تاریخ انتشار
جمعه ۱۶ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۳
کد مطلب : ۴۶۴۴۳۳
بررسی کبنانیوز درباره حضور حمیده هدایتخواه در کارزار انتخابات مجلس؛

هدایتخواه می آید؟

۵۳
۴
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
هدایتخواه می آید؟
کبنا ؛
ستار هدایتخواه که از مسیر فرهنگ راه به سیاست گشود، نامی آشنا در تاریخ شهرستان بویراحمد است. او همچنین فعال فرهنگی در سطح کشور شناخته می شود و کسی است که همیشه دغدغه دین و فرهنگ را داشته است و نمی توان ساده از فعالیت های فرهنگی و تلاش های او گذشت. در حیطه سیاسی، نام هدایتخواه همواره با اصولگرایی عجین بوده و به عنوان پایه های اصلی اصولگرایی شهرستان بویراحمد و استان شناخته می شود.
اما این مرام و مسلک مورد انتقاد حمیده هدایتخواه فرزند ارشد او قرار گرفت، حمیده هدایتخواه در یک یادداشت مهم خود در سال 98 به نام «اسطوره کشی در نبردِ نامقدس» زوایای پنهانی از جمع اصولگرایان را روشن کرد، زوایایی که او بهتر از هر کسی می توانست آن را توصیف کند و انتقادات شدیدی به این جمع وارد کرد.
حمیده هدایتخواه که دکتری مطالعات زنان دارد، و تا سطح سه حوزه نیز درس خوانده، فعالیت های فرهنگی اش در دو مستند با موضوع زنان منطقه لرنشین استان نمود بیشتری پیدا کرد. او که دغدغه زنان را دارد و همچون پدرش دستی بر فعالیت های فرهنگی دارد، شنیده می شود قرار است جا پای پدر بگذارد و به عنوان کاندیدای انتخابات مجلس وارد کارزار انتخاباتی شود.
حمیده هدایتخواه متفاوت از دیگر فرزندان هدایتخواه کنشگر سیاسی و فرهنگی بوده و از این منظر به پدر خود شباهت بیشتری دارد. او در دوره هایی در تهران مسوولیت هایی داشته که به غیر از نزدیکان ایشان، مردم از این مسوولیت ها با خبر نبودند.
او در انتخابات سال 98 زمانی که اصولگرایان به دلیل عدول روشنفکر از چارچوب هایِ اتنخابِ کاندیدای جریان اصولگرایی، فرخیانی را به عنوان رقیب روشنفکر معرفی کردند_فرخیانی اشتراک قومی و آرای انتخاباتی با روشنفکر داشت و برای شکستن رأی روشنفکر انتخاب شده بود_ در یک یادداشت، انتخاب فرخیانی را اشتباه و عدول از اصولگرایی دانست و نسبت به این شیوۀ انتخاب انتقاد کرد. در همین یادداشت که تفکر سیاسی حمیده هدایتخواه بیشتر مشخص می شود، از جمع اصولگرایان با عناوین بسته و تنگ نظر نام برد و به این جمع انتقادات شدیدی کرد.
با وجود این انتقادات، حمیده هدایتخواه باز هم از جمله اصولگرایان محسوب می شود، هر چند که او را نمی توان با جمع پدر خود جمع کرد. از این رو به نظر می رسد، اگر دختر قصد ورود به انتخابات را داشته باشد، پدر با یک دوگانگی مواجه می شود و ستار هدایتخواه باید میان اصولگرایان و دختر خود یکی را انتخاب کند. هر چند که به نظر می آید حمیده هدایتخواه در طول زندگی سیاسی و اجتماعی خود همیشه مستقل عمل کرده و هیچگاه نیز پدرش برای او چانه زنی نکرده است.
از طرفی تصور می شود هدایتخواه که همیشه پایبند به اصول و اخلاق بوده، از نادر منتظریان عبور نمی کند و همچنان منتظریان گزینه نهایی مورد حمایت ستار هدایتخواه است.
