تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب : ۴۳۵۴۸۱
مناظره سوم نامزدهای ریاست جمهوری:

فیلم/ همتی: درباره ریزش بورس هشدار دادم / همتی لیست ۱۱ بدهکار عمده بانکی را تحویل رئیسی داد تا آن را در جریان مناظره اعلام کند

۰
فایل مرتبط کبنا ؛بخش دوم سومین مناظره نامزد‌های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با نقد اظهارات دیگران در استودیوی شماره ۱۱ رسانه ملی ادامه دارد.
عبدالناصر همتی به سخنان سایر نامزدها در سومین مناظره انتخاباتی سیزدهمین دوره ریاست جمهوری نقد وارد کرد و در باره بورس اظهار داشت: طی نامه ای به رئیس جمهور و دفتر رهبر فرزانه انقلاب درباره ریزش بورس هشدار دادم.
  
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مشکل بورس هیچ ربطی به بانک مرکزی ندارد و بالا و پایین رفتن نرخ بهره بین بانکی هم فقط به خاطر تعلل وزارت اقتصاد در فروش به موقع اوراق بود.
عبدالناصر همتی در ادامه مناظره پایانی تصریح کرد: آقای جلیلی می‌فرمایند که ما چرا می‌رویم با دو سه تا کشور مذاکره می‌کنیم؟ جناب جلیلی شما یک دهه کشور را با یک بیانیه خوانی در مذاکرات معطل کردید. حالا تا امروز ۸۰ درصد جی دی پی کشور عقب مانده؛ من فکر می‌کنم شما از مسائل بین‌المللی اطلاع ندارید شما می‌گویید بدون توجه به آن‌ها بیایید انجام دهید.
وی اضافه کرد: بهترین دوستان ما مگر چین و عراق نیستند؟ پول‌های ما را نمی‌دهند شما چه چیزی را می‌گویید؟ خودمان حل کنیم؟ چرا نمی‌دهند؟ می‌گویند تا آن مذاکرات به نتیجه نرسد پولهایتان را نمی‌دهیم و با شما ارتباط برقرار نمی‌کنیم.
همتی تصریح کرد: شما می‌گویید با افتخار می‌توانیم دور بزنیم. بله این بیکاری و معیشت مردم همه نتیجه کار‌های شماست چرا این‌ها را نمی‌بینید؟ بیخودی همین جوری می‌گویید تعامل خوب است تعامل با کی؟ دنیا الان بدون حل این مشکل تحریم با شما کار نمی‌کند. الان هم کار نمی‌کند آن ۲۰ درصد اضافه هم که ما هزینه می‌دهیم برای این است.
وی افزود: آقای زاکانی باز هم به عنوان پلیس بد می‌خواهند پوششی چند جمله را بگویند بخشی تحریف شده که من به ایشان جواب نخواهم داد. اما در ارتباط با بورس نکته‌هایی گفتند می‌گویند شما نماینده دولت هستید و با اینکه رئیس کل بانک مرکزی در هیئت دولت عضویت ندارد و دولت مرا از کار برکنار کرده، برای رد گم کنی به نقش بانک مرکزی در بورس اشاره میکنند.
همتی تصریح کرد:یک نکته را بگویم که تا حالا نگفته ام فقط به این دلیل که هم وزیر اقتصاد و هم برخی رقبا در جامعه بی اخلاقی کردند و من باید پاسخ بدهم و برای اولین بار واقعیت‌هایی راجع به بورس بگویم من مدت‌ها قبل از اتفاقات بورس به رئیس‌جمهور و دفتر رهبری نامه خصوصی نوشتم و هشدار دادم که مردم را دعوت نکنید به بورس. وی اضافه کرد: این نامه هم الان پیش من است و این همان نامه است که به مقام معظم رهبری نوشته ام و هشدار دادم نسبت به این مسائل قبل از ریزش بورس. ایشان فرمودند جناب رئیس‌جمهور این هشدار رئیس کل مهم است کسان دیگری هم شبیه به آن را مطرح کردند مقتضی است فکر جدی در این مورد بشود و بعد از آن چه شد؟ همه دوباره مجدداً شروع کردن دعوت مردم به بورس.
همتی تصریح کرد: وزیر اقتصاد گفت نه مشکلی نیست حبابی وجود ندارد باید برود بالا. ببینید چند هزار میلیارد در این بورس عده‌ای سود بردند این‌ها چه کسانی هستند و اینکه می‌گویند بانک مرکزی. شما در طول یک سال سه بار رئیس بورس را عوض و مقررات را بالا پایین کردید نوسانات و حجم مبنا عوض شد. معاملات روزانه عوض شده دخالت افراد سیاسی بود از جمله نایب رئیس آن موقع مجلس در بورس دخالت کرد. قوه قضاییه لیست فرستاد و بعد هم گفت مسائل را حل می‌کند خب بروید حل کنید. چرا نمی‌توانید حل کنید؟
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: من خدمت شما بگویم مشکل بورس هیچ ربطی به بانک مرکزی ندارد بالا پایین رفتن نرخ بهره بین بانکی هم فقط به خاطر تعلل وزارت اقتصاد در فروش به موقع اوراق بود و من اصرار کردم که نشد.
وی تصریح کرد: گفته اند این ۱۱ نفری که منابع بانک‌ها را بردند اول اینکه این ۱۱ نفر بیش از ۱۰ سال پیش منابع را گرفتند و من در بانک مرکزی محکم ایستادم و ۲۵ هزار میلیارد از این ۹۰ هزار میلیارد کم کردم، اما الان، چون آقای رئیسی گفتند من لیست ۱۱ نفر را خدمت آقای رئیسی می‌دهم و خواهش می‌کنم اگر خودشان صلاح دانستند به مردم اعلام کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

کاندیدای محترم هوشیار باشند که می‌توانند در انتخابات به جای تکه پرانی و درشت گویی علیه ...
فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
1