تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۴۷۰۴۰۲
در بازدید از مرکز توان‌بخشی شبانه‌روزی امام هادی علیه‌السلام گچساران؛

فیلم| شعرخوانی معلول‌‌ذهنی برای مسئولان؛ از اشک‌های امام جمعه گچساران تا درخواست مدیرعامل نفت

۱
شعر خوانی معلول ذهنی برای مسئولان گچساران کبنا ؛امام‌جمعه گچساران، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، رئیس بهزیستی گچساران، رئیس آموزش‌وپرورش گچساران، معاون فرماندار، شهردار، رئیس شورای شهر، خیرین و جمع دیگری از مدیران این شهرستان در این برنامه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف مرکز نگهداری معلولان ذهنی و گفتگو با مددکاران و مسئولین بهزیستی، از معلولان ذهنی این مرکز نیز دلجویی کردند.
به گزارش کبنا، در مرکز توان‌بخشی شبانه‌روزی امام هادی علیه‌السلام گچساران 30 معلول ذهنی بالای ۱۴ سال در ساختمانی با زیربنای 400  مترمربع  نگهداری و مراقبت می‌شوند که درمجموع 14 نفر در بخش‌های مختلف وظیفه ارائه خدمات مراقبتی، توان‌بخشی، پزشکی، هنری، فرهنگی و ورزشی به معلولان این مرکز را بر عهده‌دارند.
یکی از اهداف مهم این بازدید، هم‌اندیشی برای بهبود شرایط نگهداری معلولان ذهنی این مرکز بود که این مهم بدون همراهی و مساعدت مسئولان امکان‌پذیر نخواهد بود.
دکتر حمید رضا نیکبخت رئیس بهزیستی شهرستان گچساران در این آیین ضمن ارائه گزارشی از خدمات مورد ارائه به معلولان ذهنی؛ مشارکت جمعی دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های دولتی و غیردولتی و ورود این دستگاه‌ها به بحث مسئولیت‌های اجتماعی را خواستار شد و افزود: بهزیستی شهرستان با مأموریت‌ها و وظایف متعدد و فراوان به‌تنهایی قادر به مرتفع کردن همه نیازها و مشکلات مراکز نگهداری معلولان ذهنی نخواهد بود و یاری همه مسئولان را می‌طلبد.
نیکبخت در ادامه نیز لزوم حمایت بیش‌ازپیش نهادها، دستگاه‌ها، شرکت‌ها و خیرین نیک‌اندیش از معلولان این مرکز را خواستار شد.
وی تصریح کرد: البته مرکز ازنظر وسایل گرمایشی و سرمایشی با مشکل مواجه است، مشکلاتی هم در خصوص تهیه تخت و تشک معلولان وجود دارد و نکته دیگر اینکه نیازمند لباس برای معلولان در فصول مختلف سال هستیم. به‌هرحال ساختمان مرکز به‌صورت اجاره‌ای است اگرچه مسئولین در سنوات گذشته قول واگذاری زمین را داده بودند که این وعده هنوز هم عملی نشده است.
 نیکبخت تصریح کرد: امروز هم از مسئولین تقاضا داریم که مکانی درخور شأن برای معلولان در نظر بگیرند و یا زمین مناسبی جهت احداث مرکز توان‌بخشی معلولان در اختیارمان قرار بدهند و یا تسهیلاتی در نظر بگیرند تا حداقل مشکلاتمان هم کمی مرتفع شوند.
مسئولان گچساران در ادامه این بازدید نیز قول‌های در جهت رسیدگی به مشکلات این مرکز دادند و تأکید کردند که در اسرع وقت نیز پیگیری و اجرایی شوند.

گزارش: حبیب قلندری



 

 
نام شما

آدرس ايميل شما

ادغام رشته‌های «تجربی»، «ریاضی» و «انسانی»؟

ادغام رشته‌های «تجربی»، «ریاضی» و «انسانی»؟

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، گفت: ادغام رشته‌های شاخه نظری در حال بررسی کارشناسی ...
زخم کهنه تورم

زخم کهنه تورم

تورم دو‌رقمی سال‌های زیادی از نیم‌قرن گذشته گریبان اقتصاد کشور را گرفته و گاه ایران را ...
متهمان چای «دبش» کجایند؟

متهمان چای «دبش» کجایند؟

در جدول پیوست مشخص است که میزان ارز اختصاص یافته به گروه صنعتی دبش طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ...
1