تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۵۳
کد مطلب : ۴۲۴۷۰۴
در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح شد

20 سال بلاتکلیفی زمین‌های سروک کی تمام می‌شود؟ / معارضین نقاب‌دار چه کسانی هستند؟ / جنتی: دهیاری همکاری نمی‌کند

۳
۰
20 سال بلاتکلیفی زمین‌های سروک کی تمام می‌شود؟ کبنا ؛بعد از انتشار خبری با عنوان «بنیاد مسکن پاسخگوی 200 خانواده کهگیلویه و بویراحمد باشد» از 20 سال بلاتکلیفی 200 خانواده رونمایی شد که نتوانسته‌اند به دلیل کم‌کاری و سهل انگاری مدیران و معارضات اجتماعی قلدر سنگ روی سنگ بگذارند.
یکی از متقاضیان این زمین می‌گوید: «بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان کهگیلویه و بویراحمد، به بنیاد مسکن ابلاغ شد، به کسانی که واجد شرایط هستند، زمین واگذار شود. این مربوط به سال 87 هست، روال اداری آن طی شده است. از منابع طبیعی و بنیاد مسکن واگذار شده و دارای سند مالکیت هستند. بنیاد مسکن در قطعات 200 مترمربعی زمین‌ها را واگذار کرد و به هر متقاضی یک برگه واگذاری تحویل داد. از سال 78 تا 82، 212 برگه واگذاری داده است و آن تاریخ تا الان تمام مسئولان گذشته و فعلی نظرشان بر واگذاری این زمین‌ها به افراد واجد شرایط است.»
وی افزود: «الان بیش از 20 سال در واگذاری این زمین‌ها تاخیر ایجاد شده است. اخیرا مسئولان می‌گویند، به دلیل وجود معارضین واگذاری این زمین‌ها با تأخیر انجام می‌گیرد. در این دو ماه گذشته بیش از 10 بار معارضین با نقاب و چهره پوشیده، اموال دولتی را تخریب می‌کنند.»
یوسف زاده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج بیان می‌کند: «بر اساس نظر سازمان بازرسی واگذاری این زمین‌ها به مردم بلامانع است و از بنیاد مسکن می‌خواهیم که اجاره ندهند این کار بر زمین بماند. و هر چه سریعتر مشکل مردم برطرف شود.»
حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت:  «زمین‌ها حدود ۲۰ سال پیش به ۲۲۰ نفر واگذار شده، اما بدلیل وجود معارض محلی تاکنون ساخت و ساز انجام نگرفته، طی پیگیری‌های انجام شده در سال گذشته و امسال، شورای تأمین استان مصوب کرده که عملیات بازگشایی معابر توسط بنیاد مسکن انجام‌ بگیرد و دهیاری روستا مکلف شده، پروانه ساختمانی برای ساخت و ساز صادر نماید.»
وی افزود: «بنیاد مسکن پس از ابلاغ مصوبه شورای تأمین توسط فرمانداری شهرستان بویراحمد در اولین فرصت با استقرار ماشین آلات در منطقه عملیات اجرایی را شروع کرد، اما معارضین با حمله به همکاران بنیاد مسکن و خسارت شدید به ماشین آلات باعث توقف در اجرا گردیدند.»
مدیرکل بنیاد مسکن گفت: «با پیگیری‌های مکرر استانداری و فرمانداری شهرستان متاسفانه تاکنون هیچ پروانه‌ای جهت ساخت و ساز توسط دهیاری صادر نگردیده است.»
جنتی گفت: «در صورت صدور پروانه ساختمانی تعداد زیادی از متقاضیان می‌توانند، نسبت به ساخت و ساز اقدام نمایند. ضمن اینکه در حال حاضر ماشین آلات بنیاد مسکن، مشغول فعالیت جهت آماده سازی زمین‌های مذکور هستند.»
وی تاکید کرد: «تعدادی از معارضین توسط نیروی انتظامی شناسایی دستگیر و تحویل دادگستری گردیدند. در حال حاضر تنها مشکل مردم جهت ساخت و ساز همکاری نکردن دهیاری روستا جهت صدور پروانه ساختمانی هست.»

 
نام شما

آدرس ايميل شما

كارشناس
Iran, Islamic Republic of
واقعا حيف نيست اون تپه با اون توپوگرافي ساخت و ساز بشه نفس و جريان باد بخش عمده اي از و حتي چشم انداز طبيعي را ميگيره بهتره در نقطه اي ديگه زمينها تحويل گردند و اينجا بكر و بدون ساخت بمونه
كارشناس
Iran, Islamic Republic of
بسيح دانشجويي آزاد خواهشا از نام بسيح دانشجويي هزينه نكند
مطلع
Iran, Islamic Republic of
با سلام.1-خواهشاٌ واگذاری کوه و تپه چه ارتباطی به مقام معظم رهبری داره.از نام ایشان سوءاستفاده نکنید2-این منطقه زمین نیست و کوه و تپه است چرا باید تخریب بشود3-اگر بررسی شود مصداق بی تدبیری مسئولین وقت در واگذاری این تپه می باشد و باید بازخواست شوند4-دسترسی به این تپه بدون پیش بینی امکانات و زیرساخت لازم از قبیل جاده،برق و عبور و مرور این افراد چگونه خواهد بود5-واگذاری این منطقه به کارمندان و اقوام منابع طبیعی و بنیاد بوده است و همه هم غیر بومی 6-اگر بنا به واگذاری تپه باشد آن هم به گفته آقایان افراد بی زمین چطور هیچ قطعه ای از زمین ها به حدود 300 خانواری که بومی سروک بوده و هیچگونه زمینی ندارند واگذار نشده است6-این هیاهوی رسانه ای برای پاک کردن اصل مسئله است
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1