تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۳۳۵۶۰۹

جشنواره فرهنگی هنری قشقایی گچساران پر حاشیه شد/ حضور زینل زاده/ غیبت معنادار چهره محبوب قشقایی ها/سخنان کوبنده دکتر کریمی/خداحافظی خسرو طاهری/ جلوگیری از اجرای برنامه لالایی خوانی بانو افسانه جهانگیری

۷۱
۰
کبنا ؛به مناسبت اعیاد شعبانیه جشنواره فرهنگی هنری ایل قشقایی با حضورنماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی امنیتی استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، پروفسور صدیق، استاد اسدالله مردانی، جمعی از مسئولان استانی، شهرستانی وهنردوستان و علاقمندان به موسیقی قشایی و اقشار مختلف مردم در محل سالن بشارت با اجرای زنده و زیبای هنرمندان صاحب نام و چیره دست ایل بزرگ قشقایی برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز: دکتر محمود کریمی یکی از حامیان بزرگ دکتر تاجگردون از ایل قشقایی در انتخابات مجلس دهم در جشنواره فرهنگی و هنری ایل قشقایی که در محل سالن بشارت گچساران برگزار شد، خطاب به نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر چه جشن شادی است اما آقای تاج‌گردون از حضرتعالی اجازه می‌خواهم درددلی به عنوان اینکه نماینده شهر ما هستید با شما داشته باشیم.
کریمی افزود: توانایی حضرتعالی بر کسی پوشیده نیست، شما از نمایندگان موفق  و چهره ملی هستید که در تصمیم‌گیری‌های کلان مملکتی نقش موثری دارید، مردم گچساران قدردان تلاش‌های شما هستند.
این پزشک حاذق قشقایی تصریح کرد:  که در خصوص عمران و آبادانی، پروژه‌های کلان راه‌سازی، آبرسانی به دو دشت اطراف گچساران و در یک کلام در بحث تزریق بودجه، عمران و آبادانی در شرایط خشکسالی مالی مردم از حضرتعالی راضی هستند.
کریمی با اشاره به برخی گلایه‌های ایل قشقایی از نماینده گچساران و باشت عنوان کرد که حضرتعالی مطلع هستید که قشقایی‌ها بنیان‌گذار گچساران هستند، مدتی  است که از گچساران مهاجرت می‌کنند به عنوان نماینده گچساران آیا جواب این سوال را می‌توانی توضیح دهید؟
کریمی ادامه داد: آقای دکتر دوستان قشقایی ما از تبیعض‌ها گله‌مند هستند در بعد اشتغال‌زایی تاکنون گله‌های وجود دارد اگر کار نیست برای هیچ‌کس نباید باشد در پتروشیمی، حراست نفت، در بهداشت درمان و همه ادارات در حق فرزندان محروم قشقایی اجحاف شده است.
وی افزود: انتظار ما قشقایی‌ها این است که در فرصت‌های ایجاد شده برای اشتغال جوانان قشقایی دوباره در بوته فراموشی قرار نگیرند.
دکتر کریمی یادآور شد: در جشنواره‌ها به عنوان مثال در مشک و ملار و عیدانه‌های که در قسمت‌های مختلف شهر برگزار می‌شود از هنرمندان و فرهنگ ایل غنی قشقایی کمتر استفاده می‌شود آیا سزاوار است ۴۰ درصد این شهرستان قشقایی باشد و در مجالس کلاه ایل قشقایی که نماد ایل  و تاج ما است بر سر فرد غیر قشقایی قرار بگیرد که شاید رفتار آن عزیز مورد تایید ایل سترگ قشقایی نباشد.
لیدر تاج‌گردون در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه گچساران و باشت افزود: کاش به‌گونه‌ای عمل می‌شد که قشقایی‌ها که بنیان‌گذار گچساران هستند و شما نیز علاقه خاصی به آنها دارید و قشقایی‌ها هم شما را میرشکار این شهر میدانند، این عزیزان احساس کنند که به این شهر تعلق ندارند، احساس امنیت داشته باشند و در این شهر بمانند تا شاهد روزی باشیم که گچساران نمونه کوچکی از ایران ما باشد و همه افراد با تنوع  هویتی و قومیتی زندگی کنند، روزی فقط یک قوم ساکن این شهر باشد و این زیبنده گچساران نیست.
کریمی با بیان اینکه ما به مفاخر ایلمان افتخار می‌کنیم، تصریح کرد: ما به آیت‌الله جهانگیرخان قشقایی، صولت الدوله قشقایی و به مدیرکل افسانه‌ای آموزش عشایر ایران مرحوم محمد بهمن‌بیگی، هنرمندان و نخبگان ایلمان افتخار می‌کنیم همانطوری که شما مقابل ۲۹۰ نماینده فرمودید من لرم و از پشت کوه آمدم و کلمات مرحوم بهمن‌بیگی استفاده کردید من نیز به نمایندگی از قشقایی‌ها می‌گویم من ترک، قشقایی‌ام و به آن افتخار می‌کنم.
وی افزود: امیدوارم روزی در مسندی قرار بگیری که نه تنها قشقایی‌ها، تمام اقوام ترک و لر و سراسر ایران به شما در سال ۱۴۰۰ افتخار دیگری بکنند همانگونه که بهمن ‌بیگی فرصت خدمت  برای وی فراهم شد چتر حمایتی را نه تنها بر سرقشقایی بلکه برای ایران باز کرد انتظار می‌رود این میراث بهمن‌بیگی در ایران و خدمت‌گذاران استان ما نیز نهادینه شود، آقای دکتر دست نخبگان قشقایی را بگیر، مدیران قشقایی پاکدست هستند و توانمند.
