تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب : ۴۳۹۷۱۳
کبنا گزارش می دهد

آنچه در سفر پرحاشیه وزیر نفت به گچساران گذشت؟(+فیلم،تصاویر)

۱
فایل مرتبط کبنا ؛نشست شورای اداری شهرستان گچساران با حضور وزیر نفت و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات آزادی نفت و گاز گچساران برگزار شد.
فرماندار گچساران در این نشست اظهار کرد: این شهرستان به نام بام نفت ایران معروف است و نیاز به زیرساخت های فراوان دارد هرچند پروژه های زیادی هستند که پیشرفت های فیزیکی بالایی دارند اما برای تکمیل نیازمند اعتبارات جدیدی هستند و قطعا دولت خدمتگذار بر تکمیل پروژه ها هم تلاش دارد.
علیرضا اتابک افزود: جوانان این شهرستان همه تحصیل کرده هستند و انتظار داریم در این تاسیسات بکارگیری شوند.جهت تکمیل طرح های آبرسانی گچساران که شامل منطقه امامزاده جعفر،لیشتر،رودبال،باباکلان و دیگر مناطق این شهرستان می شود و اشتغالزایی بالایی نیز به همراه دارد به یک هزار میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان اعتبار نیاز دارند.
 
اتابک عنوان کرد: یک منطقه ویژه اقتصادی درهیات دولت تصویب شد و کار شناسایی زمین اجرا شده و نیاز است شهرک های صنعتی دراین طرح دیده شود، و استارت کار نیز زده شود.
وی بیان کرد: کارخانه ماشین سازی پارس گچساران ظرفیت خوبی دراین شهرستان است که با راه اندازی خط تولید می تواند اشتغالزایی کند،متاسفانه نرخ بیکاری شهرستان بالاتراز نرخ متوسط کشوری است و از استان و کشور هم بالاتر است.
 اتابک تصریح کرد: این روزها هم تکمیل پروژه تونل دیل هم به یک معضل بزرگ تبدیل شده که به "انرژی هسته ای" گچساران نیز معروف شده است، یک هزارو ۲۰۰متر ر این تونل کار شده و مشکلاتی از نظر کمبود اعتبارات دارد‌ که انتظار این است موضوع هم درهیات دولت نیز مطرح شود.
 فرماندار خاطر نشان کرد: نوع قرارداد نیروهای نفتی و مسائل مربوط به تیم های ورزشی از دیگر مشکلات این شهرستان است؛ اگرچه نفت وگاز ظرفیت بزرگی دارد و بایستی دولت هم کمک کند و امروز نباید جوانان بیکار جلوی وزیر را بگیرند و دست و پای وزیر را برای حل مشکلشان ببوسد چرا که این مردم بسیار با عزت هستند.
 
