تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۴۲۷۰۵۸
در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

(فیلم ) آمار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به تفکیک شهرستان‌ها / شرایط سینوسی استان / جریمه سنگین در انتظار ساده‌انگاران کرونا

۷
۰
فایل مرتبط کبنا ؛ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار و با حضور احد جمالی معاون سیاسی استاندار و جمعی از مدیران عضو این ستاد برگزار شد.
به گزارش کبنا، پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست که صبح امروز ( شنبه 10 آبان ماه 99 ) به تشریح آخرین وضعیت آمار بیماری کرونا در استان پرداخت و اظهار داشت: یاسوج با ۸۰ فوتی بیشترین فوتی را داشته است و لنده هم کمترین فوتی را به خود اختصاص داده است.
فیلم توضیحات یزدان پناه در باره آخرین آمار کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد
    
پرویز یزدان پناه افزود: با فوت دو بیمار دیگر، شمار جانباختگان ناشی از کروناویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد به ۲۱۲ نفر رسید.
وی اظهارکرد: همچنین ۱۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان معین کرونا بستری بوده و دو نفر زیر دستگاه رسپیلکتور هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد:  ۱۳ هزار و ۱۰۴ بیمار کرونایی از ابتدای شیوع تاکنون در استان کهگیلویه شناسایی شد ۱۰ هزار ۹۳۸ نفر بهبود یافته کامل و ۱۶۰۰ نفر هم اکنون در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.
یزدان‌پناه تصریح کرد: از مجموع مبتلایان به کرونا در استان کهگیلویه بویراحمد، ۵۵۰۰نفر در شهرستان بویراحمد، ۲۴۰۰نفر در شهرستان کهگیلویه، ۲۲۰۰ نفر در شهرستان گچساران و مابیقی در پنج شهرستان دنا، چرام، لنده، بهمئی و باشت بوده اند.
وی در خصوص تعداد فوت ناشی از کرونا از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در سطح شهرستانهای استان ادامه داد:  ۸۸ فوت در شهرستان بویراحمد، ۵۷ فوت در گچساران، ۳۲ فوت در کهگیلویه، ۱۰ فوت در چرام، ۱۰ فوت در دنا، ۸ فوت در باشت، ۳ فوت در بهمئی و ۳ فوت در لنده بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: ۳۴۴ نفر هم اکنون در بیمارستانهای کرونایی استان بستری هستند که از این تعداد ۱۱۸ کرونای قطعی و ۱۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.
یزدان‌پناه تاکید کرد: میانگین سن مبتلایان به کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۲ سال است.
وی با بیان اینکه میزان کشندگی کرونا در سطح کشور ۵.۷ است در حالی که این آمار در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱.۶۱ است، اظهار کرد: میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۹.۵ در هر ۱۰۰هزار نفر بوده در حالی که این میزان در کشور ۴۱ در هر ۱۰۰ هزار نفر بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون ۴۴هزار نمونه از بیماران مشکوک و قطعی کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد گرفته شده است.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، اظهار داشت: 22 میلیارد تومان اعتبار به استان کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با کرونا تخصیص داده شد و امیدوارم که نیازهای استان به لحاظ امکانات و تجهیزات برطرف شود.
وی افزود: کسانی که قرار است در صدا و سیمای پیرامون بیماری کرونا صحبت کنند، باید هماهنگ با ستاد ملی کرونا باشند و باید حرف‌ها محکم، علمی، مستدل و واحد بزنند.
کلانتری گفت: باید ساز و کارهایی برای برگزاری مراسم‌های جشن عروسی و تدفین فوت شدگان داشته باشیم و طبق یک برنامه مدون این مراسمات برگزار شوند. اگر کسی خواست جشن عروسی برگزار کند و پروتکل‌های مدنظر ستاد ملی کرونا را رعایت نکنند، باید دادگاهی شوند.
وی افزود: معنا ندارد وقتی که همه مسئولان ارشد کشور و استان درگیر مقابله با بیماری کرونا هستند، برخی در نهایت بی توجهی به برگزاری جشن عروسی با تجمع حداکثری داشته باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ای مردم عزیز که ما مسئولان نوکر شما هستیم. کرونا است، جوری مراسم جشن عروسی را برگزار کنید که خلق الله مریض نشود و بیماری کرونا شیوع پیدا نکند.
کلانتری گفت: باید جریمه‌های سنگین را برای کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، در نظر گرفت.
وی افزود: مشارکت مردم نیاز جدی است و مردم می‌توانند در کنترل این بیماری بیش از هر نهاد و سازمان دیگری کمک کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرایط استان همانند منحنی سینوسی و روند بیماری کرونا رو به افزایش است.
وی افزود: هماهنگی لازم برای حضور پایگاه‌های مقاومت بسیج جهت مقابله با بیماری کرونا انجام گرفته و همه پایگاه‌های مقاومت استان به پایگاه سلامت تبدیل می‌شود.

