کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

( فیلم ) نظر نماینده رهبر انقلاب و استاندار پیرامون زائر سرای کهگیلویه و بویراحمد در مشهد

10 مهر 1399 ساعت 12:52

نشست بررسی وضعیت زائر سرای استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر مشهد صبح امروز پنج شنبه ( 10 مهر ماه 99) با حضور آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، سردار خرمدل فرمانده سپاه فتح، ستار هدایت خواه نماینده آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولان استان در ساختمان دولت برگزار شد.


نشست بررسی وضعیت زائر سرای استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر مشهد صبح امروز پنج شنبه ( 10 مهر ماه 99) با حضور آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، سردار خرمدل فرمانده سپاه فتح، ستار هدایت خواه نماینده آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولان استان در ساختمان دولت برگزار شد.
به گزارش کبنا، سال ۹۲ زمینی به مساحت ۹۶۲ متر مربع و زیربنای ۸ هزار متر در مشهد مقدس برای ساخت زائرسرا تحویل استان کهگیلویه و بویراحمد شد.
 این زائرسرا برای ۱۳ طبقه طراحی شده و ۳۰۰ تخت اقامتی و ظرفیت خدمات به بیش از ۱۰ هزار نفر پیش‌بینی شده است اما متاسفانه با گذشت چند سال پیشرفت فیزیکی این پروژه مهم در شهر مشهد مقدس صفر است. پروژه برای احداث به ۴۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
 
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: نمی‌دانم چرا طرح‌ها ۸ و ۱۰ سال و بیشتر زمان می‌برد حتی این طرح معنوی که آبروی استان محسوب می‌شود هم مشمول زمان شده است.
 مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حال حاضر زمان مناسبی برای توزیع اعتبار نیست چرا که تمامی اعتبارات توزیع شده، گفت: استان همه توانش را برای اختصاص اعتباری جهت شروع فنداسیون به کار بگیرد و  استانداری ۲۰ میلیارد ریال برای شروع هر چه سریعتر این پروژه اختصاص می‌دهد.
 وی حداکثر زمان برای آغاز عملیات اجرایی زائرسرا در مشهد مقدس را پایان آبان ماه دانست و افزود: پیمانکار این پروژه تعیین شود،ضمن اینکه هیاتی از استان به مشهد اعزام شوند و رایزنی‌های لازم را با مسئولان این استان انجام دهند.
 اما آیت‌الله سید نصیر حسینی در جمع‌بندی این نشست و همچنین طولانی شدن احداث این زائرسرا گفت: کلانتری استاندار، دلسوزانه پیگیر به نتیجه رسیدن طرح‌ها و پروژه‌ها است و دغدغه مسائل فرهنگی را دارند.
 نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اگر قدمی در راه رضای خدا و برای اولیاء الهی برداریم آن بزرگواران دست ما را خواهند گرفت و به ما کمک می‌کنند، افزود: سال ۹۲ زمین تحویل استان شده است اما اتفاق خاص و پیشرفتی حاصل نشده،  یک ساختمان برای بیش از ۷۱۳  هزار کهگیلویه و بویراحمدی قرار است در مشهد ساخته شود اما یک درصد پیشرفتی حاصل نشده این زیبنده استان نیست.
 وی با بیان اینکه استانداری مجری طرح خواهد بود بر  تعیین هر چه سریعتر پیمانکار تاکید کرد و یادآور شد: از همه ظرفیت‌های استان و همچنین آستان قدس استفاده شود و حداکثر ظرف دو ماه آینده کار شروع شود.
 امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شاید در آینده خواستیم در قم هم زائرسرا داشته باشیم سایر استان‌ها در قم و مشهد زائرسرا دارند اما زائران کهگیلویه و بویراحمد در این مکان‌های مذهبی باید به بقیه استان‌ها متوسل شوند.
 آیت‌الله حسینی بیان کرد: نمی‌دانم اشکالات به چه چیزی برمی‌گردد خیرین کم‌کاری کردند یا مسئولان همت نداشتند! این را می‌دانم سهل‌انگاری صورت گرفته که شایسته نیست.
 وی در پایان خواستار همت همه دستگاه‌ها برای آغاز عملیات زائرسرا شد و گفت: با همت همه کار شروع و اقدام ارزشمند و ماندگاری احداث شود.


کد مطلب: 426127

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/video/426127/فیلم-نظر-نماینده-رهبر-انقلاب-استاندار-پیرامون-زائر-سرای-کهگیلویه-بویراحمد-مشهد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1