تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : ۴۳۱۶۶۴
کبنا گزارش می دهد

فیلم/گلایه یک ایثارگر شیمیایی از کارافتاده از مسوولان

۱
۰
فایل مرتبط کبنا ؛ایثارگر«سید واحد خرمی زاده»اهل شهرستان چرام بیش از 23 سال است که بر اثر علایم شیمیایی در عملیات والفجر 10فلج و نابینا شده است.
در زیر صحبت های پسر وی را می شنویم:اگرچه ایشان طی سه مرحله به مدت 23 ماه در جبهه های حق علیه باطل حضور داشت و علی رغم شیمیای شدن و داشتن تاییدیه کمیسیون های پزشکی ولی هیچ درصد جانبازی به وی تعلق نگرفته است.
لطف الله موسویان،سفی الله شامیری،امرالله زینی پور،علی نورایی زاده و محمد روح الامین همرزمان وی بودند.
زمانی که از ناحیه سپاه اعزام شد،فرمانده وی علی روستاد بود،و هنگامی که از سوی جهاد سازندگی به جبهه اعزام شد،آقای فروزنده فرمانده وی بود.
در تاریخ 67/2/11ایشان به منطقه غرب اعزام و در تاریخ 67/2/28در منطقه «خرمال حلبچه» در عملیات والفجر 10 بر اثر بمباران شیمیایی از ناحیه چشم و پوست مجروح گردید.
علی رغم حضور در کمیسیون های مختلف و تایید پزشکان از وضعیت وی و وجود مدارک مربوطه هیچ درصد جانبازی برای ایشان در نظرگرفته نشده است.
مسوولان می گویند چون خلاصه پرونده بستری ندارد درصدی به وی تعلق نگرفته است،این در حالی است که اقای خرمی زاده زمانی که قدرت تکلم داشت گفت:وقتی در بیمارستان صحرایی فاطمه الزهرا(س)که مختص جهاد سازندگی بود به دلیل شیمیایی شدن بستری شدم،من و تعدادی از جوانان گفتیم مارا مرخص کنید و به فکر مردم و دیگران باشید،اینگونه بود که پرونده مرخصی خود را انگشت زدیم و مقداری دارو دادند تا به خانه هایمان بیاییم و استراحت کنیم و مرخص شدیم به این دلیل پرونده بستری نداریم.
از آن زمان تا حال علایم وی ظاهر شد و تاول ها روی پوستش نمایان میشد،چشمانش آبریزش داشت تا اینکه بالاخره ضعیف و نابینا شدند.
بدنش را با پماد سوختگی مالش می دادیم تا در نهایت متوجه شدیم شیمیایی شد.
بارها به مسوولان مراجعه و پیگیری کردیم ولی هر بار به بهانه ای از دادن درصد جانبازی به ایشان خودداری می کنند.
مسولان مربوطه علاوه بر روییت تاییدهای کمیسیون های پزشکی می گویند به علت کهولت سن به ایشان درصد تعلق نمیگیرد درحالی که زمان اعزام به جبهه ها سن ملاک نبود.!
در اینکه جانبازان و ایثارگران و شهدا تنها برای رضای خدا به میدان ها رفتند و انتظار بازگشت نداشتند شکی نیست چه برسد به اینکه در فکر جانبازی یا امتیازی باشند.
قریب به 23 سال است که کاملا فلج و نابینا شده اند و کارهای شخصی چون غذا خوردن و استحمام و.. را خانواده برای او انجام می دهند.
هیچ گونه حمایتی از نهادهای مربوطه به جز حمایت اندک سپاه که به عنوان ایثارگر به وی می دهد نه جانبازی،نمی شود.
از سپاه و بنیاد شهید چرام و استان تشکر می کنیم به جهت همکاری هایی که داشتند ولی خب نتیجه ای دربرنداشت و پاسخ این بود که کاری از دست ما برنمی آید از مرکز پیگیری کنید.از مسوولان تقاضا داریم که جانبازان را فراموش نکنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

خدا بالاست
United States
خدا اجرش بده. روخونی صفر.
بدترین دشنام بین‌المللی کدام کلمه است؟

بدترین دشنام بین‌المللی کدام کلمه است؟

همه مردمان عالم، اجماع دارند بر این نکته که فرهنگ اهمیتی حیثیتی و حیاتی برای نوع بشر ...
رییسی، رقیب احمدی‌نژاد؟

رییسی، رقیب احمدی‌نژاد؟

زیباکلام با اشاره به اینکه اصول‌گرایان به دنبال این هستند، که بتوانند نامزد خود را با ...
(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

مدیر کل بخش حمل و نقل و نجات پلیس دبی گفته که افزایش سوپراسپرت‌های پرقدرت این بخش به ...
فایل های مرتبط
1