حامی تاج‌گردون در ایل قشقایی گچساران گفت: انتظار داریم همانگونه که به ۴۶ نفر از جوانان قشقایی در سراسر ایران فرصت خدمت دادی به جوانان قشقایی به عنوان مدیران موجود اعتماد کنید و حمایتشان کنید.
 
کریمی در بخش دیگری از سخنان خود در جشنواره فرهنگی و هنری ایل قشقایی افزود: آقای تاج‌گردون فقر مطلق در بین قشقایی‌ها بیشتر از اقوام دیگر است.
وی عنوان کرد: بزرگان قشقایی، سروران بنده از بنده گله‌مند هستند احساس می‌کنند من مشکلتشان را در خلوت با شما در میان نمی‌گذارم آیا خداوکیلی اینگونه است.
اما این جشنواره حاشیه های زیادی داشت
*حضور اردلان زینل زاده  شهردار سابق دوگنبدان به همراه برادرش دکتر اردوان زینل زاده متخصص معروف قلب و عروق در جشنواره فرهنگی و هنری قشقایی گچساران
*عدم حضور حاج علیرضا پناهپوری یکی از چهره صاحب نام و محبوب قشقایی ها که در انتخابات مجلس دهم نقش پررنگ و تاثیر گذاری در ریختن آرای قشقایی گچساران به سبد غلامرضا تاجگردون داشت کاملا مشهود بود.
*هنرمندان نامدار و چیره دست و صاحب نام قشقایی ها با اجرای بسیار زیبا بارها مورد تشویق حاضرین و علاقمندان به موسیقی قشقایی از ایلات مختلف شدند.
*از اجرای برنامه لالایی خوانی بانو افسانه جهانگیری در این جشنواره جلوگیری شد که در این خصوص یکی از مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به پایگاه خبری کبنا نیوز اظهار داشت: اجرای برنامه لالایی خوانی بانو افسانه جهانگیری جزء برنامه جشنواره نبوده و دست اندرکاران جشنواره این برنامه را پیش بینی نکرده بودند.
*حضور دکتر علی محمد علیمردانی تنها مدیر کل قشقایی استان کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره فرهنگی و هنری ایل قشقایی
*اعتراض یک بانوی قشقایی در هنگام سخنرانی غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان های گچساران وباشت به تبعیض و بی عدالتی در جذب نیرو و نادیده گرفتن جوانان قشقایی در استخدام ها یکی از حاشیه های این جشنواره بود.
*خداحافظی خسرو طاهری  چهره کهنه کار و صاحب نام قشقایی هایی گچساران درعرصه سیاست و فعال فرهنگی و اجتماعی که گفته می شود به کسوت بازنشستگی نائل گردیده و قصد دارد به شهر شیراز مهاجرت بکند.
*اعتراض پدر پیمان اسدی ورزشکار ملی در رشته واترپلو به نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت از عدم توجه و تبعیض مسئولان شهرستان به فرزندش
*حضور رحمان خوشبخت شهروند قشقایی گچساران که سالهاست بدنبال گرفتن مجوزیک دکه ثابت در راهرو های ادارات گچساران در حال دوندگی است از حاشیه های دیگر این جشنواره بود. گفته می شود بعداز انتشار تقاضای این شهروند گچسارانی در پایگاه خبری کبنا نیوز، غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در این خصوص دستورات لازم جهت همکاری و مساعدت نسبت به تقاضای این شهروند قشقایی داده است.
* اعتراض و گلایه شدید بعضی از اعضای برگزار کننده این جشنواره از نحوه تجلیل و تقدیر از دست اندرکاران جشنواره که در این خصوص عنوان کردند: یک تیم بزرگ که شامل افرادی زیادی می باشد چندین ماه با تلاش و زحمات شبانه روزی و همچنین کمک های مالی مقدمات برگزاری این جشنواره بزرگ را آماده کرده اما متاسفانه نقش و زحمات و تلاش های عده زیادی از اعضای برگزار کننده نادیده گرفت شد و چند نفر به نام خود این جشنواره را مصادره کردند.

---------------------------------------------------
گزارش و حاشیه نگاری: حبیب قلندری
 
نام شما

آدرس ايميل شما

قشقایی بیدار است
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون قشقایی بیدار است دیگر وارد این بازی ها نخواهد شد
فصل شعار دادن تمام شده است. فقط باید عمل باشد.
مدیرکل و رییس قشقایی نمیخواهیم.یک کلام و ختم کلام
فقط اشتغال جوانان قشقایی مثل بقیه شهروندان
فرصتی دیگه نمانده است. فقط عمل کن
یاردانقلی
Iran, Islamic Republic of
جشنواره نبود. شو انتخاباتی بود.بابا دست بردارید از سر ایل قشقایی.
چکار کردید برای قشقایی که حالا کنسرت برگزار میکنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اگه این باغ تو این ۶ سال ثمر داده از این پس هم ثمر میده شما برادران ساده دل قشقایی به شکمتون صابون نزنید که بتونین در این مدت باقیمانده به خاطر انتخابات بعدی فرصت اشتغال برا خودتون فراهم کنین این .... خوش و خط خال زرنگ تر از این حرفاست.
