کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی:

نویسنده «رقص لحظه‌های باد»: کتاب مسافران آسمان سرگذشت 66 مسافر

5 شهريور 1399 ساعت 20:00

چگونگی و چرایی این رخداد ناگوار، ریشه در بی‌مسئولیتی سردمداران سازمان هواپیمایی آسمان بوده است که نبایستی هواپیمای ATR به بلندای بلندی‌ها و بالاترین دمای یخ‌زدگی پرواز می‌نمود و می‌توانستند با انجام دستورهای ایمنی از یخ‌زدگی هواپیما پیشگیری بنمایند.


https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000424/nf00424864-2.jpeg «حسین جشن» نویسنده‌ی نسک (ماتیکان) رقص لحظه های باد بعد از چاپ کتاب مسافران آسمان؛ یادمان ۶۶ مسافر پرواز نافرجام تهران-یاسوج به قلم دکتر «سید علی‌سینا رخشنده‌مند« و دکتر «زهرا حسینی» طی یادداشتی چنین آورده است.

به گزارش کبنانیوز، در آغاز سخنم سپاسگزاری ویژه خود را از نویسندگان این نسک که رنج نگاشتن این کار سترگ و پژوهش گسترده‌شان را با هنایش خویشکارپذیری «احساس مسئولیت‌پذیری» بدون چشم‌داشت بر خود هموار نمودند، ابراز می‌دارم.
بزرگوارانی که با نوشتن این نسک پربها و پرگوهر و سراسر غم و درد و اندوه، ما را در خودمان فرو برده‌اند تا درست بیندیشیم و درست بنویسیم و درست گام برداریم. بی‌گمان انجام این کار بزرگ به هر گونه‌ای که باشد؛ باری از روی دوش خانواده‌های جان‌باختگان رخداد پر از اندوه هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج در بهمن ۱۳۹۶ کم خواهد نمود و این نسک به گونه‌ای با آنان پیوند همدلی برقرار نموده است و پیام آن چنین است که ما ایرانیان با هر زبان و فرهنگی که باشیم با غم همدیگر بیگانه نبوده و نیستیم.
دیگر اینکه به ما این راستی پنداری را خواهد نمایاند که درس‌ها بگیریم و در برابر وظیفه «خویشکاری» که به ما داده شده است در هر جایگاهی که بوده و هستیم؛ نبایستی بی دردسر و ناآگاهانه و ساده انگار و بی‌مسئولیت انجام کارها را به ریشخند بگیریم و در اینجا بیشتر روی سخنم با سردمداران فرمانروایی سرزمینمان هست که این نسک گران‌بها را به هر گونه‌ای که هست بخوانند؛ چراکه چگونگی و چرایی این رخداد ناگوار، ریشه در بی‌مسئولیتی سردمداران سازمان هواپیمایی آسمان بوده است که نبایستی هواپیمای ATR به بلندای بلندی‌ها و بالاترین دمای یخ‌زدگی پرواز می‌نمود و می‌توانستند با انجام دستورهای ایمنی از یخ‌زدگی هواپیما پیشگیری بنمایند. و آنان بدون اینکه ایمنی پرواز و جان ۶۶ انسان نخبه و دانش پژوه و میهن‌دوست سرزمینمان برایشان ارزشی داشته باشد؛ تنها سودورزی خودشان را به شمار آورده بودند و با این سست کاری‌هاشان، مهربانان و مهربانوان بی‌پروای سرزمین‌مان را در بند برف و بوران و سرما بر بالای بلندی‌ها گرفتار نمودند.
در این رخداد نابهنگام‌ و دردناک، نیروهای توانمند و نخبه و جوان سرزمین‌مان که هر کدام خرمنی از دانش و مهرورزی و شهامت و توانایی و هنر و فرهنگ و شورمیهنی را در خود پرورانیده بودند و به گونه‌ای مرزها را می‌گشودند در دام سوداگران بی‌خرد و بی‌هنر و بستانکار که جان انسان‌ها را به هیچ می‌انگارند گرفتار شدند.
کیست که کتاب اندوهناک مسافران آسمان را نخوانده باشد و همچنین سرگذشت جان‌باختگان را که از زبان خانواده‌ها و بازماندگان‌شان که بازگو می‌نمایند و‌ شورآفرینی چکامه سرایان سرزمینمان را که احساس «هنایش» خود را از این رخداد شوم به قلم‌های «کلکهای» مانی دارشان رنگ و بوی دیگری داده‌اند، خوانده باشد و اشک از چشمانش سرازیر نگردد و یا بغض فرو خورده‌اش، دم‌های سینه پر از دردش را تنگ نکرده باشد؟
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000424/nf00424864-1.jpeg
امیدوارم که قلم مانی دار چکامه سرایان سرزمین‌مان از این پس در  ساز کامروایی و شادمانی بنوازند و در سرزمین ایران‌شهری و اهورایی‌مان جایی برای اندوه و مرگ و نیستی و نابودی و بی‌مسئولیتی و سوگواری نباشد.
در پایان روانشاد ویژه و همیشگی  خود را در غم سوگواری جان‌باختگان این رخداد شوم ابراز می نماییم.
با سپاس فراوان..
کاری از پویش‌گران فرهنگی و رسانه‌ای تبار بهمئی


کد مطلب: 424864

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/video/424864/نویسنده-رقص-لحظه-های-باد-کتاب-مسافران-آسمان-سرگذشت-66-مسافر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1