کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اظهارات جدید سخنگوی شورای نگهبان در باره اعتبار نامه تاجگردون؛

تاجگردون: من و مردم ایران منتظر این حکم هستیم

24 تير 1399 ساعت 0:55

غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران و باشت گفت: اگر همين يك حرف را ثابت كنند من همه ادعاها را مي‌پذيرم و اگر نتوانند ثابت كنند حتما صلاحيت ماندن در خانه ملت را ندارند. من و مردم ايران منتظر ديدن اين حكم هستيم.


غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران و باشت در صفحه شخصی خود فیلم از اظهارات کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان به اشتراک گذاشته و توضیحات زیر را هم ارائه داده است؛ «اينقدر اين حرف بچرخه تا يكي حرف بزنه. اين حرف‌هاي جناب دكتر كدخدايي است. آقايان خيلي صريح پيش آيت الله جنتي ميفرمايند آقاي تاج گردون در سال جاري حكم قضايي دارد. اگر همين يك حرف را ثابت كنند من همه ادعاها را مي‌پذيرم و اگر نتوانند ثابت كنند حتما صلاحيت ماندن در خانه ملت را ندارند. من و مردم ايران منتظر ديدن اين حكم هستيم.

فیلم کامل صحبت‌های سخنگوی شورای نگهبان را اینجا ببینید.
 

دکتر کدخدایی قائم مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان به مناسبت چهلمین سالروز تأسیس این نهاد در برنامه «تهران ۲۰» حضور یافت.
 
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000423/nf00423039-2.jpg
تاجگردون در حین خروج از مجلس شورای اسلامی

مجلس با همت خود قانون انتخابات را اصلاح کند
سخنگوی شورای نگهبان گفت: مجلس با همت خود قانون انتخابات را اصلاح کند.
 عباسعلی کدخدایی قائم مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان در گفتگوی زنده با برنامه "تهران ۲۰" در پاسخ به سوالی درباره پرونده نماینده گچساران گفت: شورای نگهبان در قالب چارچوب‌های قانونی خودش نظر می‌دهد و مجلس هم در چارچوب‌های مشخصی اعلام نظر می‌کند؛ این دو مرحله رسیدگی بر اساس قانون است و قانوگذار براساس مصلحت و حکمت اینگونه تصمیم گرفته است.
وی اضافه کرد: از ابتدای انقلاب هم افراد زیادی بوده‌اند که صلاحیت‌شان در شورای نگهبان تایید شده، ولی مجلس به اعتبارنامه آن‌ها رای نداده است.
سخنگوی شورای نگهبان درباره دلایل رد صلاحیت‌ها در انتخابات مجلس یازدهم تصریح کرد: بیشترین ردصلاحیت‌ها در انتخابات مجلس یازدهم مربوط به سوءاستفاده‌های مالی و اقتصادی بوده است؛ این موارد از گزارش‌های مراجع رسمی و گزارش‌های تحقیقات محلی به دست آمده است.
کدخدایی با بیان بیان اینکه در ۵۰ تا ۷۰ روز بررسی صلاحیت ۱۶ هزار نفر، کار سختی است؛ باید ثبت نام‌ها پالایش شود، بر لزوم اصلاح قانون انتخابات تاکید و خاطرنشان کرد: وقتی ۱۶ هزار نفر برای ۲۹۰ کرسی ثبت نام می‌کنند یعنی اینکه ابزار موجود برای بررسی ها، کارآمد نیست؛ از همین رو مجلس باید همت کرده و قانون انتخابات را اصلاح کند.
 وی اضافه کرد: مجلس در بحث اصلاح قانون انتخابات بر موضوع استانی شدن اصرار داشت و به ما می‌گفتند که شما استانی شدن انتخابات را بپذیرید تا ما اصلاح قانون انتخابات را بپذیریم.
سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینکه اگر قانون انتخابات اصلاح شود، به راحتی می‌توانیم موارد مربوط به ردصلاحیت‌ها را اعلام کنیم، گفت: طبق قانون ما باید دلایل و مستندات ردصلاحیت را به افراد اعلام کنیم؛ ما همه مستندات را اگر فرد مراجعه کند، به خودش ارائه می‌کنیم و حتی افراد می‌توانند از خود دفاع کنند.
کدخدایی تاکید کرد: نظام انتخابات باید اصلاح شود، شورای نگهبان صرفا براساس قانون وضع شده توسط نمایندگان مجلس به بررسی صلاحیت افراد می‌پردازد.


کد مطلب: 423219

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/video/423219/تاجگردون-مردم-ایران-منتظر-این-حکم-هستیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1