کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

متن ارسالی:

جاده ملی پاتاوه -دهدشت؛ از هیاهو تا واقعیت!

سید حسین رهی

15 شهريور 1399 ساعت 11:19

بی شک بازدید وزیر راه از پروژه پاتاوه - دهدشت نیز در همین قالب است اما از سوی رسانه های حامی نماینده چنان در بوق و کرنا قرار گرفت که انگار معجزه ای رخ داده است.


بازدید از پروژه‌های تحت مدیریت  به منظور نظارت و سرعت بخشی از وظایف ذاتی یک وزیر است به ویژه اگر یک طرح فرسایشی شده باشد و در قالب ابر پروژه نیز تعریف شود.
بی شک بازدید وزیر راه از پروژه پاتاوه - دهدشت نیز در همین قالب است اما از سوی رسانه‌های حامی نماینده چنان در بوق و کرنا قرار گرفت که انگار معجزه‌ای رخ داده است.
پیشرفت کلی پروژه در مصاحبه با مهندس محمدی از مدیران کل شرکت ساخت و توسعه راههای کشور 92 درصد اعلام شد
به طور قطع این پیشرفت در سه ماهه‌ی شروع بکار نماینده  فعلی کهگیلویه کمتر از 3 درصد و در سال 99 کمتر از 5 درصد می‌باشد.
اما دو ابهام و علامت سؤال بزرگ  در واقع دو اشتباه غیر قابل پذیرش در هیاهوی رسانه‌ای این بازدید چون ضرب المثل سوگند به حضرتعباس بیرون آمد که با گذشت اندک زمان، واقعیت ماجرا روشن شد.
لازم به ذکر است که موارد کار نشده‌ی در حال اجرای این طرح بزرگ، گلوگاه‌های اصلی و پل‌های خاص می‌باشند  که نماینده کهگیلویه بزرگ در کمال غفلت و تعجب در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما میزان پیشرفت آن در سال جاری را 36 درصد اعلام نمود که حقیقتاً این درصد پیشرفت در پروژه‌های مشابه و حتی آسان‌تر در صنعت راهسازی کشور نه تنها هرگز سابقه نداشته بلکه غیرممکن است و نتیجه‌ی چنین اظهار نظرهای غیر فنی و غیر تخصصی موجبات شگفتی و حیرت همگان و مضحکه‌ی اهل فن خواهد شد.
واقعاً چرا؟ بر اساس کدام منبع، کدام گزارش کار، کدام محاسبه و مشاوره؟
البته گاهی پیش می‌آید و شاید مصلحت آن باشد که در عرصه خدمات رسانی به منظور جلب توجه مضاعف مسئولان در جهت اخذ گستره‌ی بهرمندی مردم، موارد، نیازمندی‌ها و مطالبات آنها با اغراق آمیخته و بیان شوند اما در موارد این چنینی و به خصوص در موارد فنی و اجرایی، نه تنها هیچ توجیهی ندارند بلکه در جهت امیال و اغراض خاص به حساب می‌آیند و بی شک، در دنیای شیشه‌ای امروز، مردم خوب می‌دانند و خوب می‌فهمند و یقیناً اظهار نظر غیر کارشناسی و عوام فریبانه، هرگز ره به جایی نخواهد برد.
مورد افتخار آمیز دیگری که رسانه‌های پرطمطراق حامی نماینده آن را بولد کرده و بر طبل آن کوبیدند نقل قولی بود که جناب موحد از وزیر راه عنوان کرد!!!
موحد: [به قول آقای وزیر راه، تحرکی که در این چند ماهه اخیر در این پروژه بوده؛ قابل مقایسه با سال‌های قبل نیست]
وزیر راه: [پروژه پاتاوه- دهدشت را در پروژه‌های سال جهش تولید قرار دادیم و به یاری حق تعالی با روندی که در 2 سال گذشته در آن شکل گرفته آماده بهره برداری می‌شود]
حال مانده‌ایم دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرتعباس را!
و یا بنا بر ضرب المثل معروف پیدا کنیم پرتقال فروش را
لذا قضاوت را به مردم و اهل فن می‌سپاریم
صحبت‌های نماینده کهگیلویه بزرگ و وزیر راه و شهرسازی در این بازدید در مصاحبه با صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب فیلم  به پیوست در معرض دید عموم قرار می‌گیرد، دانستن حق مردم است.
----------------------------
سید حسین رهی


کد مطلب: 425199

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/video/425199/جاده-ملی-پاتاوه-دهدشت-هیاهو-واقعیت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1