیرخواهانه است.
گروه‌های جهادی علاوه بر مشارکت در امر فعالیت‌های عمرانی و خدماتی از ساخت مدرسه، مسکن، خانه عالم و سایر امورات خیرخواهانه در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز حضور فعال و هدفمند در سطح روستاها و مناطق حاشیه‌ای و فقیر نشین دارند.
استان کهگیلویه وبویراحمد را شاید بهترین مصداق عملی برای توسعه فعالیت‌های گروه‌های جهادی به سبب عمق محرومیت‌ها، پراکندگی و فقر حاکم بر روستاهای آن دانست.
وجود بیش از 2 هزار و 700 روستا با حدود 44 درصد از جمعیت 723 هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد در کنار پراکندگی و فقر تاریخی و عمیق حاکم بر این روستاها حضور و فعالیت گسترده گروه‌های جهادی در این استان را بیش از پیش ضروری کرده است.
هجوم بی رویه مهاجرت بسیاری از ساکنان این روستاها به حاشیه شهرها به دلیل نداشتن امکانات و توسعه نامتوازن و بروز مسائل و مشکلات متعدد اجتماعی ناشی از آن همچنین بر ضرورت مشارکت پذیری گروه‌های جهادی و دانشجویی در این مناطق افزوده است.
خانواده‌هایی که سالها طعم تلخ فقر و نداری و بی خانمانی و بی سرپرستی را چشیده‌اند اکنون در سایه فعالیت‌ها و حضور دانشجویان جهادی به زندگی و آینده امیدوار شده‌اند.
خانواده 6 نفره و بی سرپرست اهل روستای گنجگون شهرستان بویراحمد نمونه بارزی از فعالیت‌های خیرخواهانه و اقدام جهادی گروه اعزامی دانشجویی است که با توجه به اظهارات این خانواده شرایط زندگیشان به طور قابل محسوسی تغییر کرده است.
گروه جهادی دانشجویی دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد با کمک خیرین و برخی نهادهای فرهنگی اقدام به ساخت منزل مسکونی برای این خانواده کردند.
مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این خانواده بی سرپرست زیر پوشش نهادهای حمایتی نیست و هیچ گونه منبع درآمدی هم ندارند.
شهرام مهدوی مطلق در حاشیه افتتاح این منزل مسکونی در جمع خبرنگاران افزود: این خانواده که از مشکلات و دغدغه‌های زیادی رنج می‌برند اما ساخت سرپناه یکی از مهمترین نیازهای ضروری آنان بود که به همت خیرین و حرکت جهادی دانشجویان این امر محقق شد.
وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون 60 گروه جهادی دانشجویی در قالب حدود یک هزار دانشجو برای فعالیت در عرصه‌های مختلف به روستاها و مناطق محروم استان اعزام شده‌اند.
مهدوی مطلق گفت که یکی از رویکردهای اساسی در اردوهای جهادی مسائل اقتصادی، اشتغال و محرومیت زدایی است.
وی اظهار داشت: شرکت کنندگان در این اردوها به فعالیت‌های عمرانی، بهداشت و درمان، آموزش و سایر خدمات فرهنگی و اجتماعی در سطح روستاها و مناطق محروم می‌پردازند.
وی بیان کرد: هم اینک نیز بیش از 30 منزل مسکونی و 30 مسجد در سطح مناطق محروم و روستاها و مناطق حاشیه‌ای توسط گروه‌های جهادی در دست ساخت است.
مهدوی مطلق یادآور شد: در هفته بسیج امسال نیز 12 مسجد و منزل مسکونی که با مشارکت و همت گروه‌های جهادی و دانشجویی در سطح روستاها و مناطق محروم ساخته شده بودند، به بهره برداری رسید.
وی همچنین با اشاره به سالروز فرمان امام (ره) مبنی بر تشکیل بسیج دانشجویی نیز گفت: بسیج دانشجویی در 30 سال گذشته برای پیش برندگی حرکت تمدن‌ساز اسلام و انقلاب اسلامی همواره پرچم‌داری و میدان‌داری کرده است.
مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تربیت نیروهای تراز انقلاب اسلامی از دیگر الزامات بسیج دانشجویی برای دفاع از انقلاب و اسلام در عرصه دانشگاهی است.
وی گفت: علاوه بر زیباسازی و مرمت مساجد و ساخت مسکن، خدمت‌رسانی در حوزه‌های بهداشتی و درمانی آموزش و کارآموزی متناسب با اقتصاد روستاها در حوزه‌های مختلف به ویژه دامداری و کشاورزی درطول سال از اهداف مهم اعزام گروه‌های جهادی است.
مهدوی مطلق تاکید کرد که ارائه عملکرد و کارنامه انقلاب اسلامی در آستانه چهل سالگی با برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌ها و خدمات‌رسانی به مردم در عرصه‌های مختلف بخش دیگری از ماموریت های بسیج دانشجویی است.
وی گفت: برای کمک رسانی به مردم مناطق محروم منتظر هیچ مسوولی نمی‌مانیم، هر چند دست همه مدیران که برای خدمت رسانی به مردم تلاش می‌کنند، را به گرمی می‌فشاریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این اقاانکاررفته عکس یادکاری بکیره
Iran, Islamic Republic of
میلیاردها تومان از سرمایه مردم را. می دهند آنوقت بخاطرساختن یه وچند کار تبلیغاتی اه دوش مردم میگذارند
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
1