کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

( فیلم ) خطر در کمین کارگران پتروشیمی گچساران

27 آبان 1399 ساعت 21:52

فیلم ارسالی مربوط به امروز، جمعیت کارگرانی را به تصویر می کشد که کوچکترین پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده و جملگی اجبار را برای حضور و غیاب روزانه بصورت هر روزه دو بار مجبور به استفاده از سیستمی می شوند که عینا و عملا باید آن را لمس و از همه بدتر در اتاقکی ۹ متری با ازدحام جمعیت به ده‌ها نفر می رسد.


در حالی اخبار سیما به مکان و بازارهای شلوغ مناطق مختلف سرکشی کرده و هر یک را به نحوی از چالش‌های مهم این روزهای سلامت جامعه معرفی می‌کند، فیلم‌های ارسالی از کارگران پتروشیمی گچساران، جملگی این تصاویر را به چالش کشیده است.
به گزارش کبنانیوز، فیلم ارسالی مربوط به امروز، جمعیت کارگرانی را به تصویر می‌کشد که کوچکترین پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده و جملگی اجبار را برای حضور و غیاب روزانه بصورت هر روزه دو بار مجبور به استفاده از سیستمی می‌شوند که عیناً و عملاً باید آن را لمس و از همه بدتر در اتاقکی ۹ متری با ازدحام جمعیت به ده‌ها نفر می‌رسد.
برخی کارگران صراحتاً عنوان می‌کنند یکی از کانون‌های نشست کرونا و عاملان انتشار کرونا مجموعه پتروشیمی گچساران است که می‌توان گفت مدیران کوچکترین نظارت و اهمیتی به این موضوع ندارند.
کارگرانی که از اکثر نقاط استان و استان‌ها به پتروشیمی بعد از مرخصی‌ها و تعطیلات از خانه، شهر گچساران و شهرهای اطراف به پتروشیمی می‌آیند، دور هم جمع می‌شوند، در محیط ناامن از حیث سلامت حضور یافته و در وضعیتی که امکان ناقل بودن آنان بسیار است بدون استریل و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خانه، شهر و کانون جامعه باز می‌گردند.
در وضعیت حاد کنونی یا باید چنین مکان‌هایی در صورت مدیریت دیمی اینچنینی تعطیل شوند و یا با نظارت نهادهای مسئول و ذیصلاح هر چه سریعتر به تشویش و نابسامانی حاکم بر پتروشیمی‌ها پایان داده شود تا شاهد اتفاقات ناخوشایندی با بالا رفتن شمار مبتلایان و نتیجتاً قربانیان ویروس کوئید ۱۹ نباشیم.

-----------------------------------
گزارش از بیژن کاظمی‌کیان


کد مطلب: 427635

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/video/427635/فیلم-خطر-کمین-کارگران-پتروشیمی-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1