الم قشقایی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای قلندری عزیز
دست درد نگنه گزارش بسیار عالیه
اما پس کو تصاویر جشنواره. اینطوری گزارش ناقصه
درسته جنابعالی اصالتا بویراحمد گرمسیری هستی اما خواهر زاده ما قشقایی ها هستی. به وجودت افتخار میکنیم
کی گفته قشقائی ها بنیانگزار این شهر بودن ، قشقائی ها که دائم ییلاق و قشلاق می کنن
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
وای به حال روزی که ترکا رییس بشوند.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
بنیانگذار گچساران لرها بودند
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
کحای سخنان دکتر کریمی کوبنده بود. این که همه اش داشت التماس می کرد و از بدبختی های قشقایی ها می گفت. یعنی در واقع داشت مظللوم نمایی می کرد.
کشاورزشوشتی
Iran, Islamic Republic of
دکتر کریمی عزیز است
اما ای منطقه پیش از عشایر متعلق و محدوده کوچکی از گناوه بوده که در
مدنیت جدید ترکها کیسفی و گناوه ای نقش داشتند
حالا کریمی عزیز پر بیراه نمیگه در ابتدا مدنیت شهر بسیاری از عشایر ماندگار شدند
اما کسایی که هیچ هویتی و هیچ سکونت گاه تاریخی ندارند گاهی ادعا میکنند که بنیان گذار آن شهر هستند
آگاه
Iran, Islamic Republic of
درود بر مسلم کرمی اصلاح طلب و طرفدار و حامی پروپاقرص نماینده اصلاح طلب غلامرضا تاجگردون احسنت
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
صد افسوس که قشقاییها فقط نگاهشون به آدمهایی هستند که خیلی وقته از ذهن ما پاک شده و هیچ امیدی بهشون نیست واز نظر ما مهره سوخته بیشتر نیستند مثلا دکتر کریمی و امثال دکتر کریمی
Iran, Islamic Republic of
در جواب دوستمون همشهری میخوام بگم که شما مثل اینکه اصلا از تاریخچه گچساران خبر ندارید خوب حق دارید شماهایی که تازه دو سه ساله اومدید نباید هم خبر داشته باشید
پل بریم بوستان مله برفی امام ضامن
Iran, Islamic Republic of
افتخارات قوم لر وترک دکتر تاج گردون
قشقایی
دکتر کریمی کی گفته تو نماینده ایل قشقایی هستی که نمی توانی حق را بگیری مثلا د شبکه بهداشت ودرمان گچساران تنها راننده استجاری ترک زبان که جرمش ترک بودن است با اصرار مدیر شبکه اخراج می شود.
شرمت الله
Germany
دست همگی درد نکند
حسن
Iran, Islamic Republic of
دکتر کریمی عزیز کی گفته مردم از کارهای عمرانی تاجگردون راضی هستند. و با چه سند و مدرک میگید نماینده در تصمیمات کلان مملکتی موثر است
گچساران
Iran, Islamic Republic of
تاج گردون فقط و فقط شعار میده و بس. اما باید بدونه ماه همیشه پشت ابر نمیمونه
محمد
Iran, Islamic Republic of
بابا تو تهران نماینده محترم ما را .... به حساب نمیارن هی الکی بگید چهره ملی
Iran, Islamic Republic of
.....زینل زاده که فکر میکنه ترکا بهش رای میدن
محمد
Iran, Islamic Republic of
دوران تندروی تاج با ...و... به سبب آگاهی مردم به سر اومده
دلسوز
فقط زینل زاده
محمد
Iran, Islamic Republic of
دکتر کریمی دست بردار حیف نیست بهمن بیگی شیفته خدمت را با نماینده محترم ما که جز .... چیزی ازش ندیدیم مقایسه کنید.؟
حق
اونی که گفته کی گفته بنیان گذار گچساران قشقایی ها هستند نگاه عزیز من گچساران ۶ تا شهید داد سه تای انهان ترک بودان و یکیش دهدشتی بود و یکیش اصفهانی و یکی دیگش هم بهبهانی بود چیزی که نمیدونی الکی حرف نزن
محمد
Iran, Islamic Republic of
اولا هزینه جشن رو تاج گردون داد و میخاد ... بذار سرشون برای انتخابات بعدی.چون ترک ها در دوره بعد سرنوشت ساز هستن.
حیدراباد لوداب
Iran, Islamic Republic of
اگه ۴۰درصد ترک هستن چطور همیشه یک سوم آراء مال قشقائیها ست.
Iran, Islamic Republic of
تاج گردون فقط به فکر باشتی ها و اقوام خودش هست و بس. بقیه رو فقط بازی میده. من و خانواده ام طرف دارش بودیم ولی خیلی اشتباه کردیم. تاجگردون یک ادم .... به تمام معنا هست.
باوی
Iran, Islamic Republic of
بنیانگذار این شهر کجا ترکا بودن . همش باوی بودن . !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خليل
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم مردم گچساران دیگه ... تاجگردون رو ...
