کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور مسوولان:

کارخانه گیاهان دارویی گچساران کلنگ‌زنی شد/ وقتی کسی نیست « رسول» را مجاب کند (+تصاویر)

26 مرداد 1397 ساعت 17:42

به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد برکت عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید گیاهان دارویی در روستای سربیشه با حضور مسئولان بنیاد برکت، مسئولان استانی و شهرستان گچساران آغاز شد.
 


به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد برکت عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید گیاهان دارویی در روستای سربیشه با حضور مسئولان بنیاد برکت، مسئولان استانی و شهرستان گچساران آغاز شد.
 به گزارش کبنانیوز، نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی دراین آیین اظهار داشت: احداث کارخانه گیاهان دارویی در گچساران آغاز یک حرکت جهادی در راستای اشتغالزایی است.
غلامرضا تاجگردون افزود: در دو سال آینده ۱۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دو شهرستان گچساران و باشت با هزینه اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان از دیم به آبی تبدیل خواهد شد.
تاجگردون بیان کرد: این اقدام باعث افزایش چشمگیر وچندین برابری  درآمد کشاورزان شهرستان گچساران و باشت خواهد شد.
وی عنوان کرد: با توجه به پتانسیل بسیار خوب گچساران و باشت کشت گیاهان دارویی در این مناطق می‌تواند سود آوری  بیشتری را نصیب کشاورزان کند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با تلاش مسئولان نظام و استان طرح‌های آبرسانی در دو شهرستان گچساران و باشت با روند خوبی در دست اجراست.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:  ستاد اجر ایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد برکت تا کنون اقدامات ارزنده‌ای را در سراسر کشور در راستای محرومیت زدایی و تولید و خدمات، عمران و اشتغال انجام داده است.
تاجگردون ابراز داشت: طرح احداث کارخانه گیاهان دارویی در مهرماه ۹۶ به تصویب رسید و زمین مناسب برای اجرای این کارخانه در فروردین ماه سالجاری تهیه شد.
وی افزود: این طرح تاثیر گذار با مشارکت و سرمایه گذاری بنیاد برکت در روستای سربیشه گچساران کلنگ زنی می‌شود.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مساحت کل ۱۰ هکتار، مساحت پروژه ۱٫۷ هکتار و مساحت کل کارخانه طرح ۵۶۰۰ متر مربع است.
فرماندار گچساران نیز در ادامه گفت: قطعاً اجرای طرح‌های مانند احداث کارخانه گیاهان دارویی می‌توان دیگر سرمایه گذاران را در ایجاد طرح‌های مختلف در استان و منطقه تشویق کند.
عبدالرحیم رحیمی تصریح کرد: احداث کارخانه گیاهان دارویی در راستای اشتغال و رونق  این شهرستان بسیار تاثیر گذار است.
رحیمی افزود: احداث کارخانه گیاهان دارویی با اهداف توسعه کشاورزی، گیاهان دارویی و بومی منطقه بر اساس استانداردهای مورد نیاز در صنعت فرآوری گیاهان دارویی، تغییرالگوی کشت منطقه با استفاده حداکثری از منابع آبی و تضمینی خرید محصولات و ایجاد ارزش افزوده گیاهان دارویی و تأمین بخشی از نیاز کشور و صادرات منطقه‌ای اشاره کرد.
گفتنی است: هوای گرم سالن جلسه و سخنرانی پی در پی و طولانی،  یکی از ایرادات این آیین بود.
اما حاشیه دیگر این جلسه، حرکات و رفتارهای رسول شعبانی شهروند نام آشنای گچسارانی بود که در هنگام اجرای برنامه مرتب خود را به جایگاه ویژه میهمانان ومقامات کشوری می‌رساند و در حضورآنان با نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت  و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی مزاح و شوخی و ... می‌کرد. که گاها این رفتارها باعث بی نظمی در جلسه  و همچنین ابراز گلایه برگزار کنندگان می‌شد.  البته نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت در حضور مقامات کشوری اخم بر ابرو نمی‌آورد و با گشاده رویی این مورد را تحمل می‌کرد.
ناگفته پیداست که آوردن مسئولان و مقامات ارشد کشوری به شهرستان  و برگزاری همایش‌های ملی و جلسات و...نیاز به رایزنی و مشقات‌های فراوانی دارد که در این خصوص غلامرضا تاجگردون از عهده آن به‌خوبی برآمده است و در ادامه نیاز به تشریفات خاص  دارد که فرماندار گچساران هم توانسته است به‌خوبی از عهد ه آن بربیاید.
جان کلام اینکه رفتارها و برخوردها  شهروندان در این همایش‌ها وآیین ها و.... نشان دهنده فرهنگ یک منطقه، شهرستان و استان است.


کد مطلب: 402294

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/402294/2/کارخانه-گیاهان-دارویی-گچساران-کلنگ-زنی-وقتی-کسی-نیست-رسول-مجاب-کند-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1