تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۴۲۶۶۸۷
در نودمین جلسه ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

( فیلم ) روایت تلخ رئیس بیمارستان شهید جلیل از وضعیت بیماران کرونایی

۵
۲
( فیلم ) روایت تلخ رئیس بیمارستان شهید جلیل از وضعیت بیماران کرونایی کبنا ؛جاوادن سیرت رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج در نودمین جلسه ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد که امروز (دوشنبه 28 مهر ماه 99)  به ریاست حسین کلانتری استاندار و با حضور آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، هشدار جدی به خانواده‌های کهگیلویه و بویراحمدی داد و گفت: شاهد جنگ تن به تن خانواده‌ها با کرونا هستیم و از مسئولان استانی می‌خواهیم فکری به حال عروسی‌ها و تشییع جنازه‌ها کنند چرا که با این وضعیت کرونا همه را شکست خواهد داد.
رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج گفت: اکنون نگاه‌ها و نگرش‌ها بر حوزه درمان معطوف شده درحالی که یک جنگ تمام عیار تن به تن کرونا با خانواده‌ها و افراد خانواده شروع شده است.
سعید جاودان سیرت افزود: تغییرات آماری مبینی بر افزایش تعداد بیماران سرپایی، بستری و افزایش مرگ و میر، بیانگر یک سری اشکالات در اجرای برنامه‌هایی است که توسط ما در حال اجرا است.
وی اظهار کرد: نیازمند یک کارشناسی و چکش کاری مطلوب‌تر در بحث آمار و ارقام بیماری کرونا هستیم.
رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج تصریح کرد: اکنون نگاه‌ها و نگرش‌ها بر حوزه درمان معطوف شده در حالی که یک جنگ تمام عیار تن به تن کرونا با خانواده‌ها و افراد خانواده شروع شده است.
جاودان سیرت بیان کرد: مشکل ما درون خانواده‌هاست، چرا که افراد خانواده‌ها یکی یکی به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند و این مشکلات باعث می‌شود که در آینده‌ای نه چندان دور، وضعیت بدتر از این شود.
وی خاطرنشان کرد: آمار تعداد بیماران و فوتی‌های کرونا از فروردین ماه افزایش بسیاری داشته و این زنگ خطری برای جامعه است.
این پزشک متخصص عفونی ادامه داد: طبق تحقیقات میدانی که داشتیم، بیماری مسری‌تر شده و به این دلیل است که بیماری در خانواده‌ها، خانه به خانه در حال انتقال است و این مشکل جامعه و آحاد مردم است.
جاودان سیرت اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی این وضعیت این است که نتوانستیم چرخه انتقال بیماری را قطع کنیم و این چرخه انتقال از چند روش درحال صورت گرفتن است.
وی ارتباطات مستقیم و حضور در جلسات و مراسمات را از عوامل چرخه انتقال بیماری دانست و عنوان کرد: عدم همراهی مردم ما را زمین گیر می‌کند و اگر پیشگیری‌ها را هم اکنون در دستورکار قرار ندهیم، شاید با ورود آنفلوآنزا دچار یک بحران اساسی شویم.
رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج تاکید کرد: پس از بسیاری از مراسمات تشییع و تدفین به خصوص مراسمات تشییع و تدفین فوتی‌های کرونا، تعداد مراجعات به بیمارستان بیشتر می‌شود.
جاودان سیرت گفت: پیشنهاد می‌کنم که ارگانی مشخص شود که تشییع و تدفین را برعهده بگیرد و از ورود و حضور مردم در این مراسمات جلوگیری کند که با این کار بخشی از مشکلات را می‌توان حل کرد.
وی افزود: باید به سمتی برویم که به یک تعطیلی که همه صنوف و ارگان‌ها را دربربگیرد، برسیم. اگر این تعطیلی صورت نگیرد، این روند چرخه انتقال را نمی‌توانیم بشکنیم و انتقال همچنان صورت می‌گیرد و برای جامعه مشکل ساز است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مسوول محترم کبنا چرا اسم بیمارستان را کامل نمیگید
مرکز آموزشی درمانی شهدای دولت آباد - بیمارستان شهید جلیل
Iran, Islamic Republic of
مردم دارن جون میدن افتادین دنبال اسم بیمارستان واقعا ما در چه فکرهایی هستیم ما .........
شهروند
Iran, Islamic Republic of
اقای استاندار به عنوان ریس ستاد لطفا تا ۱۰روز کل اصناف و ادارات رو تعطیل کنید تا حداقل بشود کنترل کرد و به حداقل رساند اصناف هم با توجه به گرانی روزانه اجناس. مطمنا همکاری لازم رو میکنن چون جان همه در خطره باتشکر
Iran, Islamic Republic of
تعطیل کنن باز مردم بار سفر میبندن..خدا نگذره از کسایی که بار کاری کادردرمان رو زیاد میکنن
ان شالله اون دنیا جوابگو باشن.
سعید محمد حسینی بباره
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
من لم یشکر الخالق لم یشکر المخلوق
درود و سپاس بر ایثار و از خودگذشتگی کسانی که امروز که همگان در تلاشند تا در برابر شیوع ویروس کرونا ایستادگی کنند از سلامتی، آسایش و استراحت خویش می‌گذرند تا مردم ایران اسلامی بدون ترس و اضطراب، روزهای پایانی سال را سپری کنند، در این میان تمامی تلاشگران عرصه پزشکی و پرستاری بیمارستان شهید جلیل یاسوج نیز با تمام توان، تلاش دارند تا از مبتلایان به این بیماری رفع خطر کنند، کسانی که سلامتی خود را فراموش کرده‌اند، تا استان از گزند این بیماری در امان بماند و با تلاش عالمانه و مجاهدانه به صورت شبانه روزی خدمت می‌نمایند تا به فضل خداوند متعال، امید و آرامش به جامع تزریق شود.

ابن حقیر بر خود واجب میدان از تلاش و ایثار تمامی شما دردرمان ببماران استان خود و خانواده ام صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.
سعید محمد حسینی بیاره
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1