در ادامه امام جمعه گچساران اظهار داشت: در این چند سال که محضر عزیزان هستم یاد نگرفته ام که تملق گویی کنم،ما بدهکار پاهای جامانده ف سرها و پیکرهای مطهر جامانده ایم،کاش کتاب نماینده محترم " پایی که ماند" بود ،پایی که ماندگار ماند و اندیشه و تفکر آن هم ماند تا امروز با جرات بگوییم دولت انقلابی و مردمی که تکیه گاهش اهل بیت(ع) است به روی کار آمده است.
حجت الاسلام و المسلمین سید امین الله حجازی افزود: جناب اوجی عزیزلذت بردم ازاینکه اعتقاد شما را امروز دیدم وقتی مردی ،زنی نگران بود و مشکلاتی داشتند شما از جایگاه وزارت استفاده نمی کردید و از جایگاه یک مومن بهره بردید و در دل شما را دعا کردم.
وی عنوان کرد: خیلی تلاش شد این انقلاب و نظام زمین بخورد و مردم داشتند ناامید می شدند ،انقلاب را به گونه ای برخی ها می گفتند در سراشیبی سقوط قرار دارد که بدون آمریکا نمی شود زندگی کرد به نوعی سر مردم را با رقاصی و با ولنگاری گرم می کردند.
حجازی بیان کرد: امروز مردم بیدارشدند که مشکلات بیکاری دارند نه مشکل رقاصی و ولنگاری؛ آقای وزیر انتظاری که ازدولت اسلامی می رود اینکه همه مدیران خودشان را موظف بدانند که زیر چتر نظام اسلامی هستند و حقوق مستضعفین رعایت شود و پارتی بازی و تبعیض نباشد و توقع این است که عدالت رعایت شود .
 وی افزود: در روایات داریم هرکسی تلاش کند مشکل برادر مومنش را حل کند توفیق شفاعت خواهد گرفت، رهبری فرمودند خدمت رسانی به مردم کار اصلی ماست و باید به طبقه محروم و مستضعف جامعه بیشتر یاری کرد .
حجازی تصریح کرد: برخی ها به طور نرم تلاش کردند نظام را به مخاطره بیاندازند و خطر بزرگ نفوذ است از الان باید توجه داشت که خطر نفوذ خیلی بزرگ است.
وی خاطر نشان کرد: بخش زیادی از مشکلات بیکاری با تکمیل پروژه ها و بهره برداری مرتفع می شوندیک چهارم نفت وگاز کشور دراین شهر است اما بیکاری بیشتر از متوسط کشوری است و چرا باید این وضعیت درگچساران حاکم باشد.
امام جمعه گچساران عنوان کرد: سالهای قبل به آقای رئیسی(تولیت آستان قدس رضوی) گفتم اگر گچساران نیایید شکایت شما را به امام رضا(ع) می کنم ،اما به خاطر وضعیت خاص گچساران منتظر حضور ایشان هم درسفرهای های بعدی هستیم .
 
 در ادامه نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سال ها پیش در منطقه کهگیلویه "دختر نوجوانی" بخاطر نداشتن پول دارو وفات می کند آن روزها سخنگوی دولت مشغول سازماندهی چهار وزارت خانه برای پیگیری یوزپلنگ های آسیایی بود؛ خبرنگاری از آقای "رمضان زاده" پرسید و نظرش را جویا شد که درپاسخ  به این موضوع هم گفت که دوگروه شهروند داریم ،شهروند درجه یک و شهروند درجه دو به این معنا که "هاجر" ۱۵ساله هم شهروند درجه دو بود.
ناصر حسینی پور خطاب به وزیر نفت ادامه داد: از نگاه برخی حاکمان برخی ها شهرونددرجه دو هستند وامروز ازگچساران و باشت خودم حرف می زنم با این همه منابع عظیم نفت و گاز، این همه ارباب رجوع دارد و از قِبَل شهر من، خیلی ها چاق و چله شده اند.
وی افزود: الان که قریب به دوماه و اندی به عنوان خادم مردم هستم از همان روزاول تحقیق و تفحص از پتروشیمی گچساران را کلید زدم و الان پرده دری نمی کنم تا روزهای بعد نیز براساس استدلال صحبت کنم.
حسینی پورعنوان کرد: برای یکبار به مدیر عامل نفت و گاز نه زنگ زدم و نه زنگ زده و نه او مرا دیده و نه من او رادیده ام ،چون ناراحتم و یکی از شاخص ها این است اگر روزی در این شهر کاندیدا بودم و عمل نکردم اعتراض کنید.
وی تصریح کرد: کسی در این شهرستان مدیر عامل شرکت نفت و گاز گچساران بود، هر کس می‌خواهد باشد، اگر روزی کسی آمد و در کنار من نشست و انگشتانش را به نشانه پیروزی بالا برد مرا بی‌آبرو کنید.بنابراین اجازه ندهید که مجموعه های فنی سیاسی شود.
حسینی بیان کرد: گچساران ابرمخزن نفتی خاورمیانه است و حق مردم گچساران است که از نفت هم بهره مند شود و باید پای شعار عدالت هم بمانیم.
 
