تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۲۷
کد مطلب : ۴۴۲۸۳۱
دادستان یاسوج توضیح می‌دهد

( فیلم ) جرم اول در کهگیلویه و بویراحمد چیست؟

۰
فایل مرتبط کبنا ؛
سید علی ملک‌حسینی دادستان یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به تشریح وضعیت این استان به لحاظ جرائم خشن، تعداد زندانیان و علت وقوع نزاع دسته‌جمعی پرداخت.
    
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، ملک حسینی اظهار داشت: در استان ما «ضرب و جرح» و «توهین» و «درگیری‌های فردی علیه اشخاص» جرم اول استان است. اما در جرم «نزاع دسته جمعی» استان سی و یکم کشور هستیم و فراوانی کمی در این نوع جرم داریم.
وی با بیان اینکه در دستگاه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد ژست مبارزه با فساد نمی‌گیریم، افزود: بر اساس آمار سازمان زندان‌ها؛ برخورد با جرائم مخل امنیت و نظم عمومی بسیار بیشتر از دیگر جرائم است. امروز در کشور در دستگاه قضایی مبارزات و برخوردهای زیادی با فساد صورت گرفت.
دادستان یاسوج با بیان اینکه در دادسرای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ماهی 2 هزار پرونده به شعب (قاضی) ارجاع داده می‌شود. همکاران قاضی ما، به دلیل سنگینی کار، از استان کهگیلویه و بویراحمد رفته‌اند و انتقالی گرفته‌اند.
ملک‌حسینی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش صدور بازداشت موقت داشتیم، که در سیاست کاهش جمعیت کیفری نمره منفی برای دستگاه قضا محسوب می‌شود، ولی ما شرایط استان را درنظر و تصمیم گرفتیم.

بیشتر بخوانید:
 
ملک‌حسینی: رسانه‌ها از شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد مطالبه‌گری کنند / در باره خروجی این شورا پرسشگری شود / نخبگان هیچ انگیزه‌ای برای خدمت در کهگیلویه و بویراحمد ندارند / تشنه برخورد با مفاسد هستیم



دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه جرم‌ها و نزاع‌های دسته جمعی و جرائم علیه اشخاص فراوانی کمی نسبت به کشور داریم، استان سی و یکم در نزاع دسته جمعی هستیم، اما میزان بازداشتی ما در جرائم خشن بسیار بیشتر است، این نشان می‌دهد که برخورد دستگاه قضا با نزاع‌های دسته جمعی قاطع بوده است.
ملک‌حسینی گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد فرهنگ مراجعه به دادگاه زیاد است. ارباب رجوع از روز اول ایجاد پرونده تا آخرین روز، در دادگاه حضور دارند و این پذیرفتنی نیست.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1