مسعود
Iran, Islamic Republic of
دکتر کریمی عزیز ، شهر گچساران پر از محرومیتی است که ریشه در سالیان گذشته دارد که حاصل آن بیکاری وفقر جوانانش و اعتیاد و هزارن معضل دیگرمی باشد .به خودت بیا نه تنها آنها که شعار داد ند و رای قشقایی ها را جمع کردند و بعد ... و طایفه گری و کینه ترک ولر بودن را هر چه بیشتر در دل مردم افکندند بلکه شما هم که کمک کردید مقصرید !به امید روزی که جوانان عزیزی که بخاطر لقمه ای نان به استانهای دیگر رفته اند به زادگاه خود بر گردند و نماینده محترم پان .... را کمتر رواج دهد چون حاصل یک عمر ترک ولر کردن خود را در قضیه استیضاح وزرای راه و کار را دید ...
قشقایی
Iran, Islamic Republic of
آقای کریمی شما و حاج اردشیر کاویانی و افراسیاب پرویزی و حسین کریمیان و خسرو طاهری و سیروس آقایی و حاج مردای و جدیدنم یوسف باقری و چند تای دیگه حق ..... رو گرفتید .... قشقایی ها رو بخاطر ... خودتون درآوردید دست از سر قشقایی های بدبخت بردارید اینقدر این کلاه دوگوشی رو سرتون نکنید دنبال تاجگردون نیفتید شما پدر قشقایی ها رو درآوردید بخاطر امتیاز گرفتنهای ....
آخه کی باور میکنه تاجگردون برای قشقایی ها کاری بکنه؟
یه خرده از نماینده نورآباد یاد بگیره ایشون
پیمان م
Iran, Islamic Republic of
.باوی جان..اگر شهر درست کن بودید باشت دیروز شهر نمی شد..
حاج کاویانی معمار این شهر وشهدای مسجد شهیدان نشانگر کسانی است که بنیانگذار گچساران است..دکتر کریمی تنها حرف حسابی که زد همین بود..بیشتر یاد بگیرید..
اسدي
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون فقط برای نورچشمی هایش کار میکند و بس. بقیه رو فقط با حرف و لبخند ...
زحمت
Iran, Islamic Republic of
اگه جناب .. نزاره کی رو میخوای . هستین که دارین ایشونو زنده میکنین دوباره
باوی
Iran, Islamic Republic of
دکتر کریمی ... خیلی بالا بود بنیان گذار گچساران خانواده بخشایی بودن هنوز قرداد های .عشایری انها موجود میباشد اگر لازم بود ارائه میدم
ایلم قشقایی
Iran, Islamic Republic of
بر کسی پوشیده نیست که حاج علیرضا پناهپوری عزیز و محبوب قشقایی هاست.
و در انتخابات گذشته رای های روستاهای سربیشه.بیدزرد.کلاغ نشین.پاکوه.عشایر کوچ رو را به صندوق تاجگردون ریخت.حاج پناهپوری با صداقت و دلسوز مورد احترام مجموع قشقایی های گچساران است
بیگی
Iran, Islamic Republic of
مصادره کردن احساسات ایل بزرگ قشقایی به نفع چهارنفر بود هم دیدیم و اگاهی داریم ... این چهار نفر چطوری با احساسات مردمان قشقایی. کردن که هیچ وقت قابل بخشش نیستند
.برای اینکه بگه من همیشه بفکر .هست چون .سنگر و سپرش بود
.برای .ی خودش بود
. برای ...نمانیدگی سایپا و ... شخصی خودش
. هم برای اینکه راهی داشته باشه برای نفوذ به فرمانداری به عنوان مشاوره مطرح کرد
قشقایی های گچساران .این چهار نفر رو نمیخورن بای بای
فارس
Iran, Islamic Republic of
من خودم شاغل گچسارانم ولی واقعا دوستمون درست فرمودند. که ازنماینده نورآباد یاد بگیر کدوم آبادانی کدوم اشتغال زایی کدوم جذب نیرو که ترک یا بهبهانی یا ....جدا کار شده همش لر
عالیشاهی مطلع
Iran, Islamic Republic of
جهت اطلاع عزیزان
بنیانگذار گچساران طایفه قائد یوسفی (کیسفی)، گناوه ای ها چندتا تیره ازایل قشقایی ها، چند خانوار از بهبهانی ها.خوزستانی ها. بختیاری ها.اصفهانی ها بودند.البته خانوارهای اندکی از اقوام دیگر هم بودند. اما در مجموع تیره کیسفی و ترک های قشقایی بنیانگذار گچساران هستند
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا صحبتهای دکتر کریمی همش هم خیلی عالی بود .. بعدش اون وقت که ترکها بودن ...لرها تو .... زندگی میکردن .. سوم هیچ وقت بین ترکها و تاجگردون خراب نکنین چون دوستی اونها پدر اجدادی هستش که تا همیشه بر قرار خواهد بود .. چهارم اگه خوب چشماتونو باز کنید و ی زره انصاف به خرج بدین و به اطرافتون خوب نگاه کنید همه چیز رو میبینید . اگه میتونید ی نماینده مثل تاجگردون بیارید که بعد از اون برای شماها کار انجام بده خو راست میگین .
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
قبل از آنکه شرکت نفت از گچساران قدیم به دشت دوگنبدان منتقل شود ، لرها در ( رادک، پربالی، ابگرمو، اسلام آباد)، حضور داشتند و عشایر بویراحمد شامل طوایف آقایی، محمد صادقی، تیر تاجی از این دشت بعنوان چراگاه زمستانه استفاده می کردند، اگر می بینید بیشترین زمین های دشت گچساران را طوایف لر دارند نه به دلیل زور گویی بلکه به این دلیل است که این دشت قرنها ست که سرزمین پدری آنها ست، قشقایی های عزیز ابتدا ، از آذربایجان به فارس وبعد کم کم به مناطق دیگر کوچ کردند بیایید بجای آدرس غلط دادن و ایجاد اختلاف بین ترک ولر مشکلات را حل کنید .