در وضعیت کرونایی مراسم آن‌چنانی برگزار نکنید تا مردم نمیرند

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این وضعیت کرونا مراسم آن چنانی برگزار نکنید تا مردم نمیرند.
 
کلانتری افزود: میانگین مرگ و میر در استان به نسبت کشور پایین‌تر بوده و میانگین نمونه گیری نیز نسبت به کشور بهتر است و باید بیمار یابی هدفمند داشته باشیم.
 وی اظهار کرد: در حال حاضر تعداد تخت‌های بیمارستانی پوشش کرونا در استان افزایش یافته و بیماران زیر دستگاه در بخش مراقبت‌های ویژه به دو نفر کاهش پیدا کرده که جای امیدواری دارد.
 کلانتری از تدوین دستورالعمل برای برگزاری مراسم مختلف خبر داد و تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی با همراهی دستگاه‌های متولی اقدامات لازم در این محور را اجرایی کند.
 وی با تاکید بر پوشش آموزش‌ها و اعلام محدودیت‌ها از طریق فضای رسانه‌ای، ادامه داد: اقداماتی نیز بر محور فناوری اطلاعات در دست اقدام است.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که هر چند میزان بروز بیماری ما بالاست اما میزان نمونه گیری ما در کشور بالاتر از دیگران است عنوان کرد: البته باید از این هم بالاتر باشد چرا که رئیس جمهور هم طرح نمونه‌گیری ۱۰۰ هزار نفر در روز را دستور داده و هر چه بیماریابی هوشمند بیشتر باشد کنترل بهتر انجام می‌شود.
 کلانتری تاکید کرد: وزارت بهداشت ۲۲ میلیارد تومان دیگر اعتبار جدید برای استان تصویب کرده و نباید از این به بعد کمبود داشته باشیم و خبر خوب دیگر افزایش تخت‌های بیمارستانی در استان است.
 وی در خصوص حضور کارشناسان در برنامه‌های صدا و سیما هم گفت: تیم و افراد و لیستی که به صدا و سیما می‌دهند با هماهنگ با سیاست‌های وزارت بهداشت باشند چرا که عده‌ای بر عکس سیاست ستاد ملی کرونا صحبت می‌کنند باید یک حرف واحد و محکم زده شود و کسانی به که صدا و سیما می‌روند حرف‌های متقن علمی و محکم بزنند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقاط ضعف گفت: یکی از ضعف‌های استان بحث عدم رعایت فاصله اجتماعی است و متخصصین در صدا و سیما این موضوع را تبیین کنند و افراد قوی و توانمند به عنوان کارشناس جهت تبیین موضوع حضور پیدا کنند.
 کلانتری با بیان این که موافق هستیم برای مراسم شادی و عزا پروتکل داشته باشیم، افزود: دانشگاه طرح آن را تهیه کرده و با حضور همه دستگاه‌های موبوطه جلسه گرفته شود و دستورالعمل چگونگی برگزاری عروسی در باغ‌ها و تالارها و چگونگی تدفین اموات باید دقیق تدوین شود. تیم‌های نظارتی در زمینه عروسی‌ها ورود کنند.
