تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب : ۴۳۷۱۷۷
کبنا گزارش می دهد

نگرانی فرماندار گچساران از آمارکرونا در شهرستان/ توصیه اتابک به مردم وبازاریان/ توضیحات رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران از وضعیت کرونا و روند واکسیناسیون در گچساران+فیلم

۳
۲
فایل مرتبط کبنا ؛هشتاد و نهمین جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا با حضور علیرضا اتابک ، دکتر آرین غلامیان و اعضای ستاد در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
فرماندار گچساران در این نشست اظهار کرد:  متاسفانه برخی از مردم با ساده انگاری بیماری کرونا و رعایت نکردن پروتکل ها زمینه بالا رفتن آمار مبتلایان به این بیماری را رقم می زنند.
علیرضا اتابک تصریح کرد: در 6 روز اخیر آمار بیماران بستری در بیمارستانهای شهرستان نگران کننده می باشد و اگر این روند افزایشی ادامه پیدا کند به زودی شهرستان از وضعیت نارنجی به قرمز خواهد رسید.
اتابک عنوان کرد:واکسناسیون در گچساران همگام با دیگر نقاط کشور در حال اجراست ولی در کنار این اقدام مردم باید دستورالعمل های بهداشتی  را به خوبی و حتی بیشتر از قبل رعایت کنند.
وی با اشاره به اینکه هنوز برخی افراد با وجود ابتلا به کرونا از مراجعه به مراکز درمانی خود داری می کنند، گفت:اگر شخصی به کرونا مبتلا می شود با مراجعه به موقع به مراکز درمانی جهت دگرفتن دارو و خدمات اقدام کند.
فرماندار گچساران خاطر نشان کرد: شرکت نکردن در تجمعات و استفاده از ماسک و رعایت دیگر نکات پروتکل های بهداشتی از سوی شهروندان می تواند در کاهش مبتلایان به کرونا و فوت شدگان از این بیماری تاثیر به سزایی داشته باشد.
اتابک بیان کرد: متاسفانه مردم شرکت در یک مراسم عزاداری  فرد فوتی کرونایی یا فرد فوتی طبیعی را رعایت نمی کنند اینجاست که با شرکت در مراسم مرگ کرونایی باعث شده عده زیادی درگیر کرونا شده وبلا فاصله وضعیت یک شهر قرمز شود و زحمات کادر درمان چندین برابر شود که جا دارد مردم همچنان کما فی سابق با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از حضور در تجمعات و مراسمات شادی و عزا خود داری کنند تا زنجیره این ویروس کشنده قطع شود.
فرماندار گچساران با گلایه از برخی از شهروندان و بازاریان که پروتکل بهداشتی را رعایت نمی کنند، افزود: ما دوست نداریم که به اقتصاد و معشیت بازاریان شهرمان آسیب برسدا ما  کسبه و بازار باید دستور العمل را رعایت کنند و همچنین از مشتریان بخواهند که با رعایت نکات بهداشتی وارد مغازه شوند
اتابک افزود: دستگاه های ذیربط  باید نظارت بر بازار بیشتر کرده و با کسبه ای که پروتکل ها بهداشتی را رعایت  نمی کنند بشدت برخورد شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران در جلسه ستاد مبارزه با کرونا اظهار کرد: تا کنون 142 نفر از مردم گچساران از ابتدای شیوع بیماری کرونا بر اثر این بیماری فوت کردند.
دکتر آرین غلامیان بیان کرد: از ابتدای بیماری کرونا تاکنون 40 هزار و 456 مورد نمونه گیری صورت گرفته است.
غلامیان با اشاره به شاخص 28.5 درصدی مثبت بودن تست ها در شهرستان تصریح کرد: از این تعداد نمونه گیری ها افزون بر 11 هزار و 565 مورد مثبت بوده و 95 درصد از بیماران بهبود یافتند.
وی عنوان کرد: در حال حاضر ۴۴۸ بیمار کرونایی در قرنطینه قرار دارند که امید می رود با رعایت نکات بهداشتی هر چه زودتر بهبود پیدا کنند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران افزود: هم اکنون 76 بیمار کرونایی در بیمارستانهای شهید رجایی و نفت این شهرستان بستری هستند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
لطف کنید دستور بدین قبرستان شهر رو تعطیل کنن یا با نظارت و تعداد محدود مراسمات برگزار بشه.مطمعن باشید که آمار از نصف الان کمتر میشه.
محمد
Iran, Islamic Republic of
جناب فرماندار چرا واقعا قبرسون تعطیل نمیکنید ایا تا الان خودت یک بار رفتی ببینی چقد شلوغ لطفا پیگیری کنید اصلا مردم فکر نمیکنن کرونای
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم شهردار خواب که یه اقدامی کنه واسه قبرستان فعلا توسیاست در نمیاد که به فکر مردم باشه حداقل جلو مردم بگیره که نرن قبرسون مردم الوده نشن
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
فایل های مرتبط
1