قشقایی
Iran, Islamic Republic of
حیدرآباد لوداب توجه بفرما یک سوم رای شهرستان گچساران با ترک هاست البته شما آرای باشت راهم محاسبه کرده اید
قشقایی
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر کریمی توی سخنانتون فرمودید قشقاییها دچار فقر مطلق شدند کاملا درسته ولی لطف کنید بفرماییدچه کسانی باعثش شدند؟مگر غیر از جنابعالی و افراسیاب پرویزی و سیروس آقایی و حاج منصور مرادی و خسرو طاهری چند تای دیگه که بخاطر ........ خودتون و زیاده طلبیتون باعث این ..... و.....برای قشقاییها شدید.شما حالا بجای اینکه پاسخگوی این شرایطی باشید که خودتون بوجود آوردید حالا قیافه حق بجانب گرفتید و مطالبه گر شدید؟کجاست آقای افراسیاب پرویزی که صداش رو ....... میکشید از تاجگردون حمایت میکرد و میگفت این آقا میتونه به داد قشقایی ها برسه حالا کجاست تا پاسخگو باشه ؟بقیه دوستان و همفکران جنابعالی باید پاسخگو باشند کجا هستند؟شما چه انتظاری دارید حتما انتظار دارید جوون بیکار قشقایی بیاید پاسخگوی این شرایطی باشه که شما و دوستانتون بخاطر .... خودتون ایجاد کردید و باعثش شدید
همشهری از شاهین شهر اصفهان
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از سایت کبنانیوز و جناب آقای قلندری که همیشه حواشی جالب شهرمان را منتشر میکند و ما از آن مطلع و خوشحال میشویم.
از هر قوم.ایل. طایفه و عشیره ای که باشی باید فرهنگ داشته باشی .که مردمان اقوام دیگر شما را بخوبی یاد کنند.گچساران قدیم طوری بود که اقوام مختلف بخوبی و با آرامش و آسایش در کنار هم زندگی میکردند و کسی از بی عدالتی و تبعیض نگران و گلایه نداشت.

اما متاسفانه الان دیگه زندگی کردن در گچساران بابت مسائل خط و باند بازی و غیره...خیلی سخت شده بطوریکه اکثرا بومی این شهر کوچ کردند به استان های همجوار و آقای تاجگردون هم که کاملا به این موضوع واقف است و متاسفانه هیچ اقدامی در این راستا انجام نداده و در جذب نیرو هم بچه های بومی اصیل و بافرهنگ گچساران کاملا فراموش شده اند.
مهاجرت روستا به شهر بیداد میکند و تبعات خود را دارد.اگر واقعا دکتر تاجگردون دلسوز شهرش می باشد باید در این موضوع هرچه سریعتر اقدام کند
ارخلو
Iran, Islamic Republic of
به نام ایل سترگ قشقایی اما به کام منفعت طلبان....واقعا متاسفم
مارین
Iran, Islamic Republic of
شهری که آقا رحمان شهروند ساده و بی آزار آن سالها بخاطر نداشتن پارتی به دنبال یک دکه است تا لقمه نانی برای زن و فرزندش در بیاورد باید قصه ها خورد.
محمد
Romania
این کامنت های اختلافی وایجاد تفرقه کار مخالفین هست ما همه یکی هستیم یک گچساران متحد ویکپارچه افتخار می کنیم به شهر ودیارمان ونماینده عزیز فعال ودوست داشتنی همه وهمه شهروند گچسارانی وهمدیگر را از دل وجان دوست داریم وبه وجود همدیگر افتخار میکنیم ومشکلات وکمبودات را به همدیگر تحمل وبه فرصت تبدیل خواهیم کردآقای تاج گردون فرزند گچساران وبرادر همه گچسارانی هاست یادتان می اید در موقع تشیع جنازه شهدایمان از جلوی بسیج روبروی فرمانداری تا مسجد شهدا برای همه شهدامون فریاد می زدیم برادر شهیدم شهادتت مبارک از جمله شهید تاج گردون شهید ان دیگر همه یکی بودیم حالا هم یکی هستیم واز تفرقه وتفرقه افکنان که می خواهند تفرقه اندازی کنند وحکومت کنند بیزاری بجویید تا همیشهسربلند وموفق باشید
Iran, Islamic Republic of
دانستن ساکنین اولیه صرفا یک اطلاع تاریخی است مشکل امروز قشقایی ها راحل نخواهد کرد جشنواره موسیقی که تبدیل به میتینگ سیاسی جهت بهره برداری جناب تاجگردون شد این سوالابه ذهن میرسد که چرا نماینده آنقدر بی اعتنا و بی تفاوت به مطالبات قشقایی ها بوده است و که با فرارسیدن انتخابات آتی به فکر معضل بیکاری جوانان قشقایی افتاده است؟آیا حذف ناجوانمردانه قشقایی ها در شورای شهر که با رای بالا از تاجگردون حمایت کردندتوسط نماینده فراموش خواهد شد؟بازی با کلمات و استفاده از موسیقی و کلاه قشقایی و تجلیل ازاین قوم با شعارهای تو خالی و همیشگی مشکلات و فقر و هزاران مشکلات حل خواهد شد؟