در ابتدای سخنرانی وزیر نفت  نماینده صنعتگران بدون هماهنگی قبلی به روی سن رفت و گفت:تعبیر ما از رئیس جمهور و دولت جدید، پایان ویرانی و شخم زدم کشور است بنابراین مدیری می خواهیم که از صنعت فراری نباشد و بی ریا با صنعتگرش حرف بزند.
محمدپور عنوان کرد: من سرباز این مملکت هستم و انگیزه بسیار دارم اما مشکلات زیادی داریم  و بانک های ما ربوی هستند ،بنده با صنعتگر اصفهانی ، تهرانی و...فرق دارم آنها تمامی سرمایه های صنعت را برده اندکه بدترین محرومیت هم بی مدیریتی است و شما را به خدا این موضوعات را به رییس جمهور بگویید.
وی افزود: باید فرقی هم بین ما صنعتگران این منطقه با صنعتگران استان های دیگر باشد،امروز  شهرک صنعتی ما همچون قبرستان شده است و حتی شهرک صنعتی ما حصار ندارد و تنها کسانی که پای درد دل ما می نشینند فقط بچه های سپاه هستند.
 
 نماینده صنعتگران بیان کرد: نبض هر شهر صنعت آن شهر است درحالی که شهرک های صنعتی ما امنیت ندارند و امروز این موضوع هم فاجعه بار هستند.
 وزیر نفت در ادامه این نشست گفت:سفرهای دولت سیزدهم از سه هفته پیش شروع شد و اولویت هم با مناطق محروم است،هدف از این سفرها دید و بازدید و شنیدن مشکلات و دغدغه های شما مردم عزیز است.
 جواد اوجی گفت: مشکلات را پیگیری خواهیم کرد و دغدغه های شما را هم شنیدیم و آنچه که درحوزه کاری بنده است مطمئن باشید پیگیر خواهم بود و آنچه که در حوزه  کاری دولت باشد هم مطرح و منعکس می شود و پیگیری خواهیم کرد که مرتفع شوند.
وی با اشاره به این که خداوند به استان شما نعمت و ذخایر نفتی خوبی داده است، تاکید کرد: بارها به همین شهرستان آمده ام و به وضعیت استان و شهرستان هم آشنایی داریم،۱۳درصد ازذخایر نفتی کشور در همین شهرستان است و روزانه ۶۲۰هزار بشکه نفت تولید دارد،امروز قول می دهم که پروژه های پتروشیمی و پلی اتیلن تا نیمه های سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.
وزیر نفت در پاسخ به نماینده گچساران و باشت که از وزیرگلایه کرده بود که مجموعه های نفت فنی است نباید سیاسی شود، بیان کرد: بالغ بر ۱۳مدیر جهادی را در بخش های مختلف وزارت نفت منصوب کردیم و شبانه روزی پیگیر مشکلات مردم هستند، عزم دولت برای رفع مشکلات مردم است به فضل الهی و با حرکت جهادی و کمی صبر مشکلات هم حل خواهد شد.
اوجی خاطر نشان کرد: درنفت حدود ۱۰هزا سمت حذف شده و نیرویی هم گرفته نشده و وظیفه داریم طرح را احیا کنیم و عزم این دولت براین است که مشکلات نیروهای نفت هم مرتفع شوند،وضعیت نیروهای ایثارگر را هم قول می دهیم که درسمت های سازمانی نیز جذب شوند چرا که نیروی انسانی سرمایه صنعت نفت است.به هرحال عزم و اراده این دولت برای حل مشکلات مردم است اما با کمی صبرو حوصله داشته باشیم.
 
