کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سیدجلال داورپناه در جمع رسانه‌ها:

بزرگترین دروازه قرآن جهان اسلام را در ورودی شهر دهدشت اجرا می‌کنم

18 فروردين 1400 ساعت 23:09

بزرگ‌ترین دروازه جهان اسلام با معماری ایرانی اسلامی در ورودی شهر دهدشت از سمت بهبهان اجرا می‌شود.


بزرگ‌ترین دروازه جهان اسلام با معماری ایرانی اسلامی در ورودی شهر دهدشت از سمت بهبهان اجرا می‌شود.
به گزارش کبنا؛ «سیدجلال داورپناه» کاندیدششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهردهدشت درمصاحبه با خبرنگاران با اشاره به سابقه تاریخی شهر دهدشت اظهارداشت:، ازآنجایی که شهردهدشت کهن‌ترین شهراستان کهگیلویه وبویراحمدمحسوب میگرددودراین شهرهیچ گونه نمادی وجودنداردکه ازپتانسیل آن بتوان جهت جذب سرمایه گذارو گردشگراستفاده نمود لذا اینجانب تصمیم به طراحی وساخت بزرگ‌ترین دروازه قران جهان باهزینه شخصی وکمک خیرین استانی وکشوری درشهردهدشت رادارم که این پروژه عظیم معماری اسلامی به نوع خوددرجهان وسمبل این شهرستان شناخته خواهدشد.
  
 داورپناه در مورد مشخصات فنی این دروازه مهم گفت: این بنا در ورودی شهر دهدشت از سمت بهبهان به طول ۴۷ متر و دوباند ورود وخروج ماشین رو هرکدام به طول ۱۷ متر و عرض پیاده روهاازدوطرف دروازه به طول هرکدام ۳ متر وارتفاع دروازه ازکف تاخط رأس گنبد با ارتفاع ۲۸ متر با هنرمعماری ایرانی و کاشی کاریهای سنتی ایرانی استفاده خواهیم کردهزینه موردنیازجهت تکمیل پروژه تقریباً ۱۰۰ میلیاردریال بامدت زمان ۳۶ می‌باشد.
  وی افزود؛ باتوجه به اینکه ثبت جهانی این بناهم اکنون دراختیارشهربهبهان و بادومتر کمترازاین بنامتعلق به خوزستان بوده، لذابا تأسیس این پروژه ثبت جهانیان بنام شهردهدشت خواهدشد و این افتخاری می‌باشد برای شهر دهدشت و بلادشاپور.
وی افزود: برای اولین گام جهت رشدوپیشرفت شهردهدشت که بایددرعمل نشان بدیم که مامیتوانیم برای شهرمان ان شاءالله گامی برداریم.
 براساس این گزارش ورودی‌های شهر دهدشت یکی از معضلات اساسی این شعر که بارها مسئولان استانی و کشوری برای توسعه واصلاح آن‌ها  مصاحبه‌های متعددی دادند ولی هنوز اقدام خاصی صورت نگرفته است.
سید جلال داورپناه از فعالان حوزه راه سازی و تحصیل‌کرده رشته عمران است که پروژه‌های مهم راهسازی را در استان و مناطق محروم اجرا کرده است  و اینک لا هزینه شخصی و کمک خیرین می‌خواهد گام مهمی برای ورودی دهدشت بردارد.


کد مطلب: 432817

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/video/432817/بزرگترین-دروازه-قرآن-جهان-اسلام-ورودی-شهر-دهدشت-اجرا-می-کنم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1