از طرف دیگر، اگر حمیده هدایتخواه از سوی پدر  خود حمایت نشود چه کسانی حاضرند از او حمایت کنند؟ ناگفته پیدا است که تاکنون در انتخابات استان و شهرستان بویراحمد بانوان فقط در حوزه جبهه سازی انتخاباتی حضور فعالی داشته اند و تاکنون کاندیدای جدی و پای کاری از سوی زنان برای کارزار انتخاباتی معرفی نشده است.
آیا با وجود اتفاقات اجتماعی یک سال اخیر و تغییر وضع اجتماعی، عمده زنان شهرستان بویراحمد حاضر هستند از حمیده هدایتخواه که نام اصولگرایی را یدک می کشد، حمایت کنند؟ آیا بانوان جریان های اصلاح طلب، یا حتی زنان جریان اصولگرایی حاضر هستند از هدایتخواه حمایت کنند؟ یا آنان نیز به جنس مردانه اهمیت بیشتری می دهند؟ هر چند که تخصص داشتن و اصلح بودن، مقدم بر جنسیت باید در درجه اهمیت باشد، و ما نیز با این اصل موافقیم. در واقع اگر یک زن دارای تخصص بالاتر و فرد اصلح تری باشد، او قطعا باید گزینه اول انتخاب باشد، کما اینکه در مورد گزینه مرد نیز چنین است.
در چهار سال گذشته 16 زن در سطح کشور به عنوان نماینده به مجلس یازدهم راه یافتند که در میان 270 کرسی عدد خیلی پایینی  است. تصور می شود هدایتخواه اگر واقعا عزم جزمی داشته باشد، به عنوان فردی مستقل وارد کارزار انتخاباتی می شود و از هر دو جناح سیاسی رقیب اعلام برائت می کند. باید دید او چه برنامه ای برای حضور در انتخاباتی دارد که در حفاظت فضایی مردانه است؟
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بويراحمدي
Iran, Islamic Republic of
صندلي سووز ايقدي بي وزن وابيه ك طمع وش ايكنه؟؟؟
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
خواهشا ب ايشان با نام كامل در متن هاتون اشاره كنيد تا سوءتفاهمي پيش نيايد و ذهن مخاطب ذره اي بين ايشان و پدرشان تصور نكند!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ایا ...
Iran, Islamic Republic of
عالیه
فکر کنم رای بیاره
Iran, Islamic Republic of
بنده بهش رای می دهیم
روه دوز
Iran, Islamic Republic of
جبهه سازی انتخاباتی...!!!
وقتی بیسوادها در رسانه ها قلم میزنند و به زعم ناقص و ذهن بیسواد خود واژه سازی سیاسی میکنند...
جبهه سازی انتخاباتی... خخخخ
خدایی نویسنده این مطالب چند کلاس سواد داره؟!،،
شهروند
Iran, Islamic Republic of
ایشان نهایتا میتونه تو استانداری به واسطه جایگاه پدرش بین اصولگراها سمت بگیره
البته حقش نیست
ولی چون سایر اصولگراها بچه هاشون سمت گرفتن ممکنه ایشان هم سمت بگیره
فرزندان تمام اصولگراها هر کدام به نان و نوایی رسیدن
لیشان هم قطعا در جریان هست و بهش برخورده
نمیگم پدرش دنبال سمت هست
ولی قطعا سایر اصولگراها احترام پدرش را نگه میدارن
نه این دور
صد دور دیگه هم بیاد ۱۰۰۰ رای نمیاره
ولی هر لحظه ممکنه سمت بگیره...
