تاریخ انتشار
جمعه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب : ۴۴۷۲۳۶
کبنا گزارش می دهد

جلسه اضطراری شورای آرد و نان شهرستان گچساران(+فیلم)

۲
۱
صحبت های رئیس اتحادیه صنف نانوایان شهرستان گچساران کبنا ؛جلسه اضطراری شورای آرد و نان شهرستان گچساران با حضور روانبخش دیهیمی خوب فرماندار گچساران، لیلا عطازاده مدیر جهاد کشاورزی، علی گشتاسبی رئیس تعزیرات حکومتی و نورالله احمدی رئیس اتحادیه صنف خبازان شهرستان در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان گچساران در این نشست اظهار کرد: نظارت بر فعالیت نانوایی ها از طرف بازرسان جهاد کشاورزی با پشتکار و جدیت در حال انجام است و با متخلفین به صورت قانونی برخورد می شود.
لیلا عطازاده بیان کرد: تعطیلی نانوایی ها طبق برنامه هر ساله در ماه رمضان با تایید اتحادیه صنفی خبازان بوده وبرای تعطیلی غیر از برنامه باید با جهاد کشاورزی هماهنگی های لازم انجام شود تا از طریق رسانه ها به مردم اطلاع رسانی های لازم صورت گیرد.
عطازاده با اشاره به اینکه نانوایی ها اطلاعاتی اعم از تعطیلی واحد صنفی خود در روز های هفته، قیمت نان، وزن چانه را در یک بنر طراحی و در محل کار در دید عموم قرار دهند،تصریح کرد: بعضی از نانوایی ها مراجعه کنندگان بیشتری نسبت به دیگر واحدهای صنفی خود دارند ولی سهمیه آرد آنها کم بوده و بالعکس عده‌ای که مراجعین کمتری دارند سهمیه آرد آنها زیاد است که باید در این خصوص اقدامات لازم انجام شود.
عطازاده عنوان کرد: برخی از مجتمع نان ها در گچساران به دلیل اضافه کردن کنجد به نان بربری این محصول را گران تر از قیمت مصوب به مردم ارائه می‌کنند که این خود تخلف است.
 وی افزود: رعایت نکردن قیمت نان توسط نانوایی های گچساران به یک معضل در استان تبدیل شده است.
مدیر جهاد کشاورزی گچساران با اشاره به پخت نان شیرمال در برخی نانوایی های شهرستان، خاطرنشان کرد: پخت نان شیرمال توسط برخی از نانوایی ها انجام و برای آن قیمت مصوبی ارائه نشده است،باید قیمت اضافه کردن کنجد یا پخت نان‌های شیرمال باعث بر هم خوردن قیمت اصلی نان نشود.
عطازاده بیان کرد: بازرسان جهاد کشاورزی با همکاری ادارهصمت و بسیج در چهار ماه اخیر ۹۱ مورد نانوایی متخلف را درگچساران جریمه کردند، که اگر تخلفات آنها تکرار شود واحدهای صنفی متخلف پلمب خواهند شد.
 وی افزود: در کنار وظایف اصلی جهاد کشاورزی توزیع اقلام دولتی نیز با همکاری نیروهای این دستگاه اجرایی به خوبی در سطح گچساران انجام شده است.
 رئیس اتحادیه صنف خبازان گچساران نیز در این جلسه اظهار کرد: نانوایی های گچساران پایین ترین نرخ را در کشورو استان های همجوار دارند، وتاکنون با جان و دل پای کار خود ایستاده‌اند.
نورالله احمدی افزود: قطعا در یک مجموعه مشکلات و ایراداتی وجود دارد اما نباید تخلف عده ای اندک را به حساب همه آن صنف نوشت این در حالیکه است که اکثر نانوایان گچساران به نحو شایسته و مطلوب به شهروندان نان با کیفیت ارائه می دهند.
احمدی افزود: گچساران در خصوص قاچاق آرد در سال‌های گذشته مشکلی نداشته است و نانوایی ها طبق قانون آرد سهمیه خود را مصرف کرده اند.
 رئیس اتحادیه نانوایی های گچساران اظهار کرد: در اولین روزی که مدیریت آرد ونان به جهاد کشاورزی ابلاغ شد تابلوی اعم از نرخ نان و اندازه وزن چانه طراحی که در این خصوص ۸۰ درصد از نانوایی ها آن را در محل کار خود نصب کرد کرده اند.
وی افزود: اضافه کردن سبزیجات معطر و کنجد و... در نان که باعث بر هم خوردن نرخ مصوب نان می شود، ممنوع است اما اگر خود مشتری درخواست اضافه کردن کنجد را به نان دارد این دیگر یک موضوع توافقی بین نانوایی و مشتری است است.
رئیس اتحادیه نانوایی های گچساران با اشاره به اینکه پخت نان شیرمال خلاف نیست، افزود: اگر نانوایی بخواهد نان شیرمال را پخت کند چون تداخل صنفی ایجاد می شودغیرقانونی است.
