کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد؛

سواری بر گرده مردم؛ استفاده شخصی از خودروهای دولتی در دهدشت

24 بهمن 1399 ساعت 2:58

متأسفانه علیرغم توصیه و تاکید بزرگان نظام اسلامی ایران، رئیس یکی از ادارات مهم شهرستان کهگیلویه با خودروی بیت‌المال در حال تخلیه سیمان و مصالح ساختمانی در منزل شخصی است.


خودروهای دولتی به عنوان اموال عمومی جامعه همواره برای استفاده عمومی و ارائه خدمت به مردم هستند که متاسفانه سال‌هاست در استان کهگیلویه و بویراحمد به اسبِ سواری و قاطر بارکش برخی از کارکنان مدیران و مدیران رده پایین و شبه مدیران کوتوله تبدیل شده است به گونه‌ای که هر کدام از این اشخاص (از سطح راننده تا مدیر اداره) حداکثر استفاده شخصی از این خودروها را دارند.
به گزارش کبنانیوز، متأسفانه علیرغم توصیه و تاکید بزرگان نظام اسلامی ایران، رئیس یکی از ادارات مهم شهرستان کهگیلویه با خودروی بیت‌المال در حال تخلیه سیمان و مصالح ساختمانی در منزل شخصی است.

تخلفات آشکار اینچنین که قریب به اکثر اوقات خصوصا شب‌ها همچون زخمی سر باز می‌زند، ریشه در ضعف نظارت و بی‌تفاوتی مدیران ارشد استان جریان دارد. در سال‌های اخیر شاهد رواج این تخلف در استان و به ویژه شهرستان و حتی بخش‌های مختلف بوده‌ایم؛ به طوری که برخی حتی شب‌ها به همراه خانواده خود با خودروهای دولتی در مجالس و مراسم خصوصی و یا سرویس ایاب و ذهاب به روستاهای تابعه دیده می‌شوند و در برخی موارد نیز خودروی بیت‌المال به عنوان سرویس مدرسه فرزندان مسئولان مورد استفاده قرار دارد؛ نکته قابل تأمل اینکه بیشتر این متخلفان از آن دسته مسئولان و افرادی هستند که سنگ خدمت به مردم و عمل به قانون را به سینه می‌زنند و رسانه‌های مزد بگیرشان نیز با آب و تاب زیاد از ایشان به عنوان خدمت‌گزار صدیق مردم نیز یاد می‌کنند.
برای برخورد با این نوع جرائم، قانون دست مجریان را باز گذاشته است و بر اساس ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی، استفاده اختصاصی از خودروهای دولتی در ساعات اداری و غیراداری جرم محسوب می‌شود و نیروی انتظامی مکلف شده است در راستای حفظ حقوق عامه و بیت‌المال، به محض مشاهده افرادی که از خودروهای دولتی برای انجام امور شخصی یا سوار کردن اعضای خانواده خود اقدام کرده‌اند، ضمن توقیف خودرو و انتقال آن به پارکینگ، متهم (راننده خودرو) را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کند.
در این میان جای خالی مدیر ارشد شهرستان خالی است و باید دید که با رویت چنین تصاویری از رسانه ها، مدیران خاطی را تنبیه و نوع برخورد خود را طبق وظیفه ای که دارد به مردم ابلاغ می کند، تا مسئولین متخلف به سادگی از امانات مردم استفاده شخصی نکنند.


کد مطلب: 430675

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/video/430675/سواری-گرده-مردم-استفاده-شخصی-خودروهای-دولتی-دهدشت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1