شهروند
Iran, Islamic Republic of
آخ و بخت عسکر
باباش کم بود خودش هم اضاف شد
نوروزی کالوس
Iran, Islamic Republic of
بخدارنگ مجلس نخواهددیدبااین تبعیضی که پدرش برای همه قائل شد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
انصاف نیست استاد اخلاق یعنی دکتر هدایت خواه را این گونه قضاوت اون هم با قسم
گودرزی
Iran, Islamic Republic of
بیشترین ضربه ای که طایفه گودرزی دیدازطرف همین یک نفر(ستار)بود
ندای وحدت
Iran, Islamic Republic of
شتردرخواب بیندپنبه دانه
بالونی
Iran, Islamic Republic of
ورشکسته سیاسی
طایفه سلمانی
Iran, Islamic Republic of
فک نکنم مثل پدرش بتونه کاری کنه
دنا
Iran, Islamic Republic of
در یک کلام ، ایشان نمی اید و جناب دکتر هدایت خواه تمام قد از گزینه جریان انقلابی جناب حاج منتظریان حمایت تام و کمال خواهند کرد که قطعا همه رهروان و مریدان و دوستان وی به تبعیت از ایشان از جناب حاجی حمایت خواهند کرد
محسن
Iran, Islamic Republic of
الکی کسی رو بزرگ نکنید. بین اصولگرایان کسی بهتر از شخص دکتر هدایت خواه نیست
امید
Russian Federation
بزودی تحلیلی درخصوص انتخابات مجلس در بویراحمد خواهم نوشت:
خلاصه اینکه : برای انتخابات مجلس اولا هدایت خواه کاندید خواهد شد
دوما:
با فرض حضور افراد زیر که دارند فعالیت انتخاباتی میکنند
الف : حاج زارع
ب:بهرامی
ج:روشنفکر
د:حاج آقای بهترین نژاد
ه:خرامی
F:اراوند
G:منتظریان
H:
...
یا هر فرد دیگر ک کم یا زیاد شود ؛چون مشارکت پایین است
انتخابات صددرصد به دور دوم کشیده میشود وهیچ کدام اکثریت رای را نخواهند اورد
ودر دور دوم رقابت بین دونفر خواهد بود
بین آقای XوY است
ودرنهایت هم Y پیروز میشود. .
‌مخاطبین محترم هفته آینده
کبنا نیوز را حتما دنیال نمایید
امید جمعە تیر ۱۴۰۲
Iran, Islamic Republic of
Xوyمنو یا سریال پایتخت انداخت.
Iran, Islamic Republic of
برای خنده خوبه بیاد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
می شناسی
نمی شناسی
Iran, Islamic Republic of
هدایتخواه ارز آسمان که نیفتاده پایین او با هر ترفندی دو دور به مجلس رفت و دیگر هرکاری می تونست انجام بده در همان 8سال انجام داد کما اینکه نتوانست رضایت مردم رو کسب کند .آدم که قحط نیامده ایشون ول کند مورد اقبال مردم نیست او نماینده ی تفکری است که الان وضعیت مردم رو به خاک سیاه نشونده و مشکلات تورم و اقتصادی را به وجود آورده اگر تفکر هدایتخواه کاندیدا شود مردم از صندوق فرار می کنن و رای نمیدن و وضعیت قطعا بدتر میشه
Iran, Islamic Republic of
لطفا خودت رو نماینده مردم تلقی نکن و از طرف مردم نظر نده.
سید
Iran, Islamic Republic of
اون به اندازه صد سال کشور را نابود کرد
Iran, Islamic Republic of
بنظرم اجازه و وقت رو نده
بویراحمد عزتمند
Iran, Islamic Republic of
سلام.. نوبتی هم باشد نوبت خانم هاست و چه گزینه ای بهتر ، ارزشمندتر ، اصیل تر و توانمندتر از دکتر حمیده هدایت‌خواه عزیز... ما با افتخار در رکاب تیم ... خوشآمدی
دارشاهی
Romania
هدایت خواه هروقت توانست جمع کند نادر را هم به مجلس میفرستد
مارگون
Iran, Islamic Republic of
قطعا شخص استاد هدایت خواه اگه خودش بیاد قبوله در غیر این صورت بین اقایان بهرامی و روشنفکر یکی میره مجلس
دنا
Romania
درود بی بی
Romania
این موضوع اصلا" صحت ندارد و مطرح کردن چنین مساله ای صرفا" یک بازی از طرف تیم رسانه ای نماینده ی ضعیف فعلی است یکی برای کاندیدتراشی که به زعم خودشان مقابل آقای هدایت خواه و منتظریان از او به عنوان یک ابزار سوءاستفاده کنند و دیگری این که مثلا" او را برای ورود به همچنین مساله ای تهییج و تحریک کند که احیانا" موضعی بگیرد ولی تیرشان به سنگ خورده و به هیچ نتیجه ای نخواهند رسید و به زودی باید کرسی نمایندگی را به جریان ائتلاف انقلاب واگذار کنند چون منتظریان با اقبال کم نظیری از سوی مردم مواجه شده است.