احمدی اضافه کرد: شهروندان تقاضای بسیاری برای پخت نان شیرمال توسط یکی از نانوایی های این شهرستان را دارند چون این نانوایی نیروی تخصصی در خصوص پخت نان شیرمال دارد و استقبال شهروندان از آن زیاد بوده است.
 وی اضافه کرد: شهروندان حق و حقوق شخصی خود را بدانند و مراقب رقم پرداختی از کارت‌های خود چه در فروشگاه ها و نانوایی ها باشند.
رئیس اتحادیه نانوایی های گچساران با اشاره به اینکه برخی نانوایی های متخلف که اغلب در طول ماه تعطیل هستند فقط سهمیه آرد دریافت می کنند، افزود: پروانه نانوایی های متخلف باطل و سهمیه آرد آن‌ها نیز قطع خواهد شد.
احمدی بیان کرد: نامه‌ای به ما ارسال شده تا سهمیه آرد ۱۱ نانوایی را کم و به دیگر نانوایی ها اضافه کنیم که این یک معضل است و پیامد خوبی را نخواهد داشت.
رئیس اتحادیه صنف نانوایان گچساران عنوان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی و گرانی های سرسام آور و پایین آمدن قدرت خرید مردم، این مشکل باعث شده است که مردم  نسیت به قبل بیشتر نان استفاده کنند و بطوریکه نان را جایگزین برنج و...بکنند و این موضوع باعث حساسیت بیشتر شده است.
 در ادامه رئیس تعزیرات حکومتی گچساران تصریح کرد: جهاد کشاورزی با تلاش بسیار پای کار آمده ولی تجربه کافی را برای نظارت هنوز ندارد که اتحادیه صنف نانوایی های باید هم در کنار جهادکشاورزی پای کار بوده و تجربیات خود را در اختیار این نهاد قرار دهند.
علی گشتاسبی بیان کرد: تعزیرات حکومتی حجم کار بالایی دارد ولی در کنار همکاران برای تنظیم بازار حضور موثری داشته است، باید از ظرفیت نانواییها از طریق رئیس صنف آن‌ها برای همکاری استفاده کرد.
 گشتاسبی افزود:نان یکی از اصلی‌ترین قوت مردم است ولی متاسفانه شکایت زیادی ازنانوایی ها ارسال می شود،که در این خصوص کمترین رقم مجازات برای نانوایی های متخلف در گچساران ۶۰۰ میلیون ریال بوده است.
 رئیس تعزیرات حکومتی گچساران با اشاره به اینکه برخی از نانوایی های متخلف تا کنون سه بار سابقه جریمه داشته ولی توان پرداخت ندارند خاطرنشان کرد: با وجود جریمه‌ها همچنان برخی از نانوایی های متخلف اقدامات خود را تکرار می کنند، در کنار نانوایی های متخلف در این رسته افراد قانون مداری وجود دارد که حتی نان را در اعیاد مختلف به صورت مجانی در اختیار شهروندان قرار می دهند باید نانوایی‌های قانونمند را به صورت اضافه کردن سهمیه آرد تشویق کرد و پروانه کسب متخلفین را باطل کنید.
در ادامه فرماندار گچساران عنوان کرد: طبق عملکرد و گزارشات مردمی ارائه شده از سوی نانوایی‌ها هیچگونه مظلومیتی در این صنف نمی بینم زیرا این صنف بیشترین گزارشات را به خود اختصاص داده است.
روانبخش دیهیمی خوب با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از گزارشات در خصوص تخلفات نانوایی های گچساران صحت دارد گفت: همه نانوایی‌ه بایدا به طور کامل تابلوهای طراحی شده ازجمله قیمت، وزن چانه نان، روزهای تعطیل واحد صنفی خود را درمعرض دید مردم نصب کنند.
در ادامه فرماندار گچساران اظهار کرد: نان قوت اصلی مردم بوده و نسبت به کالاهای دیگر بارز تر و حساس تر بوده به همین دلیل احساس مسئولیت و دغدغه ما نیز نسبت به آن بیشتر است.
دیهیمی خوب بیان کرد: مردم رضایتی از عملکرد نانوایی هادر گچساران ندارند بهترین ارزیابی نظر مردم بوده که اگر عمل کرد این رسته صنفی خوب باشد باید از نانوایی های قانون‌مدار تشکر کرد.
فرماندار گچساران تصریح کرد: باید تعاملی بین جهاد کشاورزی،اداره صمت، اتحادیه صنف نانوایی ها به خوبی ایجاد شده و هر روزه از نانوایی ها و دیگر بازار بازرسی های لازم انجام شود زیرا اگر نظارت‌ها به ماهی یک بار تبدیل شوند امکان تخلفات بیشترو نتیجه اثر گذاری آن کم وناچیز خواهد بود.
 
