تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۷
کد مطلب : ۴۰۱۵۶۹
با حضور مسوولان صورت گرفت

برگزاری کارگاه آموزشی «مدیریت مصرف انرژی» در دهدشت / 2/5 درصد انرژی مصرفی در کشور سهم ادارات است

۰
کبنا ؛صبح امروز کارگاه آموزشی مدیریت مصرف انرژی ویژه فرماندهان بسیج ادارت با حضور رئیس مدیریت مصرف برق استان، فرماندهان بسیج ادارت در اتاق اصناف دهدشت برگزار شد.
رئیس گروه مدیریت مصرف برق استان در گفت‌وگو با کبنا اظهار کرد: بحث بحران آب و برق در کشور جدی است، تولید و مصرف برق در کشور ما سر به سر شده است و به سمت خاموشی می‌رویم که مجبور هستیم در  کل کشور روزانه 2 تا 3 ساعت خاموشی برق داشته باشیم.
پیمان پورمعرفت با بیان اینکه 2/5 درصد از کل مصرف انرژی در کشور سهم ادارات است که اگر ادارات 20 درصد صرفه جویی در مصرف انرژی داشته باشند می‌توان سالانه بیش از 120 میلیارد تومان صرفه جویی کرد تصریح کرد: طی مصوباتی که توسط وزارت نیرو صادر شد، ساعات کاری ادارات را تغییر داده تا با ساعات اوج مصرف تداخل نکند.
پورمعرفت ادامه داد: همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی در سه شهرستان استان و دعوت از فرماندهان بسیج ادارت تا به عنوان نماینده انرژی در ادارات خود، آموزش‌های ارائه شده و راهکارهای موجود در چک لیست‌های توزیع شده ودادن اطلاعات به سایر همکاران خود بتوانند حداقل 10 درصد کاهش مصرف در ادارات داشته باشند.
وی افزود: هئیت وزیران مصوب کرد تا پایان شهریور ماه دستگاه‌های اجرایی و ادارات مکلف هستند 20 درصد از انرژی مصرفی ادارات خود را از انرژی‌های تجدید پذیر از جمله انرژی خورشیدی تامین کنند در غیر این صورت، تعرفه‌های برقی که پرداخت می‌کنند چندین برابرو به نرخ متوسط نیروگاه‌های تجدید پذیر محاسبه می‌شود، که علی رغم چندین مرتبه مکاتبه با استانداری و فرمانداری‌ها همکاری در اجرای این طرح صورت نگرفته است.
رئیس گروه مدیریت مصرف برق استان بیان کرد: هیئت وزیران همچنین فرمانداری‌ها و ادارات را مکلف کرده است که گزارش مصرف خود را به استانداری‌ها بفرستند، بستن تفاهم نامه با کشاورزان، و صنعت برای صرفه جویی به ویژه در ساعات اوج مصرف از دیگر روش‌های صرفه جویی در انرژی بوده است.
وی در پایان مطرح کرد: کلیه مشترکین محدود به ظرفیت انشعاب برقی که خریداری کردند، می‌توانند به همان اندازه در محوطه خود نیروگاه خورشیدی احداث کنند و طی تفاهم نامه‌ای با شرکت توزیع برق به مدت 20 سال تضمینی برق آن‌ها خریداری می‌شود که می‌تواند منبع درآمد و سرمایه گذاری برای مشترکین باشد.
 
  • برگزاری کارگاه آموزشی «مدیریت مصرف انرژی»در دهدشت

    برگزاری کارگاه آموزشی «مدیریت مصرف انرژی»در دهدشت

نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1