گل اقا
Iran, Islamic Republic of
اینا همه بازار گرمی است برای ورود ستار هدایتخواه
ولی هم شما و هم نوسینده محترم از تبار (دم خروس و قسم حضرت عباس) بدانند
حنای امثال هدایتخواه دیگه رنگی نداره و زباله دان تاریخ خوب شما ها را هضم میکند
به فضل پروردگار باری تعالی
دنا
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوش آمدی
جمشیدآباد
Iran, Islamic Republic of
حمیده هدایت خواه بفرماید برای نماینده مجلس
درود به خانم دکتر هدایتخواه
Iran, Islamic Republic of
سلام و منم تبریک عرض می کنم ورود خانم دکتر حمیده هدایتخواه را به عرصه انتخابات/ کاش دهها خانم مثل خانم دکتر در استان می داشتیم و کاش می شد ایشان نماینده مجلس مان باشد./ یقین دارم اگر نماینده مان بشود ان شالله، از تمام نمایندگان ادوار مجلس گذشته قوی تر، توانمندتر و پرافتخارتر خواهد شد./ اگر به توانمندی سیدباقر موسی جهان آباد اعتقاد دارید، به شجاعت سیدعلی محمد بزرگواری باور دارید و به کاردانی غلامرضا تاجگردون ایمان دارید از خانم دکتر هدایتخواه حمایت کنید/ کمک کنید تا زنان ما بتوانند در مناصب اجرایی ورود کنند و کسی بهتر از خانم دکتر حمیده هدایتخواه در این دوره پیدا نمی شود./ خانم دکتر عزیز، خوشآمدی و با افتخار در سنگر اول انتخابات برای تان بدون چشمداشتی ایستاده خواهیم جنگید ان شالله/
لاغر اندام از دنا
United States
باسلام. بنده ۷ سال درسی سخت با آقای هدایتخواه ،هم کلاس بودیم،،ایشون در مجلس و بنده هم ،،خوشحالیم به این بود که مارا خوب میسناسد،،،۳ فرزندم در زمان بهارستان نشینی این. آقا دانشجو بودند،،،چندین نامه هم به خودش هو به دفترش دریاسوج دادیم،،ونوشتیم،، ازکارگری پس اداره ندارم،،،مرا معرفی کنید تا وام بگیرم و بچه ها را جایی برسانم،،،۲ دختر و یک پسر،،،،،اقای رحمانی در دفتر یاسوجش،،،خلاصه،،یه نفر طور ماهیگیری انداخته بود حومه کریک ودارشاهی،،،ماهی نگرفت،،،نامه های بنده اومده بود توی تور ماهیگیری،،فکر کنم که تور ماهیگیری نامه های بنده و دیگران را گرفت بود،،،،بچه ها فارغ التحصیل،،، بیکار دارم..،ازدواج کرده دا.رم،،تهیدست و مجرد دارم
فقط امیدم به خدا هست ،،،،،قبلا هم تعداد زیادی رای داشتیم. که متعلق به آقای استاد هدایت خواه بود،،ولی الان دیگه. یارای نمی‌دهیم ،،،یاسفید میندازیم. غصه اش کناره. آرای خود وخانواده و فک و فامیل حدود۸۰-۱۰۰ میشد
یونسعلی
Iran, Islamic Republic of
سلام آقای هدایت خواه از آمدنت در میدان رقابت انتخات شهریاسوج حومه آن این برای مردم استان به فال نیک میگیریم وارزوی پیروزی دوران برای شما و هوادارانشان دارم باتشکر حسنعلی پور از دیل گچساران
حسن
United States
سلام
هدایت خواه هرگز از نادر حمایت نمی کند
گفته اون برود مشکلات خودش را حل کند
تا حسینی مفلوک هم عقب نشینی کرده
Iran, Islamic Republic of
هم ینه کم داریم
باشه
Iran, Islamic Republic of
بذار بیا هم باسواد هم باحجاب
گل ملوس
Iran, Islamic Republic of
