تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : ۴۱۵۳۸۵
بررسی تاریخی نمایندگی در کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو کبنا با محسن خرامین:

نهاد نمایندگی مجلس قدرتمندترین نهاد تاریخی و سیاسی در تاریخ معاصر استان است/ به بهبود وضعیت سیاسی در استان خوشبین نیستم /میدان سیاست به تسخیر کسانی در آمده است که کمترین فهم از سیاست دارند

۵
۶
فایل مرتبط کبنا ؛محسن خرامین کارشناس ارشد علوم سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد مهمان پایگاه خبری کبنا نیوز بود و در گفت‌وگو با خبرنگار این سایت خبری با بیان اینکه در کهگیلویه و بویراحمد همه چیز را حول انتخابات می‌بینیم، اظهار کرد: در استان ما گاهی متأسفانه همه چیز متمرکز می‌شود بر بحث انتخابات و از این 4 سال تا آن 4 سال دیگر به موضوع انتخابات و کاندیداها می‌پردازیم. همواره این مطالب مطرح می شود که قرار است. انتخابات به چه سمتی برود و چه کسی می‌اید و از این دست صحبت‌ها و مطالب.
خرامین در ادامه بیان کرد: این موضوع باعث می‌شود که فضای رسانه‌ها و فضای عمومی جامعه متأثر از آن باشد. این غلظت باعث شده که ما شاهد تولید نهاد نمایندگی مجلس باشیم. نهاد نمایندگی مجلس در استان ما، ابزار و عناصر بیشتری وجود دارد که اینها کمک به تولید این نهاد می‌کنند. 
وی در ادامه گفت: من معتقدم که نماینده در استان کهگیلویه و بویراحمد قدرتمندترین فرد است و بیش از هر کس دیگری در استان و حوزه‌های انتخابیه شما نمایندگان را می‌شناسید. شاید به صورت حقوقی و امنیتی فردی باشد که نماینده را کنترل کند. اما اگر مجموعه عوامل را کنار هم بگذاریم، ان نماینده است که بیشتر از سایر نهادها و اشخاص امکانات در اختیار دارد، قدرت و نفوذ در اختیار دارد. اعتبار دارد و در بعضی مواقع حوزه‌های انتخابیه استان کهگیلویه و بویراحمد را به اسم نماینده می‌شناسند.
این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه افزود: ما وقتی می‌خواهیم که در باره دوره‌های مختلف استان صحبت کنیم. آن دوره‌ها را به اسم نمایندگان شناختیم و معرفی کردیم.
گاهی اگر در سطح استان اتفاقاتی افتاده و درگیری‌های هم درست شده است به واسطه همین انتخابات بوده است. لذا انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد به واسطه جایگاهی که نمایندگان دارند. همیشه مورد توجه بوده و جامعه با حساسیت آن را هم دنبال کرده است. نهاد نمایندگی در این استان اهمیت دارد. لذا هر چیزی که اهمیت دارد، خیلی‌ها در تلاش این هستند که به این جایگاه برسند.
خرامین در ادامه تشریح کرد: نماینده به دو دلیل شاید مورد توجه باشد، یکی اینکه افرادی که دور و بر نمایندگان هستند و می‌خواهند به منافعی برسند و دیگری مردم هستند که نمایندگان را حلال مشکلات تلقی می‌کنند. و برای رفع این مشکلات خودشان به سمت نماینده پناه می‌برند و این دو به تقویت این نهاد کمک می‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد: مجلس دهم قوی نیست ولی باید در مقایسه با سایر نهادها و دستگاه‌های دیگر ارزیابی شود.
خرامین با بیان اینکه بین قدرتمندی نهاد نمایندگی و قدرت مجلس رابطه عکس وجود دارد، اظهار داشت: شور انتخاباتی مردم در کهگیلویه و بویوراحمد سبب ایجاد پندار دموکراسی شده است.
کارشناس ارشد علوم سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکیذ کرد: گاهاً میدان سیاست به تسخیر کسانی در می‌آید که کمترین فهم را از سیاست و امر سیاسی دارند. و متاسفانه رسانه‌ها و بسیاری امورات دیگر در کهگیلویه و بویراحمد در خدمت پدیده انتخابات هستند.

متن کامل این گفت‌وگو را در فیلم بالا ببینید.
نام شما

آدرس ايميل شما

بیقرار
Iran, Islamic Republic of
میخوای خوشبین باش میخوای نباش خیلی مهم نیست
راهیان نور
Iran, Islamic Republic of
تبریک به استاد محسن خرامین با این بیان زیبا دل نشینشان
نام
Iran, Islamic Republic of
احسن
کی لهراس سر کمره
Russian Federation
ضمن عرض تبریک به این جوان رعنا بابت این مصاحبه متین و آرزوی فراوانی چنین تحلیل های راهبردی در سایت وزین کبنانیوز، عرض شود تا هنگامی که افراد پیچیده، مرموز و کاربلدی چون حاج نادر آرانپور و حاج شیروان پهناور در بطن معادلات سیاسی استان هستند باید هم نهاد مجلس تبدیل به نهاد نماینده شود. این دو عزیز بزرگوار که چون لورنس عربستان، در سیاست عنصر تیزبینی را با درایت و زبلی آمیخته اند تا هنگامی که اراده معطوف به تغییر رویه خود نداشته باشند پنجره سیاست بر همان پاشنه خواهد چرخید.
آنچه مرا نکشد قویترم می کند. فریدریش ویلهلم نیچه
Iran, Islamic Republic of
شما کارشناس سیاسی هستید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1