کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ستاد خدمات سفر ویژه نوروز1401 گچساران برگزار شد

هشدار فرماندار به شهرداری دوگنبدان؛ پول کلانی که آمده، چکار کرده‌اید؟ ( + فیلم و تصاویر )

2 اسفند 1400 ساعت 22:53

این شهرستان دارای فرهنگ های مختلف است و ایام نوروز فرصتی برای معرفی جاذبه های گردشگری و اماکن مذهبی شاخص و صنایع دستی آن است.
سرپرست اداره ‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه انتظار می رود دستگاه های خدمات رسان شرایطی در خور و شان گچساران و استان برای مسافران نورزی ایجاد کنند


جلسه ستاداجرایی خدمات سفر ویژه نوروز 1401  با حضور امام جمعه گچساران، فرماندار گچساران، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از روسای ادارات در سالن  اجتماعات فرمانداری گچساران برگزار شد.
 سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد به دلیل ظرفیت بالای گردشگری وچهار فصل بودن شرایط خوبی را برای احیای گردشگری دارد.
سعید طالبی پور بیان کرد: کرونا باعث تعطیل و یا نیمه فعال شدن حوزه گردشگری کشور در تمام استانها شده است.
وی تصریح کرد: اگروضعیت کرونا ساکن و کم رنگ شود می‌توان این نوروز را فرصت خوبی برای معرفی فرهنگ و محصولات صنایع دستی گچساران و استان دانست.
طالبی پورخاطر نشان کرد: گچساران کرویدورارتباطی استان‌های جنوب و دارای امتیازاتی از قبیل آب و هوای بسیار خوب در فروردین ماه و همچنین وجود حرم بی بی حکیمه (س) در این شهرستان که می‌توان برنامه‌های خوبی را برای نوروز 1401 این شهرستان پیش بینی کرد.
وی گفت: این شهرستان دارای فرهنگ‌های مختلف است و ایام نوروز فرصتی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و اماکن مذهبی شاخص و صنایع دستی آن است.
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه انتظار می‌رود دستگاه‌های خدمات رسان شرایطی در خور و شان گچساران و استان برای مسافران نورزی ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: کمیته‌های 10 گانه تا آخرین روز از تعطیلات نوروز فعال خواهند بود.
طالبی پور بیان کرد: اگر کرونا کم رنگ شود می‌توان بخش گردشگری را فعال کرد، کرونا باعث از بین رفتن برخی مشاغل و خسارت زیادی به حوزه گردشگری شده است.
وی افزود: تعدادی از پروژه‌های راکد گردشگری با حمایت دولت در تبصره 18 فعال خواهند شد.
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره  حرم بی بی حکیمه به‌عنوان اصلی‌ترین کانون توریست مذهبی استان است، عنوان کرد: این حرم هرساله تا قبل از کرونا، پذیرای مسافران و زائران بسیاری از داخل و خارج کشور بوده است در همین راستا باید مسافران و زائران را جهت اقامت و استراحت به کمپینگ اقامتی ایجاد شده در این مکان هدایت کرد.
طالبی پور اضافه کرد: در صورت مجوز ستاد استانی کرونا جشنواره‌های سنتی نوروز در ورودی گچساران برگزار می‌شود.
وی گفت: ورود گردشگران نوروزی سبب رونق کسب و کارهای محلی در این شهرستان می‌شود.
در ادامه فرماندار گچساران نیز در این جلسه تصریح کرد: با وجود بیماری کرونا هنوز پذیرایی از مسافران نوروزی در این شهرستان مشخص نمی‌باشد ولی باید آمادگی لازم را برای این کار داشته باشیم.
روانبخش دیهیمی خوب افزود: در همین راستا کمیته‌های 10 گانه تشکیل و وظایف هر کدام مشخص شده، هدف همه ما خدمت رسانی به مسافران و معرفی فرهنگ و صنایع دستی شهرستان و استان به گردشگران و مسافران است.
دیهیمی خوب خاطرنشان کرد: اگر محدودیت کرونایی وجود نداشته باشد پیش بینی می‌گردد با توجه به شرایط بسیار خوب آب و هوایی این شهرستان پذیرای مسافران بسیار زیادی باشد.
وی بیان کرد: باید امکانات لازم برای پذیرایی از مسافران و گردشگران در این شهرستان مهیا شود.
 در ادامه فرماندار گچساران عنوان کرد: پول خوبی توسط معاون عمرانی استاندار به شهرداری دوگنبدان اختصاص داده است روانبخش دیهیمی خوب افزود: حاجی زاده معاون استاندار تاکید کرد این مبلغ که رقم بسیار خوبی هم می‌باشد فقط برای زیبا سازی  و مبلمان شهری هزینه شود و متاسفانه  هنوزکاری در این خصوص صورت نگرفته است.
در ادامه عضو شورای شهر دوگنبدان عنوان کرد: چندین جلسه در خصوص ستاد سفر با مجموعه شهرداری برگزار کردیم و تصمیماتی خوبی گرفته شده است و ما وظیفه ذاتی خود را انجام خواهیم داد و آمادگی کاملی در این خصوص داریم.
علی محمد آقایی افزود: اعضای شورای شهر مصمم هستند تا هفته آینده شهرداردوگنبدان را تعیین ومعرفی کنند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران با انتقاد از اینکه چند هفته پیش هم جلسه‌ای درخصوص خدمات سفر برگزار شد که متولی آن اداره اوقاف و خیریه بود.
محمدصادق رضایی افزود: ابتدا باید مشخص شود که کدام دستگاه متولی خدمات سفر در شهرستان گچساران می‌باشد.
رضایی عنوان کرد: در ایام نوروز شهرستان گچساران میزبان بیشترین گردشگر و مسافر می‌باشد این در حالی است ورودهای شهرستان از چهار سمت منظره بسیار زشت از انباشت زباله را داریم.
وی بیان کرد: راه و شهرسازی، شهرداری، بخشداری و... در خصوص علایم خطر، رنگ آمیزی جداول، پاکسازی جاده‌ها و زیبا سازی شهر قبل از پایان سال اقدام کنند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران اضافه کرد: وضعیت سرویس‌های بهداشتی و روشنایی پارک‌ها، ترمینال مسافربری بسیار بد و غیرقابل استفاده می‌باشد.
رضایی  با اشاره به اینکه  امامزاده بی بی حکیمه (س) چهارمین حرم اهل بیت (ع) می‌باشد و در ایام سال و بخصوص در ایام نوروز جمعیت زیاد و چشمگیری به زیارت این امامزاده می‌آیند  چرا اورژانس، پزشک و آمبولانس و امکانات رفاهی ندارد.
 وی عنوان کرد: هئیت امناء و متولیان حضرت بی بی حکیمه (س) اگر در این چند سال مقدار کمی از نزولات امامزاده بی بی حکیمه را کنار می‌گذاشتند به راحتی می‌توانستند این کمبودها را برطرف کنند.


کد مطلب: 444962

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/video/444962/هشدار-فرماندار-شهرداری-دوگنبدان-پول-کلانی-آمده-چکار-کرده-اید-فیلم-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1