کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شهرستان گچساران؛

صحبت‌های دادستان گچساران در خصوص وضعیت قهوه‌خانه‌ها و کافی‌شاپ‌ها (+ فیلم و تصاویر)

15 آذر 1402 ساعت 22:40

جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان گچساران با حضور فرماندار گچساران، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان،رئیس اداره صمت، رئیس اتاق اصناف شهرستان و جمعی از اعضای این کمیسیون در سالن اجتماعات فرمانداری گچساران برگزار شد.


جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان گچساران با حضور فرماندار گچساران، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان،رئیس اداره صمت، رئیس اتاق اصناف شهرستان و جمعی از اعضای این کمیسیون در سالن اجتماعات فرمانداری گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز، معاون سیاسی فرماندار گچساران در این جلسه اظهار کرد: اگر با قاچاق کالا و ارز بطور جدی برخورد نشود به تولید داخلی و درپی آن باعث تعطیلی کارخانه ها و بیکاری می شود.
جهانگیر علیزاده افزود: نظارت بر بازار و مبارزه با قاچاق کالا باید بطور جد صورت بگیرد.
در ادامه رئیس اداره صنعت ،معدن و تجارت افزود:در خصوص کنترل و نظارت بر بازار و مبارز با قاچاق کالا و ارز، کارگروه و  گشت مشترکی با حضور چندین اداره تشکیل شده است.
غلامعلی مهرابی عنوان کرد:گشت مشترک بطور مستمر هر هفته چهارشنبه ها صورت می گیرد.
مهرابی عنوان کرد: تاکنون 33 گشت مشترک انجام شده است که  32 مورد کشف قاچاق کالا داشته ایم که به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.
در ادامه فرماندار گچساران اظهار کرد: باید مدنظر داشته باشیم که قاچاق کالا  تاثیر منفی بر بازار خواهد داشت.
روانبخش دیهیمی خوب افزود: کاهش و مصرف تولیدات داخلی باعث تعطیلی کارخانه ها و بیکاری جوانان می شود.
دیهیمی خوب افزود: گاهی از کالای خارجی استفاده می کنیم که از تولید داخلی گران تر است و کیفیت آن هم  پایین تر از تولید داخلی می باشد متاسفانه ما به کیفیت و کمیت نگاه نمی کنیم و فقط به نام خارجی آن توجه می کنیم.
وی افزود: همیشه جریمه کارساز نمی باشد و دیده شده که جریمه جواب معکوس می دهد هرچند یکی از راهکارها جریمه می باشد.
فرماندار گچساران بیان کرد: گاهی نیاز به جریمه می باشد اما کنترل و نظارت بیشتر بر بازار باعث تخلف کمتر می شود.
در ادامه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران در خصوص نظارت میدانی از قهوه خانه ها و کافی شاپ ها، اظهار کرد: در نظارت میدانی از قهوه خانه ها و کافی شاپ ها، تعدادی پلمپ شده و به تعدادی هم تذکر داده ایم.
حجت السلام محمد صدرا ادیبان افزود: خانواده ها باید بیشتر مراقب فرزندانشان باشند و باید بدانند که فرزندانشان به چه محیط هایی می روند و با چه کسانی دوست هستند و وقت خود را چگونه می گذرانند.
ادیبان افزود:کسی مخالف خوردن چای و قهوه و تفریح سالم جوانان نیست، قهوه خانه ها و کافی شاپ ها باید بسیار مراقب و مواظب باشند که فضا و پاتوق نامناسبی برای جرم و حرکات غیرمتعارف برای جوانان ایجاد نکنند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران افزود: با قهوه خانه ها و کافی شاپ ها که شئونات اسلامی را رعایت نمی کنند به جد برخورد می کنیم.








 


کد مطلب: 470104

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/video/470104/صحبت-های-دادستان-گچساران-خصوص-وضعیت-قهوه-خانه-ها-کافی-شاپ-ها-فیلم-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1