کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

حاشیه‌ای که از چشم رسانه‌ها دور ماند / همراهی کردن مجدد تاجگردون توسط لیدر صاحب نام قشقایی‌ها (+تصاویر)

22 مرداد 1397 ساعت 9:49

اما با این همه تفاسیر بعد از گذشت 3 سال از انتخابات هنوز به مطالبات قشقایی توجه ای نشده است و قشقایی‌ها اعتقاد دارند که در استخدام و جذب نیرو در ادارات، شرکت نفت، پتروشیمی گچساران و .... تبعیض و بی عدالتی انجام گرفته و سهم جوانان قشقایی گچساران در اشتغال بسیار ناچیز است.


آیین تجلیل ازخبرنگاران گچساران و باشت با حضور نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن فرهنگیان گچساران برگزار شد.
گفتنی است: همراهی کردن مجدد دکتر تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت توسط دکتر محمود کریمی یکی از لیدرهای صاحب نام قشقایی از حاشیه جالب این آیین بود. البته  این در حالی بود که مدتی قبل دکتر کریمی عکس جدیدی (درخان زنیان شیراز) را که با سید قدرت الله حسینی نماینده سابق شهرستان گچساران و باشت و کاندید احتمالی دور بعدی انتخابات مجلس شهرستان گچساران گرفته بود را در پیج اینستاگرامی خود منتشر کرد که تعجب همگان را برانگیخت و سر و صدای زیادی را بر پا و حاشیه‌های زیادی را به همراه داشت.
در ادامه حرف و حدیث‌های مبنی بر اینکه دکتر کریمی در انتخابات آینده مجلس از تاجگردون حمایت نخواهد کرد که دلیل آنهم نا رضایتی و فشارهای شدیدی است که قشقایی‌های (حامیان تاجگردون) به دکتر کریمی و دیگر لیدرهای قشقایی می‌آورند و عنوان می‌کنند حمایت بی سابقه  75 درصدی ما از تاجگردون  باعث شد که وی رقیب خود حاج فولادی را شکست داده و در ادامه  محبوب‌ترین نماینده مجلس شود و همچنین قشقایی‌ها  در انتخابات ریاست جمهوری با حمایت خیره کننده از دکتر روحانی باعث پیروزی روحانی (کسب بیش‌ترین آراء در گچساران) و دست بالای تاجگردون در پایتخت شود.
 اما  با این همه تفاسیر بعد از گذشت 3 سال از انتخابات  هنوز به مطالبات قشقایی توجه ای نشده است و قشقایی‌ها اعتقاد دارند که در استخدام و جذب نیرو در ادارات، شرکت نفت، پتروشیمی گچساران و .... تبعیض و بی عدالتی انجام گرفته و سهم جوانان قشقایی گچساران  در اشتغال بسیار ناچیز است.
البته این پایان کار نیست یکی از موضوعاتی که قشقایی‌های گچساران را آزرده خاطر کرد برکناری حاج علیرضا پناهپوری چهره محبوب و مردمی و اخلاق مدار قشقایی و گچسارانی‌ها از معاونت شهرداری دوگنبدان و در ادامه بی مهری تاجگردون به وی است.
این در حالی بود که حاج علیرضا پناهپوری در انتخابات مجلس با حمایت از تاجگردون باعث شد در حوزه شهرستان گچساران و همچنین روستای ترک نشین  آرای خیرکننده ای به سبد تاجگردون ریخته شود.
جان کلام اینکه باید منتظر ماند و دید آیا تاجگردون می‌تواند در مدت باقی مانده مطالبات حامیان قشقایی خود را مرتفع و دغدغه و مشکلات آنرا سروسامان دهد؟
 اما به نظر می‌رسد که در غیر اینصورت وی  در انتخابات آینده مجلس با چالش جدی روبرو خواهد شد.
لازم به ذکر است: پایگاه خبری کبنانیوز به زودی تحلیلی مبنی براینکه در غیاب دکتر کریمی (با توجه به اینکه وی به شهر شیراز مهاجرت کرده است) چه کسانی نقش محوری در ایل قشقایی ایفاء خواهند کرد را به رشته تحریر در خواهد آورد.


کد مطلب: 402197

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/402197/2/حاشیه-ای-چشم-رسانه-ها-دور-ماند-همراهی-کردن-مجدد-تاجگردون-توسط-لیدر-صاحب-نام-قشقایی-ها-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1