والا مجلس هم مسخره و بچه بازی شده
United Kingdom
خدایی زن هست که ده مرد صعیف مثل مسئولین امروز استان ارزش دارد مطمئن باشید اگر ایشان نماینده بود الان هیچکدام از این مسئولین صعیف و ذلیل شعاری نبودند
خدادادی
Iran, Islamic Republic of
سلام وعر ض ادب احتر ام خداراشاکر یم که بعد از 10سال مجلس میخواد یه نفر باثواد مثل خانم دکتر هدایتخواه راببینه به امید پیروزی
هادی
Iran, Islamic Republic of
هر کسی شرکت کنه، چه آقای هدایت خواه، چه دخترش چه پسرش و چه دوستاش و همسایه هاش و هر کس دیگری، قطعا انتخابات در دور اول و با پیروزی مطلق آقای روشنفکر تمام خواهد شد. والسلام
اکبر
Iran, Islamic Republic of
حضور نسل جدیدی از خانواده ای انقلابی و مومن به اسلام و انقلاب را به فال نیک میگیریم و از همه جوانان میخواهیم که خارج از جریانات قدیمی در قالب نیروهای انقلاب از وی حمایت کنید .
Iran, Islamic Republic of
چجوری میتونم بدون حمایت پدرش بیاد تو صحنه ....
مگه همون پست های که تو تهران داشته بخاطر نفوذ پدرش نبوده؟
این همه دختر تحصیل کرده با مدرک های عالی از دانشگاه های معتبر کشور تو این استان داریم
فقط حمیده خانم میتونست پست بگیره تو پایتخت
کوروش
Iran, Islamic Republic of
حضور نسل جدید در مجلس الزامی است بدون از طیف های سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب اندیشه و تفکر ایرانی در سر داشته باشد
صابر
Iran, Islamic Republic of
احسن دکتر
ای کاش مسئولین می شنیدن
حضرتی
Iran, Islamic Republic of
دولت فعلا کر و لاله
درست مث روحانی شده
رضایی. ز
Iran, Islamic Republic of
کاش بالا نشین ها به حرف مردم گوش می دادن
عالی نوشتی. همکار گرامی
نارکی
Iran, Islamic Republic of
زیبا و متین نوشتی
آفرین بر شما
نارکی
Iran, Islamic Republic of
زیبا و متین نوشتی
آفرین بر شما
شریفی. ف
Iran, Islamic Republic of
احسن
اما ای کاش
نظرات کترشناسان و اهل علم و دانش
برای مسئولین
مهم بود

اصلا بهایی نمیدن و
باعث دلسردی و ناامیدی مردم می شوند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اقای هدایتخواه استاندار مگه از خودتون نیست رئیس جمهور مگه از خودتون نیست مجلس مگه از خودتون نیست برای این اشفته بازار چکار کردید به فرض جنابعالی هم امدید می خواهید مثلا برا مردم چکار کنید .اگر کار برای مردم بخواهند انجام بدهند همین ها انجام می دادند
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
وای بر مجلسی که کاندیدش باشه !!!!!!!!!قحطی اومده لابد با اون پیشینه میخاد بیاد تو مجلس
عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

روشن است که مدیران فرهنگی می‌خواهند بگویند مشکل، فقدان کار فرهنگی است و آن هم بودجه می‌خواهد....
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
مصوبه عجیب نمایندگان مجلس

مصوبه عجیب نمایندگان مجلس

 محمد حسین فرهنگی نماینده مجلس گفت: مجلس به حکم بسیار عجیبی در جریان رسیدگی به بودجه ...
1