 وی با بیان صدماتی که تاکنون مراسم‌های عروسی و عزا وارد کرده تصریح کرد: در بعضی از نقاط کشور رعایت نکرده‌اند و پدر و مادر عروس و داماد دادگاهی شده‌اند؛ ارکان حکومت شب و روز درگیر هستند که سلامت مردم افزایش پیدا کند و همه از رهبری نظام گرفته تا پایین‌تر به دنبال رعایت قوانین و پروتکل‌ها بهداشتی هستند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ای خلق‌الله کروناست در این وضعیت کرونا مراسمات آن چنانی و برنامه‌ها برگزار نکنید تا مردم نمیرند. باید افراد مجوز بگیرند و طبق پروتکل‌های تعریف شده عروسی و عزا بگیرند دستور رهبری هم این بوده که با متخلفین برخورد شود.
 کلانتری ادامه داد: در سخت‌ترین روزهای عبور از بیماری هستیم و به همکاری مردم بیش از پیش نیاز داریم شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد سینوسی است که نمی‌توان روی آن حساب کنیم بنابراین باید دو هفته‌ای رعایت کنیم برای مثل دو روز قبل می‌خواستیم پایان مشکل را اعلام کنیم اما ۲۴ ساعت بعد وضعیت بد شد و میزان بستری از خروجی بیشتر شد وقتی میزان خروجی به ورودی ۵۰ به ۳۰ شد می‌توانیم نفس بکشیم.
  کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آموزش‌ها را باید دنبال کنیم و مردم شفاف در جریان امور قرار گیرند و از ظرفیت وزارت فناوری اطلاعات استفاده شود و افراد قرنطینه شده شناسایی می‌شوند همه پایگاه‌های مقاومت به پایگاه سلامت تبدیل شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
چرا خبر کتک خوردن حسینی رو از اولویت خارج کردی
Iran, Islamic Republic of
باگفتن وتذکرهیچ فایده ای نداره بایدعملاواردبشن بایدجریمه های سنگین برای اونایی که رعایت نمیکنن درنظربگیرن
Iran, Islamic Republic of
در همه استانها محدودیت های سختگیرانه مثل تعطیلی مدارس اعمال شد به جز کهگیلویه وبویراحمد
عععععععع
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه امروز در گزارش سخنگوی ستاد ملی کرونا چنان وانمود شد که استان گویی هیچ خبری نیست و گزارشات نادرست به تهران وضعیت خطرناکی را برای استان رقم زده بیماران مبتلا به حال خود رها می‌شوند و دیگران را به راحتی مبتلا کرده اند ودانشگاه علوم پزشکی هم هیچ کاری نمیکند
Iran, Islamic Republic of
قرنطینه کجاست ،مراسمات واقعا دارند بی داد می کنند ،اگر فکری اندیشیده نشود برایبرخرد قاطعانه با صاحبان عذا وعروسی قطعا شدت فراگیری این ویروس فراگیر ومرگ اورتر می شود.
Iran, Islamic Republic of
مدارس باید تعطیل شوند
Iran, Islamic Republic of
چرا با وضعیت کنونی مرکز استان ما جز ۲۵ مرکز نیست اقای استاندارو رییس دانشگاه علوم پزشکی است
چرا هر انچه که به مردم بر می گردد طبق امار یزدنپناه بالاتر از نرمال کشوری است و‌انچه که به مدیریت خودش بر می گرده کمتر از نرمال کشوری است ؟
چرا محدودیت ها در استان ما اجرا نمیشه چرا ورودی یاسوج نباید بسته بشه
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
فایل های مرتبط
1