دیهیمی خوب با اشاره به افزودن کنجد یا سبزی های معطر به نان، اظهار کرد: این امر باید تابع قانون و نرخ مصوب نان انجام شود و نرخ توافقی یک پدیده غیر قانونی است، در خصوص پخت نان شیرمال نیز باید قیمت آن مصوب و به پزندگان آن اعلام شود.
 وی افزود : بیشترین گزارشی که ارائه می شود تعطیلی سرخود نانوایی هاست اگر نانوایی تعطیل می شود به ازای هر روز تعطیلی باید از سهمیه آرد آن کم شود.
فرماندار گچساران ادامه داد:بازرسی ها باید روزانه توسط جهاد کشاورزی صورت گرفته وبصورت هفتگی به ما ارسال شود.
 دیهیمی خوب عنوان کرد: متاسفانه در فضای مجازی از یک چیز کوچک، کوه می سازند.
وی تاکید کرد: بازرسان باید اگر به تخلفی برخورد می‌کنند بدون هیچ گونه ملاحظه کاری،وابستگی،آشنایی و... اقدام قانونی لازم را انجام دهند و به موضوعات فوق درنظارت . بازرسی ها توجه نکنند.
فرماندار گچساران اظهار کرد: بیشترین پیامک هایی از جانب مردم برای من ارسال شده است در خصوص مشکلات نانوایان درسطح شهرگچساران بوده است.
دیهیمی خوب تصریح کرد:البته این موضوع را باید عنوان کنیم همه نانوایی ها بدین شکل نیستند واقعا نانوایی هایی در سطح شهر هستند که با نظم کاری، نان با کیفیت وخوب به همشهریان ارائه می دهند که باید آنان را تشویق و حمایت کرد.
وی گفت: بازرسی ها و نظارت ها باید روزانه باشد وبا متخلفان بشدت برخورد شود.
فرماندار گچساران در پایان عنوان کرد: در صورت ادامه این روند(نارضایتی مردم از نانوایی ها) فرمانداری گچساران وارد عمل شده و نظارت بر نانوایی ها را برعهده خواهد گرفت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سلام به نظر میرسد که مشکلات نانوایها هرروز بیشتر از روز قبل است وهیچ نظارتی مشاهده نمیشود به عنوان مثال در بعضی از نانوایها اندازه یک قرص نان نصف یک قرص نان از نانوایی دیگر است در صورتی که قبمت درهرنانوایی چهارصد تومان است ودر ضمن گاهی خمیر وگاهی سوخته وووووودر ضمن بهداشت هم رعایت نشده ودر اغلب نانوایها به عینه موش ها جولان میدهند وکسی هم به فکر سلامتی مردم نیستند شاید صدها مشکل دیگر باشد که در این چند سطر نمیگنجد لازم است که انسانهای خدا ترس ومتعهد بازرس باشند تا به خاطر ترس از خدا ووجدان بیدارش باعث ساده از کنار تخلف نانوایها ی متخلف نگذرد متشکر
مهدی اکبری
Lithuania
در زمان نمایندگی دکتر تاجگردون اعتبارات زیادی به شهرداری داده می شد و به دنبال اعتبارات طرح های عمرانی در سطح شهرستان صورت می گرفت اما در این با این نماینده و فرماندار هیچ عمل مثبتی انجام نخواهد شد که به سود مردم باشد
عصبانیت از قانون‌شکنی‌های زاکانی

عصبانیت از قانون‌شکنی‌های زاکانی

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران وضعیت رعایت قانون در شهرداری ...
قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

در چند روزی که از تعطیلات عید نوروز می‌گذرد جنجالی پیرامون حضور مهاجران افغانستانی در ...
بیداد اجاره‌ها

بیداد اجاره‌ها

تهران بنا بر اعلام مرکز آمار ایران، مستأجرنشین‌ترین استان ایران است و گزارش سازمان مدیریت ...
1