کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

جلسه کارگروه اشتغال گچساران/ چرا سیدناصر جواب تلفن مدیران را نمی دهد/ رئیس دفتر نماینده آستین را بالازد/ بخشدار گچساران؛ بکارگیری افراد غیربومی در کارگاه ها صنعتی و عمرانی گچساران تاسف بار است/ خبر خوش رحمانی برای جوانان گچسارانی(+فیلم)

23 ارديبهشت 1401 ساعت 20:07

برگزاری این جلسات تا به نتیجه رساندن موضوع اشتغال در شهرستان و پیگیری آن باید ادامه داشته باشد و حضور همه مدیران کارگروه در جلسات الزامی است


جلسه برنامه ریزی و تبادل نظر پیرامون بحث اشتغال و مشکلات پیش رو با حضور ابوالفتح رحمانی رئیس دفتر نماینده و علی محمد آقایی بخشدار گچساران و جمعی از روسای ادارات در دفتر بخشدار گچساران برگزار شد

جلسه کارگروه اشتغال به میزبانی بخشدار مرکزی گچساران و با حضور مدیران این کارگروه برگزار شد.
در این جلسه بخشداری مرکزی گچساران با اشاره به موضوع اشتغال و ارایه تسهیلات در شهرستان اظهارکرد: هدف از برگزاری کمیته نو پای اشتغال در شهرستان رفع و به حداقل رساندن بیکاری می باشد که باید همه دستگاه‌ها برای این امر مهم تلاش کنیم.
علی محمد آقایی افزود: برگزاری این جلسات تا به نتیجه رساندن موضوع اشتغال در شهرستان و پیگیری آن باید ادامه داشته باشد و حضور همه مدیران کارگروه در جلسات الزامی است.
وی با اشاره به راه اندازی و حضور دائمی نماینده بنیاد برکت در شهرستان گچساران و کمک و همکاری این نهاد در بحث بیکاری شهرستان، اظهار داشت: ما آمادگی کامل داریم که یک اتاق با تمام تجهیزات در اختیار نماینده بنیاد برکت در بخشداری در اختیار آنها قرار دهیم تا بتوانند  در راستای  اشتغال مردم شهر و روستاهای ی اقدامات و گام هخای میسری بردارند.
آقایی بیان داشت: ادارات باید سهمیه وام های قابل پرداخت شهرستان را از استان پیگیری و از مدیران کل برای بازدید این طرح ها در شهرستان دعوت کنند.
وی بازدید و پیگیری از طرح های روستایی که به آنها تسهیلات اعطاء شده تاکید کرد و افزود: باید کمیته نظارت بر نحوه اجرای وام های دریافتی توسط افراد تشکیل گردد تا بدانیم آیا طرح اشتغال زایی عملیاتی و اجرایی شده یا نه.
بخشدار مرکزی با اشاره به بومی گزینی افراد در شرکت های صنعتی و پتروشیمی در شهرستان خاطر نشان کرد: چرا باید در پتروشیمی گچساران که سودی جز آلودگی و گرد و خاک برای مردم این شهرستان ندارد از افراد غیر بومی استفاده شود .
وی بازدید از طرح های موفق انجام شده توسط بنیاد برکت،صندوق کارافرینی و جهاد کشاورزی،اموزش مشاغل تولیدی و نیاز بازار و استفاده از زمین های مرغوب را از دیگر طرح های اشتغال زایی عنوان کرد و گفت: با توجه به وجود زمین ها و دشت های مرغوب در سطح شهرستان و آب و هوای چهار فصل و قطب کشاورزی در این منطقه باید از همه ظرفیت ها و منابع خدادادی و بکر و منحصربه فرد این شهرستان به نحو شایسته استفاده تا اشتغال زایی خوبی ایجاد شود .
آقایی افزود: طی بازدیدی که از دشت بزرگ لیشتر، خیرآباد، تنگ انگشترک و... انجام شد می توان با احداث چهار دستگاه پمپاژ آب سطح وسیعی از این دشت ها را از سد کوثر آبیاری کرد تا باعث شکوفایی این منطقه و برطرف شدن معضل بزرگ بیکاری شود که متاسفانه  نصف دشت لیشتر از این آب محروم است چرا که لوله کشی آب شده ولی این لوله ها در بالا دست شکسته و آب این سد هدر می رود و مردم نمی توانند کاری انجام دهند.
در سطح شهرستان گچساران پروژه ها و طرح های صنعتی و عمرانی زیادی در حال اجراء هستند اما در این کارگاه ها افراد بومی خیلی اندک بکار گرفته شده است و اکثرا غیربومی مشغول بکار می باشندکه این موضوع نگران کننده، تاسف بار می باشد که جا دارد تا ادارات مربوطه با همکاری بخشداری به این کارگاه مراجعه و بازدید بعمل آوزرده و در خصوص این معضل بزرگ چاره اندیشی شود.
در ادامه رئیس دفتر نماینده عنوان کرد: بیکاری جوانان این شهرستان مهمترین دغدغه ما است.
ابوالفتح رحمانی افزود: این کارگروه در بحث اشنغال بطور جد پای کار آمده است و ما از تمام ظرفیت ها و پتانسیل ها این شهرستان برای اشتغال جوانان استفاده خواهیم کرد.
رحمانی با انتقاد از عدم حضور برخی از مدیران در جلسه کارگروه اشتغال، عنوان کرد:مدیرانی که در جلسه غیبت دارند در خصوص عدم حضورشان باید جوابگو باشند.
رییس دفتر نماینده عنوان کرد: طرح سند منظومه روستایی فرصت بسیار خوبی است که روستائیان طرح ها را بصورت چند نفره و گروهی متقاضی و اجراء کنند (درخواست تجمعی) و تسهیلات قابل توجه و خوبی را بصورت مشارکتی از صندوق دریافت کنند.
رحمانی عنوان کرد: بنیاد مسکن این شهرستان آمادگی دارد طرح انرژی(پنل) خورشیدی در مناطق مختلف شهرستان به افراد جویای کار واگذار کند که این طرح از طرح های با سود دهی بالا و میتواند در بحث اشتغال و تولید و....نقش مهمی داشته باشد.
 


کد مطلب: 447932

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/video/447932/جلسه-کارگروه-اشتغال-گچساران-چرا-سیدناصر-جواب-تلفن-مدیران-نمی-دهد-رئیس-دفتر-نماینده-آستین-بالازد-بخشدار-بکارگیری-افراد-غیربومی-کارگاه-صنعتی-عمرانی-تاسف-بار-خبر-خوش-رحمانی-جوانان-گچسارانی-فیلم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1