کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

(فیلم) عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل نمونه گیری از بیماران کرونایی / در نبرد با کرونا نیاز به فرماندهان مقتدر است

26 شهريور 1399 ساعت 12:45

مسئولان عضو ستاد مقابله با کرونا نمی‌توانند با حضور در زیر کولرهای اسپلیت و ارائه پیشنهادات و نظریات تکراری جلوی یاغی‌گری کرونا را بگیرند.


به گفته پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تعداد جان باختگان استان کهگیلویه و بویراحمد بر اثر کرونا به 111 نفر رسید و تاکنون بیش از 7 هزار نفر به این بیماری در استان مبتلا شده‌اند.  یزدان پناه همچنان می‌گوید: «هم اکنون 268 بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند که از این تعداد 90 نفر مبتلای قطعی و 18 نفر در بخش آی سی یو تحت درمان قرار دارند.» آنطوری که مسئولان می‌‌گوید، روز به روز آمار کرونایی‌ها در این استان افزایش پیدا می‌کند. عدم رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از علل افزایش این بیماری در کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود. حضور در تجمع‌های همچون مراسم تشییع و جشن عروسی محل مناسبی برای جولان کرونا است. اما به نظر می‌آید؛ تمام واقعیت این نیست. ضمن اطلاع از تلاش‌های فداکارانه پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌های استان، مسئولان عضو ستاد مقابله با کرونا نمی‌توانند با حضور در زیر کولرهای اسپلیت و ارائه پیشنهادات و نظریات تکراری جلوی یاغی‌گری کرونا را بگیرند. در بازدیدی از مرکز سلامت جامعه شهید مدنی بویراحمد محل نمونه گیری جهت آزمایش کرونا داشتیم هیچ نشانه‌ای از رعایت پروتکل‌ها و فاصله گذاری اجتماعی دیده نشد. فردی که با سرفه‌های ممتد در آنجا حضور داشت، فاصله‌اش را با مردم حفظ نمی‌کرد و دست خود را بر روی نرده های محل ویزیت می گذاشت که بعد از این حرکت هیچ خبری از ضدعفونی نبود.

به گزارش کبنا، این گزارش صرفاً برای اطلاع مسئولان و اتخاذ تصمیم‌های بهتر برای مقابله با بیماری کرونا است.


کد مطلب: 425602

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/video/425602/فیلم-عدم-رعایت-پروتکل-های-بهداشتی-محل-نمونه-گیری-بیماران-کرونایی-نبرد-کرونا-نیاز-فرماندهان-مقتدر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1