تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۸
کد مطلب : ۴۵۷۲۷۳
کبنا در گفت‌وگو با داوطلبان کنکور گزارش می‌دهد:

بار کجی که گاهی به منزل رسید و گاهی نرسید!

۱
۰
فایل مرتبط کبنا ؛در سال‌های اخیر زیاد شنیده‌ایم که فلانی با پرداخت پولی هنگفت سوالات کنکور را خریده و دانشگاه تراز اول کشور در یک رشته خوب درس می‌خواند. این ماجرای تقلب همیشه بوده؛ اما بعد از همه‌گیری تلفن‌های اندروید و گسترش تکنولوژی در بین مردم تقلب در کنکور حرفه‌ای‌تر و آسان‌تر شد.  استرس و واهمه از کنکور را همه تجربه کرده‌ایم یا دیده‌ایم به‌طوری که گاهی شنیده شده نوجوانان ما از خواب و خوراک افتادند یا دچار افسردگی‌های مزمن شدند و دست به خودکشی زدند. در کمین این نوجوانان با امید و آمال‌های بسیار، افرادی سودجو نشسته‌اند که با وسوسه آنها پول زیادی را به جیب زدند و گاهی این بار کج به منزل رسید و گاهی نرسید.
     

به این بهانه امروز بعد از کنکور سراسری تجربی و زبان از داوطلبان سوالاتی در این رابطه پرسیدیم.
یکی از داوطلبان می‌گفت: پارسال از اسفندماه رفتم یزد کارگری کردم و دست‌هایم تاول بست و سختی بسیاری را تحمل کردم تا توانستم بیست میلیون پول جور کنم و سوالات کنکور را بخرم. همه چیز آماده و مهیا بود دستگاه در کفشم جاسازی شده بود و این خیال که مهر پزشکی ام را پای نسخه می‌زنم رفتم سر آزمون. ربع ساعت از امتحان نگذشته بود که دستگاه سوزن‌زن آوردند توی سالن و گیر افتادم. فکر می‌کنم کسی مرا لو داد. بعد از آن صورت جلسه و برو بیا و بالاخره تصمیم گرفتم شروع کنم و با تکیه بر تلاشم درس بخوانم و امسال مثل یک شیر به میدان آمدم و مثل یک روباه برمی‌گردم. البته شوخی می‌کنم تلاشم را کردم و خدا را شکر می‌کنم که پارسال تقلبم را گرفتند وگرنه با آن دروغ چطور یک عمر می‌توانستم زندگی کنم.
یکی دیگر از داوطلبان گفت: رنگ رخساره خبر می‌دهد از سر درون. منی که تا18سالگی با عزت بزرگ شده بودم؛ اما یک شب به یک کانال تلگرامی اضافه شدم و آن آغاز ماجرا بود. تبلیغاتی حساب شده و روان‌شناسی‌شده و من هم مغلوب شدم و به ادمین پیام دادم اول گفت پانصد میلیون تضمینی. التماس کردم که من می‌خواهم بدون اجازه خانواده‌ام این کار را بکنم بهم تخفیف بده که با چک و چونه‌های بسیار با مبلغ صد میلیون راضی شد و من تمام آنچه داشتم و نداشتم را فروختم و صد میلیون را واریز کردم و جلوی در حوزه امتحانی فشارم افتاد و زدم زیر گریه و تقلبم که همه آرزویم بود، همه زندگی‌ام و همه دارایی‌ام بود را گرفتند و من با ذهنی خالی از هیچ رفتم سر آزمون غصه خوردم و هیچ ننوشتم...
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مگه تقلب کسی میکنه
نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲پیش بینی کرده است که با فرض تداوم وضعیت موجود،...
تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

محسن رنانی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان، در پاسخی به درخواست مرکز پژوهش‌های ...
شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

با توجه به اینکه رئیسی به زودی به کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهد کرد، شهروندان می‌توانند ...
1