تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۶
کد مطلب : ۴۳۱۲۴۲
دبیر هیأت بوکس کهگیلویه از موانع استعدادیابی در ورزش می گوید:

استعدادهای «بوکس» نهفته در "دم مهد" و سوختن در آسیب‌های اجتماعی / مسئولان کهگیلویه دم مهد را دریابید

۳
۵
فایل مرتبط کبنا ؛ هم اکنون باید به معضل اعتیاد به عنوان یکی از مهمترین آسیب‌های جوامع روستایی نگریست، گسترش بیکاری و دسترسی آسان به مواد مخدر از مهمترین دلایل گرایش به مواد مخدر در سطح روستاهاست.
به گزارش کبنا از دهدشت، پرداختن به ورزش و توسعه آن در جامعه روستایی، از ورود اعتیاد به این بخش از جامعه جلوگیری می‌کند، ورزش تنها عاملی است که می‌تواند در کنار اشتغال و مسائل اقتصادی در کاهش معضلات اجتماعی از جمله اعتیاد نقش کلیدی داشته باشد که باید به سمت توسعه فضاهای ورزشی و گسترش ورزش در روستاها حرکت کرد.
علی دیدار، دبیر هیات بوکس شهرستان کهگیلویه در اقدامی ستودنی به استعدادیابی ورزش بوکس در روستاهای آسیب پذیر حوزه دم مهه روی آورده است، با وی گفت‌وگویی داشته‌ایم تا از اهدافش، مشکلات سر راهش و استقبال مردم مطلع شویم که در زیر می‌خوانید.
علی دیدار می‌گوید 10 سال است در دهدشت استعداد یابی کردم اکثر جوانانی که به مسابقات بوکس کشوری فرستاده می‌شوند و بعضاً مدال هم می‌آورند و شاهکار است مربوط به این منطقه است.
دیدار با اشاره به حجمی از استعداد بوکس که در این منطقه ناشناخته مانده است گفت: تصمیم گرفتم در روستاها هم استعداد یابی کنم، حدود دو ماه است در حیاط مسجد روستای دهنو تل مرغ  از حوزه دم مهه به دلیل نبود امکانات فعالیت می‌کنم، با استقبال گرم و باورنکردنی خانواده‌ها، نونهالان نوجوانان این روستا و دیگر روستاهای حوزه دم مهد رو به روشدم.
وی افزود: این تنها یک روستا است که نام بردم، روستاهای اطراف هم استقبال زیادی کردند ولی متاسفانه به دلیل نبود امکانات و مکان مناسب نمی‌توانند نونهالان و نوجوان خود را به روستاهای دیگر بفرستند.
این ورزشکار با اشاره به اینکه بارها از مسوولان برای این منطقه مطالبه گری کردم تا با فراهم کردن امکانات ورزشی در این منطقه از نابود شدن جوانان در اثر اعتیاد همکاری کنند ولی انگار برای هیچ مسوولی این جوانان مهم نیستند و نمی‌خواهند پیشرفت کنند.
وی افزود: مسلماً با راه اندازی یک باشگاه فرهنگی و ورزشی می‌توان ذهن نونهالان و نوجوانان را از این مواد جدا کرد تا درگیر ورزش شوند.
از نخبگان، نماینده شهرستان و مسوولان انتظار دارم که حوزه دم مهد را دریابند، هدف من تنها راه اندازی یک سالن نیست چون سالن بوکس نهایتاً 500 متر زمین می‌خواهد که در منطقه خیلی‌ها حاضر هستند بدهند ولی می‌خواهم نخبگان، قهرمانان و ... را به منطقه بکشانم، استعدادپروری شود و در ادامه از طریق مکان فرهنگی ورزشی حساسیت جامعه به اعتیاد را بالا برد و روی آموزش مهارت‌های زندگی هم تکیه شود تا سایه مواد و اعتیاد از سر این منطقه آسیب پذیر کم شود.
-------------------------------------
گزارش از سیده فاطمه خطیبی
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
از مسولان محترم خواشمندیم حمایت بشه...
کهگلویه بزرگ
Iran, Islamic Republic of
درود برشما جوان باغیرت
Iran, Islamic Republic of
درودتان باد
محکم در این مسیر روشن گام بردارید.
از ظرفیت حاج عدل هاشمی هم میشه بهره برد.
نفوذ سرمایه‌داری در برخی روحانیون و مداحان

نفوذ سرمایه‌داری در برخی روحانیون و مداحان

 یکی از دغدغه‌های موجود در قشر مذهبی جامعه، روایت‌های بعضا نادرست از مسائل دینی است. ...
زلزله سی‌سخت و پهنه گسله کازرون

زلزله سی‌سخت و پهنه گسله کازرون

زلزله در زمانی رخ داده است که دمای هوا در شهر سی‌سخت در شب به حدود هفت درجه زیر صفر و ...
انجماد معاملات در بورس نامتقارن

انجماد معاملات در بورس نامتقارن

بورس‌بازان برای هفتمین روز کاری با دامنه نوسان نامتقارن دست‌وپنجه نرم کردند. جدالی که ...
فایل های مرتبط
1