اما حواشی سفر وزیر نفت به شهرستان گچساران
 سفر وزیر نفت به گچساران در حالی انجام شد که بی نظمی و بی برنامگی در آن کاملا مشهود بود و یک نکته منفی و تاسف بار آن این بود که مسئولان امر هیچ انگیزه ای برای پوشش خبری سفر وزیر نفت به گچساران نداشتند و نکته جالبترآن این بود افراد متفرقه براحتی به وزیر دسترسی داشتند تا اصحاب رسانه و خبرنگاران.
  این بی برنامگی و بی نظمی  در این سفر را باید از بی تجربگی مسئولان امر دانست چطور می شود که مقامی چون وزیر مهم نفت به شهر نفت و گاز خیز گچساران میاید اما مسئولان به امر مهم پوشش و گزارش خبری واقف نیستند البته همین موضوع باعث شد( بی نظمی) برنامه های وزیر از جمله ادای احترام و زیارت گلزار شهدا گچساران و نشست شورای اداری گچساران نیمه کاره به اتمام برسد.
اعتراض 380 نیروی ارکان ثالث شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از حواشی  بازدید نفس گیر وزیر نفت بود که وزیر در جواب اعتراض 380 نیروی ارکان ثالث شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران دستور داد که طی 48 ساعت این نیروها در سامانه مربوطه نفت ثبت نام شوند و هرچه سریعتر وضعیت این نیروها مشخص شوند.
اعتراض جمعی از نیروی های دانش آموخته آموزشکده نفت و گاز گچساران (ترینینگی) که مدت 8 سال بلاتکلیف می باشند از حواشی دیگر این سفر بود که وزیر در این خصوص عنوان کرد، این موضوع را دردستور کار خود قرار خواهیم دادتا ببینیم چه راهکاری برای حل این مشکل پیدا خواهیم کرد.
اعتراض شدید نماینده صنعتگران و شهرک صنعتی چهاربیشه به سوء مدیریت در صنعت معدن و تجارت استان کهگیلویه و بوبراحمد از حواشی دیگر بود.
اعتراض رسول شعبانی نماینده ایثارگران نفت در خصوص تبدیل وضعیت جمعی از جانیازان شاغل در نفت و اعتراض جمعی از مردم و همچنین پرسنل نفت در خصوص استخدام های رابطه ای و پارتی بازی و..... از دیگز حواشی این بازدید بود.
اما یکی از حواشی مشهود این بازدید گلایه سید ناصر حسینی پور نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت از وزیر نفت در خصوص عملکرد و رفتار صیدالی در زمان انتخابات مجلس بود که سید ناصر مدعی بود که صیدالی در انتخابات 98 در حالی که مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران بود در کنار غلامرضا تاجگردون( رقیب برادرش سید قدرت الله حسینی)  قرار گرفته و حتی دو انگشت خو درا به نشان پیروزی( تاجگردون )بالابرده است در ادامه از وزیر خواست تا مجموعه فنی نفت هرگز سیاسی نشود.
اما شاید یکی از حساس ترین و جنجالی ترین قسمت شورای اداری،  سخنرانی هوشنگ صیدالی مدیرعامل نفت و گاز گچساران می شد که حاضرین منتظربودند تا ببینند که صیدالی در خصوص صحبت های کنایه آمیز و انتقاد تند سید ناصر حسینی پور نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت چه واکنش از خود  نشان خواهد داد که بعلت بی نظمی و برنامگی و ازدحام جمعیت، سخنرانی صیدالی انجام نشد و شورای اداری گچساران با حضور وزیر نفت نیمه کاره تمام شد.
 در پایان این نکته قابل یادآوری می باشد که مسئولان شهرستان در چنین مواقعی (سفر مقامات به شهرستان) باید زمانی را برای دیدار مردمی پیش بینی کرده تا مردم و نماینده کارگران معترض  و..... به راحتی  و با حوصله مشکلات خود را به سمع و نظر وزیر برسانند.










































 
نام شما

آدرس ايميل شما

حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

برای یک بار به مدیر عامل نفت و گاز گچساران نه زنگ زدم و نه او به من زنگ زده است. نه من ...
جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

بالاخره زمان خداحافظی او با جام‌جم فرا‌رسیده و ظاهرا علی عسگری باید با اتاق ریاست صداوسیما ...
‌وزیر بی‌اختیار؟

‌وزیر بی‌اختیار؟

نماینده مردم طبس درباره جزئیات طرح صیانت از فضای مجازی و همچنین اینکه گفته می‌شود این ...
فایل های مرتبط
1