کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آیین کلنگ زنی مساکن محرومین بویراحمد:

امیرالمومنین علی (ع) باید الگویی برای ما باشد تا تلاش بیشتری کنیم / در سال 99 تحول در حوزه مسکن روستایی کهگیلویه و بویراحمد را شاهد خواهیم بود

25 ارديبهشت 1399 ساعت 15:26

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آیین کلنگ زنی مسکن محرومین استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عموما آیین های کلنگ زنی در روزهای اعیاد و جشن های ملی و مذهبی برگزار می شود، ولی در آستانه شهادت امیرالمومنین (ع) آیین کلنگ زنی مساکن محرومین را برگزار می کنیم تا کار و خدمت رسانی به محرومین الگویی برای ما باشد، زندگی مان علوی باشد و درسی برای ما باشد تا تلاش بیشتری کنیم.


(صبح امروز پنجشنبه 25 اردیبهشت)؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آیین کلنگ زنی  مسکن محرومین شهرستان بویراحمد در بخش «لوداب» با بیان اینکه عموما آیین های کلنگ زنی در روزهای اعیاد و جشن های ملی و مذهبی برگزار می شود، ولی در آستانه شهادت امیرالمومنین (ع) آیین کلنگ زنی مساکن محرومین را برگزار می کنیم تا امام علی (ع) الگویی برای ما باشد، گفت: ملجا و پناهگاه همه بی پناهان امیرالمومنین بود، و ایشان با دستان خودشان غذا در دهان محرومین می گذاشت و مامنی برای محرومین ایجاد می کرد.
کلانتری گفت: در همین ایام در سراسر کشور و در استان کهگیلویه و بویراحمد، بخش لوداب بویراحمد کمک های مومنانه و روش علی واری صورت گرفت تا خانواده ها احساس نکنند سفره افطاری شان خالی است.
استاندار کهگیلویه و وبویراحمد اظهار کرد: در راستای الگوگرفتن از فرهنگ علوی،عملیات اجرایی ساخت مسکن این عزیزان روستایی را آغاز می کنیم، تا کار و خدمت رسانی به محرومین الگویی برای ما باشد، زندگی مان علوی باشد و درسی برای ما باشد تا تلاش بیشتری کنیم.
کلانتری گفت: دنیا درگیر بیماری کرونا است، اما ما درگیر مسئله دیگری به نام تحریم هستیم و دشمن تلاش دارد به کشور ما ضربه بزند ولی خواهند دید که جای جای کشور در مناطق محروم و در حال توسعه و توسعه یافته در حال کار و فعالیت و رونق است.
کلانتری افزود: خواسته های مردم زیاد است و کمبود داریم، ولی در همین منطقه بالغ بر 210 میلیارد ریال برای طرح آب رسانی هزینه شده است، همینطور طرح های گازرسانی و برق رسانی نیز در حال انجام هستند، و پروژه ساخت مسکن نیز آغاز خواهد شد.
کلانتری ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و امر جهش تولید، در حوزه تولید مسکن کار بزرگی در استان کهگیلویه و بویراحمد برای خدمت به مناطق دوردست و روستایی در حال انجام است، برای 3 هزار و 500 روستایی مسکن ساخته خواهد شد و قبل از پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: روستاها عموما تولیدکننده هستند، و مردم بر سر سفره روستایی ها می نشینند، لذا هر چقدر امکانات روستاها بیشتر باشد، با آرامش بیشتری می توانند فعالیت و خدمت کنند.
کلانتری ابراز کرد: کهگیلویه و بویراحمد در سال آینده در حوزه گازرسانی جزو استان های سبز کشور خواهد شد و مشکلات گازرسانی همه روستاها حل خواهد شد.
کلانتری گفت: نگاه دولت به کشور توسعه همه جانبه است ودر این رویکرد، توسعه و عمران روستایی از اولویت خاصی برخوردار است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طرح احداث مسکن محرومین، طرح احداث مساکن آسیب دیده از سیل و زلزله، احداث مساکن در طرح اقدام ملی، از جمله اقداماتی است که امسال دولت تدبیر و امید بصورت کم نظیر در حوزه مسکن استان در حال پیگیری است، گفت: در سند کار و فعالیت استان در سال 1399 مجموعا 13 هزار واحد مسکونی در حال ساخت هستند، و بطور کل تحولی در مسکن روستایی در استان در حال شکل گیری است.
حسین کلانتری گفت: همچنین در تامین آب شرب، برق رسانی، گاز رسانی، مخابرات، فعالیت های خوبی در حال انجام است، و بطور کل خدمات رسانی در این مناطق روستایی نیز در حال تغییر و تحول است.


کد مطلب: 420898

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/video/420898/امیرالمومنین-علی-ع-باید-الگویی-باشد-تلاش-بیشتری-کنیم-سال-99-تحول-حوزه-مسکن-روستایی-کهگیلویه-بویراحمد-شاهد-خواهیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1