کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جمع خبرنگاران مطرح شد

وزیر علوم: نیروهای امنیتی و نظامی وارد دانشگاه‌ها نمی‌شوند / در اعتراضات ۱۴۰۱ به‌جای اینکه گارد نظامی و پلیس وارد دانشگاه شود، به شخصه به دانشگاه صنعتی شریف رفتم / ما به داشتن چنین نظامی و داشتن آزادی و حرمت در دانشگاه‌هایمان می‌بالیم

8 ارديبهشت 1403 ساعت 17:16

وزیر علوم گفت: در اعتراضاتی که اتفاق می افتد، نیروهای امنیتی و نظامی وارد دانشگاه ها نمی شوند، چون نظام جمهوری اسلامی و دین اسلام برای جامعه دانشگاهی ارزش زیادی قائل است.


وزیر علوم گفت: در اعتراضاتی که اتفاق می‌افتد، نیروهای امنیتی و نظامی وارد دانشگاه ها نمی شوند، چون نظام جمهوری اسلامی و دین اسلام برای جامعه دانشگاهی ارزش زیادی قائل است.
    

به گزارش کبنانیوز، محمدعلی زلفی گل اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ که اعتراضات حدود ۳ ماه طول کشید، بجای اینکه گارد نظامی و پلیس وارد دانشگاه شود، به شخصه به دانشگاه صنعتی شریف رفتم و صحبت دانشجویان شنیده شد، هیچ برخوردی صورت نگرفت و جلسات پرسش و پاسخ برگزار شد.
زلفی گل بیان کرد: در دانشگاه‌هایی که ادعای مهد آزادی می‌کنند، آزادی لگدمال شد و دیدیم که چطور در فرانسه گارد نظامی وارد دانشگاه‌ها شد و با دانشجو‌ها برخورد صورت گرفت.
وی افزود: دانشگاهیان ما این مسائل را می‌بینند، و ما به داشتن چنین نظامی و داشتن آزادی و حرمت در دانشگاه‌هایمان می‌بالیم.
زلفی گل اظهار کرد: از دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های دنیا که به ندای وجدان خود پاسخ گفتند و در مقابل نسل کشی اسرائیل و کشتن غیرنظامیان حساسیت به خرج دادند تقدیر می‌کنیم.
وزیر علوم گفت: دنیا در مقابل چنین خواسته‌ای تمکین خواهد کرد و سازمان ملل هم اعتراضات دانشجویی را خواهد دید، دانشگاه‌های کشور ما نیز امروز برنامه‌هایی دارند و با دانشگاه‌هایی که از مظلومان دفاع کردند مکاتبات دارند، ‌امیدواریم وحدت بین دانشگاهیان دنیا در مقابله با ظالم و دفاع از مظلوم نتیجه خرسندکننده‌ای داشته باشد.


کد مطلب: 475257

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/video/475257/وزیر-علوم-نیروهای-امنیتی-نظامی-وارد-دانشگاه-ها-نمی-شوند-اعتراضات-۱۴۰۱-به-جای-اینکه-گارد-پلیس-دانشگاه-شود-شخصه-صنعتی-شریف-رفتم-داشتن-چنین-آزادی-حرمت-دانشگاه-هایمان-می-بالیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1