لیدرهای که هرگز به خود زحمت نمیدهند حتی دربین بستگان خود کار مثبتی انجام دهند چهره محبوب و دوست داشتنی نیستند و نخواهند بود هرچند هرگز به آنها بی احترامی نخواهندکرد.! امکانات روستاهای آب شیرین و ترک نشین درمقابل روستاهای غیره آیا قابل مقایسه است؟مسولین ترک که هیج اختیاری به آنها داده نمیشود وکاملاخنثی منطقی است؟ریس هواشناسی و اوقاف و هلال احمر و غیره چند اداره کاملا مرده و بی خاصیت مشکلات قشقایی ها را حل خواهند کرد؟جناب نماینده محترم بیائید حداقل با خودتان صادق باشید فاصله صحبت ها و عمل تان را باتوجه به رای قابل قبول قشقایی ها کنار هم بگذارید چیزی جزء تبعیض ،ظلم ،و بی تفاوتی،وبی عدالتی پیدا نخواهید کرد.؟رسانه هرچقدر هم برای کسی ابزار قدرت می باشد به همان مقدار میتواند ویرانگر باشد
پل بریم
Iran, Islamic Republic of
اغلب این پیامهای مخالفین هدایت شده است در انتخابات خواهید دید به یاری وفضل خدا انتخابات قاطع متعلق به مرد بزرگ گچساران وباشت دکتر تاج گردون هست چه کسی فکر می کرد تمام زمینهای منطقه گچساران وباشت ومنطقه بویراحمد گرمسیر به زیر اب رفته ،جاده سازی ،بیمارستان وهزاران پروژه عمرانی وزیربنای گچساران وباشت داره درست واباد میشه آیا یادتان نمی رود زمانی که بودجه عمرانی گچساران وباشت روی هم یک میلیارد نمی شد .دکتر تاج گردون افتخار قوم ترک ولر الان بودجه جاده مردم محترم دیل ۲۰۰میلیارد هست وابرسانی برای برادرآن ترک زبان وتمام جاهای شهرستان گچساران وباشت دارند اباد می شوند افتخار می کنیم به مرد بزرگمان دکتر تاج گردون .پاینده باد دکتر تاج گردون
ایلیا
Iran, Islamic Republic of
سلام بنیان گزارن گچساران لر بودند از طایفه بزرگ کیسفی،، قشقاییها گچساران محل ییلاق وقشلاق انها بوده دلیل این مطلب هم اینه که تمام املاک وزمینهای گچساران در مالکیت کیسفیها بوده است
United States
باعث .... ترکها دکتر کریمی
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
ترکها وبویراحمدیها درکنار هم عشایر داشتند وهیچ خیانتی ازهیچ کدامشون سر نمی زد وحرمت همدیگر راداشتد ودرکنارهم وهمین رادک فعلی زندگی میکردندواین حرفها نبود میشه اون روزها بیا که دیگه کسی منم منم نکنه
خدایی هست
در جواب اقای دکتر کریمی عرض شود توقع میرود در چنین مراسمات ایلی جو گیر نشوید نبش قبر کردن که بنیان گذار گچساران کی بوده مشکلی را حل نمی کند باید گفت چه کسانی مانده اند اصل مانده فرع رفته هیچکس را به زور از شهر نرانده اند بلکه افرادی به دستور خانمهایشان برای بالا رفتن فرهنگ وکلاسشان در محله های شیراز واصفهان عمر تلف میکنند وروی برگشت ندارند خیلی از ترکها که ادعای معتمدی داشتند همه امتیازات اعم زمین وغیره گرفتند ورفتند لطفا مظلوم نمایی نکنید دوست خوب بهتر مدانید لرها خط مقدم ... میباشد به امید روزی که هرکس وقوم به اندازه وجود وعملکردشان سهم خواهی کنند درود به گچساران متحد
باباکلان بیدار است
Iran, Islamic Republic of
آقایان به اصطلاح بزرگ قشقایی مردم دیگه آگاه شدند. فریب این بازی ها را نمیخورند

شعور قوم قشقایی بالاست و اسیر این بازی های و جنگ های زرگری نمیشوند.
گذشت زمان همه چیز را برای ایل سرافراز قشقایی روشن خواهد و تاریخ سخن خواهد گفت.
سربیشه
Iran, Islamic Republic of
آقایان حنایتان دیگه رنگی نداره. دست تان برای همه قشقایی ها رو شد. دیگه جرات دارید بیاید سربیشه برای رای. تمام نیروها در ادارات و شرکت ها جذب کردند دریغ از یک ترک سربیشه ای...این بود اعتماد ما به تاجگردون
سفیر از دیل
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت نماینده محترم شهرستان های گچساران و باشت جناب آقای تاجگردون

حقیر هم باتوجه به دعوت جنابعالی در فضای مجازی به این جشنواره با شکوه آمدم
اما به یک نکته پی بردم که لازم است به عرض جنابعالی برسانم. برادران ترک زبان بشدت از عملکرد شما ناراضی بودند تقریبا ۹۰ درصد از آنها منتقد شما در بکارگیری نیرو در پتروشیمی.حراست نفت.ادارات و.... بودند .به نطر میرسد اگر روند ادامه داشته باشد در انتخابات آینده با مشکلات زیادی برخورد خواهی کرد.پس بهتر است فکری به حال این مععضل بزرگ بکنی .
