کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بررسی چالش‌های بودجه 1402 در گفت‌وگو با غلامرضا تاجگردون، رئیس سابق کمیسیون برنامه و بودجه:

پشت صحنه بده بستان‌های بودجه‌ای دولت و مجلس از نگاه غلامرضا تاجگردون / اختلاف در مرکز فرماندهی بودجه / دیوان محاسبات و سازمان بازرسی چرا سوالی در باره تفریغ بودجه نمی‌کنند؟ / چرا خطای وزرای نفت در تمام دوران که در تفریغ بودجه خطاکار بودند، خطایشان اعلام نمی‌شود / این مجلس این بودجه نتیجه‌اش این می‌شود / تا زمانی فرایند انتخاب نمایندگان به این شیوه باشد، همین اتفاق می‌افتد +فیلم

26 دی 1401 ساعت 18:53

غلامرضا تاجگردون رئیس سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت و گو با اکوایران، از پشت پرده بده بستان های دولت و مجلس می گوید.


غلامرضا تاجگردون رئیس سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت و گو با اکوایران، از پشت پرده بده بستان های دولت و مجلس می گوید.
به گزارش کبنا، مهمترین سند و نقشه راه مالی سالانه کشور هر ساله با چالش‌های بسیاری روبرو ست؛ چه در زمان تدوین در دولت و چه در زمان بررسی و تصویب در مجلس شورای اسلامی.
این موضوعی است که سبب شده ساختار بودجه نویسی در ایران با نقدهای جدی روبرو شود؛ سندی که از میانه رابطه دولت ها و مجالس، شکل میگیرد.
      
اختلاف در مرکز فرماندهی بودجه
بودجه نویسی در ایران چگونه است؟ چالش‌ها در مسیر تدوین تا اجرای بودجه از کجا شکل‌ می‌گیرند؟ لایحه های پنهان مهمترین سند مالی سالانه کشور چیست؟
غلامرضا تاجگردون، رئیس سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس،  به این سوالات پاسخ می‌دهد و از پشت پرده بده بستان های دولت و مجلس می گوید؛ از اختلافی که در زمینه دایره اختیار هر یک از قوا برای کم و زیاد کردن ارقام درآمدی و هزینه‌ای بودجه وجود دارد و وضعیتی‌ را به وجود می‌آورد که در نهایت اجرای قانون بودجه را به انحراف می کشاند.
          


کد مطلب: 457120

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/video/457120/پشت-صحنه-بده-بستان-های-بودجه-ای-دولت-مجلس-نگاه-غلامرضا-تاجگردون-اختلاف-مرکز-فرماندهی-بودجه-دیوان-محاسبات-سازمان-بازرسی-چرا-سوالی-باره-تفریغ-نمی-کنند-خطای-وزرای-نفت-تمام-دوران-خطاکار-بودند-خطایشان-اعلام-نمی-شود-این-نتیجه-اش-می-شود-زمانی-فرایند-انتخاب-نمایندگان-شیوه-باشد-همین-اتفاق-می-افتد-فیلم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1