فکر نکنم جذب چند نیرو ترک زبان در گچساران برای شما مشکل باشد.
یه موردی دیگه که به وضوح دیدم این بود که لیدر ترک زبانان محبوبیتی در بین آنها ندارند و در آینده دیگه به این افراد اعتماد نخواهند کرد . یا حق
Iran, Islamic Republic of
آقای کریمی تو اگه ...... بهتره بری باغچه خودتو بیل بزنی یکی امثال شما و پرویزی و اردشیر کاویانی و آقایی و حسین کریمیان و رنجبر وامثالتون مهره سوخته بیشتر نیستید یکم بهتره برید از خسرو طاهری یاد بگیرید قبل ازاینکه بیشتر ازاین ضایع بشه باهمه خداحافظی کرد و ازاین شهر کلا رفت
Iran, Islamic Republic of
کاش ترکها فریب امثال ک........ را نمیخوردند با شعارو ..... سفره ترکها رنگی نمیشه فقر درون تفکر .....حاکم است تا این عوامل تصمیم‌گیری میکنند هرگز ترکها در گچساران جایگاه خوبی پیدا نمیکنند واقعیت تلخه ....... نفع خودتو جمورامیدید جور کن درد مردم فراموش شده قشقایی را تازه نکن تاج گردون اگه مشکل گشا بود تو این شش سالرامیدید....... تا کی شرم داره بخدا ....
عدالت دیل واصلاح طلبان واصولگرایان
Iran, Islamic Republic of
................بترکها وبویر احمد در زمان اقای جعفری که دوسال نماینده بود مسولین راه و سازمان عشایر اب روستای فنی وحرفه ای نفت ورزش وجوانان وچند نفر از معاونین ریس ادارها ذکر شده ترک بودند قدر این نعمت را نداشتید بروی تا دور نشده اتحاد با بویر احمد کنید دست خدا بالای همه این سیاست بازی است
خطاب بهکریمی راجب گچساران
United States
کریمی‌تاریخ فیروزاباد و با گچساران اشتباه گرفتی بنای گچساران توسط باوی گذاشته شده توهمی هستی نباید دور داد دستتون .....
گچساران
Iran, Islamic Republic of
آقای کریمی بعد از این همه رآی قشقائیهای عزیز به تاجگردون واقعا جای تآسف داره که الان به روزی رسیده اید که با خواهش و تمنا میخواهید آن چیزی که حق طبیعی هر انسانی هست از نماینده بگیرید.اولا در اینکه نماینده به شدت قوم گرایی میکند اعتقاد دارم ولی شما اشتباه کردید یا نباید از ایشان حمایتت میکردید و یا باید روز اول از ایشان به مثابه چک سفید امضا تعهد میگرفتید که اگر ۴جوان بیکار رفتن سر کار یک نفرش باید ترک باشد و از هر ۴مدیر یک نفرش باید ترک باشد.تاجگردون نه که فقط در حق ترکها اجحاف کرده بلکه در حق لرها هم .... کرده طایفه بنده نود درصد به تاج رآی دادند ولی حتی یک نفر هم از ما سر کار نگذاشت و خیلی از طوایف لر همین مشکل رو دارند در دوره نمایندگی تاجگردون که رو به زوال است و دیگر از حوزه گچساران رنگ مجلس را نخواهد دید فقط ۳طایفه از باشت از همه امکانات منتفع شدند و بقیه هم پوچ.طرفداران تاجگردون وقتی صحبت از قوم گرایی ایشان میشود فقط یاد گرفته اند بگویند ببین چقدر کار عمرانی انجام داده؟کار عمرانی برای همه مردم بوده است ولی در بعد اشتغال هم آیا برای همه طوایف بطور یکسان عمل کرده و یا فقط هر کی جز آن ۳طایفه بوده حق سرکار رفتن دارند؟ما که دیگر اشتباه نمیکنیم چون اعتقاد داریم آزموده را آزمودن خطاست
گچساران
Iran, Islamic Republic of
م ف .
خ ط
د ف
م ک
دیگر همه فهمیدن چطور با احساسات و اعتماد و اعتبار ایل قشقایی بازی کردید ایشالله خدای جای حق نشسته و دکتر تاجگردون هم کاملا آگاه و عاقل هست نسبت به این موضوع که امثال نفرات قید شده بالا دیگر جای در ایل قشقایی ندارند
حیدر تاجی
Iran, Islamic Republic of
محمود کریمی بدان که تاجگردون ازشماها آگاه ترهستش.که این همه جمعیت بخاطر هنرمندان قشقایی وشخص تاجگردون حضورداشتن.پول ازمردم قشقایی ونیروی انسانی ازبچه های ترک و....لحظه آخربنام خودت وخسرو و..پهلوان ..... بنام خودتون مصادره کردین.مردم ازشماهاآگاه تروتیزترن.ماهیتتون واسه همه روشده بود. ظ
حیات فولادی
Iran, Islamic Republic of
خسرو شکارچی با تفنگ .... محمود ... محمد پهلوان .......داوود... چقدر از این هزینه ها جمع اوری شده رو ....
خورشیدی
Iran, Islamic Republic of
بخدامردم خسته شدن.دست بردارین ازنیت....فرهمندیان تادیروزبدترین .....و...... رابه ترکهای طرفدارتاجگردون وخوددکترمیداد.کریمی وقتی فهمیدکه خسرو ازاین شهرمیره و............خالی شده چسبیده به ف.......اتحادتون مبارکباد
Iran, Islamic Republic of
سلام دکتر تاجگردون گوهر گانی کجاست!!!!@@@!!!!!
گچساران
Iran, Islamic Republic of
بهتر از بزرگان بپرسید که بنیانگذاران گچساران کیا بودند . از باوی فقط کیسیفیا بودند و بعد سادات امام زاده علی
اتحاد
Iran, Islamic Republic of
بخداقسم پول اسپانسرجشنواره قشقایی ازجیب مردم قشقایی جمع شد.بنام فولادی و فرهمندیان توتبلیغات زده شد.چون قراربودجشنواره فقط وفقط بنام قشقایی باشه اما معادلات ازقبل هماهنگ شده بودبنام فرهمندیان وفولادی وطاهری ودکترکریمی نام برده شد.حق مردم قشقایی شماهاراخواهدگرفت.ماهرچه ضربه میخوریم ازخودی هامون ترکهامون بوده وهست.پیروزواقعی مردم هستن.
Iran, Islamic Republic of
بنیان گذار گچساران قائد سیفی ها یا همون کی سیفی ها هستند وبس
ناشناس 1
باید اینجوری گقت .تا میتونی از طایفت ادم بزار سر کار چون دیگه فایده ای نداره و .ر نزن چون خودتم میدونی چه کردی این دفعه نه قشقایی ها .ن نه بویراحمدیها برگ برندت اینها بودن نه تیر و طایفت اونها هم تا اتحاد رو در این دو گروه ندیدن بهت رای ندادن
شهروند
Norway
خیلی جالبه از اینکه گفته شده بنیانگذار گچساران قشقایی ها بودند خیلی از دوستان ناراحت شدند کمی مطالعه کنید از بزرگان بپرسید و با علم و اطلاع پی خواهید برد که این شهری که در الان در ان زندگی میکنید دوگنبدان است پایه و اساس تشکیل این شهر از گچساران قدیم شروع شده با صنعت نفت که قدمت طولانی تری دارد نسبت به دوگنبدان که به گچ کوراغلی که از اسمش پیداست که تاریخ قشقایی ها را نشان میدهد و منازل صنعت نفت در ابشیرین که قطعا مشاهده نکردید خود بیانگر تاریخ گچساران قدیم است و اما در مورد دوگنبدان هم بیشتر مطالعه کنید و احساسی نباشید واقعیت کاملاً مشهود است از شماره کنتورهای اب و برق در اداره مربوطه اولین ساکنان مشخص می باشد. موضوع بنیانگذار بودن گچساران بحث دیگری است اینکه ما اقوام در کنار هم داریم زندگی میکنیم و مشکلاتمان یکی است حرف دیگری بهبهانی ها که بالغ بر سه هزار نفر در گچساران هستند چطور . اصفهانی ها . بختیاری ها . اینقدر دل همدیگر را نشکنیم چه بر سرمان امده که این همه لر بودن و ترک بودن را به رخ هم میکشیم مگه ترک و لر و بهبهانی و اصفهانی و بختیاری در طول تاریخ در کنار هم نبودیم مگه همه با هم فامیل نیستیم چرا مشکلات اصلی را که اتحاد و دست همدیگر را گرفتن هست را بیخیال شدیم و به مسائلی فکر میکنیم و مطرح میکنیم که باعث اختلاف بین اقوام میشود ما را چه شده است از حق همه دفاع کنیم ترک و لر بودن دردی دوا نمیکند خوب باشیم و منربان
شهروند
Norway
خیلی جالبه از اینکه گفته شده بنیانگذار گچساران قشقایی ها بودند خیلی از دوستان ناراحت شدند کمی مطالعه کنید از بزرگان بپرسید و با علم و اطلاع پی خواهید برد که این شهری که در الان در ان زندگی میکنید دوگنبدان است پایه و اساس تشکیل این شهر از گچساران قدیم شروع شده با صنعت نفت که قدمت طولانی تری دارد نسبت به دوگنبدان که به گچ کوراغلی که از اسمش پیداست که تاریخ قشقایی ها را نشان میدهد و منازل صنعت نفت در ابشیرین که قطعا مشاهده نکردید خود بیانگر تاریخ گچساران قدیم است و اما در مورد دوگنبدان هم بیشتر مطالعه کنید و احساسی نباشید واقعیت کاملاً مشهود است از شماره کنتورهای اب و برق در اداره مربوطه اولین ساکنان مشخص می باشد. موضوع بنیانگذار بودن گچساران بحث دیگری است اینکه ما اقوام در کنار هم داریم زندگی میکنیم و مشکلاتمان یکی است حرف دیگری بهبهانی ها که بالغ بر سه هزار نفر در گچساران هستند چطور . اصفهانی ها . بختیاری ها . اینقدر دل همدیگر را نشکنیم چه بر سرمان امده که این همه لر بودن و ترک بودن را به رخ هم میکشیم مگه ترک و لر و بهبهانی و اصفهانی و بختیاری در طول تاریخ در کنار هم نبودیم مگه همه با هم فامیل نیستیم چرا مشکلات اصلی را که اتحاد و دست همدیگر را گرفتن هست را بیخیال شدیم و به مسائلی فکر میکنیم و مطرح میکنیم که باعث اختلاف بین اقوام میشود ما را چه شده است از حق همه دفاع کنیم ترک و لر بودن دردی دوا نمیکند خوب باشیم و مهربان
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1